Piipii Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har vært 50% sykemelt en stund nå og når jeg fikk lønn fra arb.giver så fikk jeg ikke for de dagene jeg har vært sykemeldt. da jeg tok kontakt med de sa de at de ikke utb det men at det er nav jeg skal ha penger i fra. Jeg er klar over at etter 16 dager er det nav som bet meg sykepenger, men det er jo vanlig at arb.giver utbet. dem og for refundert dem fra nav, er det ikke sånn? Da jeg sa det til erb.giver sier hun at siden jeg ikke er fast annsatt ennå, gjelder ikke det meg. Men at jeg selv må kontakte nav for å få sykepengene, syns dette virker rart........!!!!!!!!
Kamomille Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Ikke rart i det hele tatt - faktisk ganske vanlig! Det er helt oppn til arbeidsgiver om de vil betale deg og så få refundert, eller om NAV skal betale dirkete til deg. Ingen kan kreve at AG skal betale for mer enn de 16 dagene. Så lenge det gjelder vikarer, er det stort sett bare staten, kommunen og store selskaper som krever refusjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå