Gjest Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Nei, det tror jeg faktisk ikke på - om en ikke tror på skjærsilden, himmel og helvete. En hel del som fortjener masse i retur får aldri det:) Bare en mager trøst.
durdom1 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2007 Nei, jeg mente ikke himmel og helvete etter døden, men at man skal ta igjen )
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 uttrykket innebærer jo ikke at en skal hevne eller ta igjen, men henviser jo vel mer til en skjebnebestemt hevn. Noen er kjipe, du tar ikke igjen, men personen går konkurs, blir alvorlig syk eller barna kutter all kontakt en gang i fremtiden. Eller..
dama Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 selvfølgelig skal man aldri ta igjen!!!! er det rart verden er skrudd når folk sverger til hevn over alt......
(¯`·._.·Minna Carita·._.·´¯)™ Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 What goes around - comes around betyr jo ikke at du skal hevne noe. Det betyr at gjør du noe dumt (juger/stjeler/mobber you name it) har det lett for å komme tilbake til deg selv. Stjeler du kan du bli satt i fengsel.. What goes around - comes around
durdom1 Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2007 Ignorering er perfekt hevn. Derfor hersker jeg over sjebnen min, og ikke sjebnen over meg. Hvis noen nedverdiger meg, feks, så ignorerer jeg den person totalt. Og da blir de sinte ) Men jeg har gjort verre ting også: en person spredt rykter om meg. Vet du hva jeg gjorde? Ødelagt hele hagen dens! Med ugress middel! ) Ble ikke straffa for det på ingen måte ) Ryktene tok slutt også )
Maisie Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Da stemmer jo ordtaket på dem da - de var nedlatende ovenfor deg, og ble ignorert. Noen spredte rykter, og fikk hagen ødelagt tilbake. Det heter vel også som man reder, ligger man. Man må ta konsekvensene av sine handlinger. Moralsk sett i alle fall.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Det er ikke det det ordtaket handler om i det hele tatt...å hevne seg. Det betyr at alt man gjør i livet, kommer tilbake til deg. Så er man et dårlig menneske vil man til slutt få det tilbake, og er man et godt menneske, så får man igjen for det.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 hehe... Hvis du tror dette har med hevn å gjøre har du misforstått helt;)
ZamZam Skrevet 8. juni 2007 #11 Skrevet 8. juni 2007 What goes around - comes around betyr ganske enkelt at det en person har gjort mot deg er det noen som gjør mot han senere, derfor trenger ikke du å gjøre noe fordi hevnen finner selv vei...
Gjest MMJ Skrevet 8. juni 2007 #12 Skrevet 8. juni 2007 Nja... tror noen slipper unna med å være "drittsekker" jeg. Det kommer ann å intelligensen til personen som er det på en måte...
Anne-B. Skrevet 8. juni 2007 #14 Skrevet 8. juni 2007 Evt. kalles. Jeg tror ikke på karma på den måten at det hele styres av universet. Jeg tror heller at folk etter hvert oppdager hva slags menneske du er, og at det er det som får følger. Kanskje mister du jobben din med årlig lønn på 1 mill fordi sjefen oppdager at du er en utro tjener - årsak og virkning. Eller at du blir venneløs fordi vennene dine oppdager at du går bak ryggen deres og snakker stygt om dem. Noen går hele livet gjennom og klarer å skjule sånt, andre for kanskje noe ufortjent svi. So ist da Leben!
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 8. juni 2007 #15 Skrevet 8. juni 2007 what goes around comes around er jo mer karma da.. gjør du noe godt mot verden får du godt tilbake, gjør du noe galt så smeller det tilbake på deg en eller annen gang iløpet av livet ditt bare se på my name is earl...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå