Gå til innhold

Arvede babyklær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått to sekker med klær fra søsteren min, og to til kommer - alt er frem til ett år ca.

Dette syntes jeg var koselig, noe skal tilogmed være fra når vi søskene var små.

I går begynte jeg å gå gjennom de første klærne og ble så skuffet...Mye var ikke så pent, noe hadde flekker, og noe kunne jeg se at rett og slett ikke var vasket :P. Og på toppen av det hele gikk mannen og satte seg et annet sted og ville ikke være med å se på dem :(

Jeg la det unna, men var på tuppa resten av kvelden. Mulig at hormonene har kommet til meg også nå... Er 17 uker.

Tror jeg får sortere med hard hånd, det nytter ikke å sitte med dårlig samvittighet for det!

Bare en liten utblåsning, som ingen andre kunne ta i mot! :) Føler meg litt bedre i dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flekker må man bare regne med, enkelte gulpeflekker, f.eks etter fruktmåltid, er helt umulig å få bort. Og alt må jo vaskes av deg før det brukes igjen uansett. Og mannfolk er vel generelt ikke særlig opptatt av babyklær - gubben min kjøpte body til lillegutten først igår, og har ikke brydd seg om det jeg har kjøpt - er 27 uker på vei... Men klart, alt man får vil man ikke nødvendigvis bruke, enten det er nytt eller arvet....

Skrevet

jo,men er det jo klr med flekker,så burde man jo se seg for god til å gi det bort da..må man jo heller kaste det...er jo ingen som vil ha ungen sin i skitne klær,eller klær som ser ut som de er skitne,så den skjønner jeg innmari godt!

kan jo være hu bare har stappa alt ned i en sekk for å bli kvitt det?slippe å ta stilling til om hun skulle kaste eller ikke?

hadde gjort som deg,gått gjennom med har d hånd,og returnert det som ikke er brukbart..erfaringsmessig her hvertfall,så er sliktno,det tøyet som blir liggende bakerst i skapet,for kun å bli brukt når alle de andre klærne er til vask,så ta kun ut det du vet du blir å bruke du:o)

Skrevet

jeg er nok like "sær" som hovedinnlegger her...mitt barn skal ikke gå med klær med gulpe/frukt flekker,eller flekker av andre slag. Barn kan bli skitne,og det er jo noe helt annet...men klær som ser skitne og slitt ut som nyvasket,blir ikke værende i dette huset.

På datteren til sambo som er 4 år ,kvitter vi også oss med klærne når de er slitt eller har flekker som ikke fjernes i vask.

Jeg kunne iallefall ALDRI gitt fra meg sånne klær til noen andre...men alle har vel sine meninger :o)

Skrevet

Så heldig du er da, er jo flott å få så masse... Ta å sorter ut de tingene du synes er fine/ok, så vasker du dem og ser om du får det pent igjen... Enkelt og greit.

Det at mannen din ikke virker så grusomt ivrig vil ikke automatisk si han ikke er intressert, men tror de fleste mannfolk tenker at å sortere baby-tøy og sånt er sånt vi jenter liker å pusle med alene.. Mannen min tenkte sånn i allefall, alt han gjorde var å svare "er det ikke nok bodyer? ok, da kjøper vi bare nye, eller skriv opp på lista det du mener vi trenger du, pus"... Er bare sånn menn er noen ganger, hehe.

Ta å vask det du kan tenke deg å bruke du, se om du får det fint igjen... og når du er ferdig tar du klærne bort til mannen din, legger det i fanget hans og sier at "dette er hva jeg plukket ut av sekkene, se så fint det ble".. da kan han ikke gjøre annet enn å se på dem, vet du...

Det er helt ok å sile ut litt, vet du.. skal ikke ha dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg:)

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for at noe må sorteres bort. Du kan jo prøve vaske det du har lyst å ha og se om flekkene blir borte.

De mennene er jo litt rare. (Syns vi da, og de syns sikkert at vi er det for tiden:) Samboeren min har iallfall ingen hast med å skaffe hverken klær eller utstyr enda,. "Det regner jeg med du fikser, og er glad for at jeg ikke trenger tenke på det"... men det kommer nok etterhvert skal du se:)

Skrevet

Tusen takk for alle svar - slikt hjelper på! :)

Jeg ble kjempeglad for klærne, derfor ble jeg så overrasket over meg selv da jeg skulle se på dem og ble så skuffet.. Og når det gjelder mannen, så var han den første til å kjøpe et par små smokker (jeg har ikke kjøpt noe ennå..) i tillegg til at han har unger fra før, så da tenkte jeg at han kanskje var mer dreven enn jeg..

Tror jeg hadde tatt det lettere hvis det var to poser med klær, men det er jo 4 sekker! Ja ja. Det er kanskje litt tidlig ennå og mye nytt å tenke på :)

Skrevet

Mange klær kan få litt fargeforandring når de ligger ubrukt en stund. Prøv å vask alt først og så sorterer du etterpå.

Skrevet

Hei! Bare kast de klærne du ikke vil ha, ingen som merker det uansett!

Og at mannen din ikke orker å se på alle de klærne er helt normalt...

Skrevet

Jeg fikk også to sekker med arvede klær for et par dager siden, gikk over det med hard hånd, kastet dem med flekker som ikke har gått bort i vask. Involverte mannen min ved å handle inn kommode til babyklærne som han brukte noen timer på å skru sammen. Nå er det system i sysakene og vi har en bedre oversikt over hvilke klær og str vi trenger mer av. Ikke ha dårlig samvittighet hvis det er noe som begynner å bli så slitt at dere ikke har lyst til å beholde det, det har i alle fall ikke jeg. Det er jo uansett en positiv ting å prøve og ikke kjøpe alt nytt, men bruke igjen noe.

Sånn tenker nå jeg i alle fall!

Skrevet

Jeg har også arvet en del babyklær samt at mamma har tatt vare på litt fra mine søsken og jeg var små. Og selvfølgelig synes det på en del av klærne at de har vært brukt. Mange av flekkene har jeg fått bort, alle hvite trøyer etc gikk i et lite klorbad og deretter i vaskemaskinen og ble flekkfrie. Noe av det arvede var for godt brukt til at jeg tok vare på det, man masse er helt ok. Og jeg synes det er veldig koselig å ha noen plagg som jeg selv om mine søsken har brukt da vi var små. Trenger jo ikke å bruke arvetøyet når du skal pynte ungen, men husk på at det går med mange antrekk til spising/gulping/klining med maten/sandkassa etc. Man blir nok litt mindre nøye på hvor lekkert tøyet er etterhvert og tenker mer praktisk tror jeg.

Det er jo bare å ta vare på det man liker og kvitte seg med det man ikke vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...