Gå til innhold

Trilling i varmen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å gå tur, men synes så synd på lillegutt i varmen. Han sliter med å få sove fortida, og det blir vel ikke bedre når sola steiker på vogna. Triller dere tur når det så varmt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trillet en tur igår, men gjør det ikke igjen. Hun var så varm at jeg måtte ta henne opp av vognen så fort vi kom til litt skygge og avkjøle henne. Vogna var gjennomvåt og det bokstavelig talt rant svette av henne. Går jeg tur, gjør jeg det før 11 for da er det beste vær her...

Skrevet

Lillemann må trilles i vogna for at han skal klare å ta luren sin på dagen. Men fyttigrisen så varmt det er, og jeg synes skikkelig synd på han også fordi han blir så varm oppi der. Men jeg triller litt for det. Kortere turer, også ligger han i en body/forlenget body med vognpraply som sørger for god skygge. Så går jeg heller til handlesenteret og tusler rundt der mens han sover:)

Skrevet

Vi gikk tur i går, men jeg sjekket oppi vogna flere ganger enn jeg pleier. Synes det var varmt å gå, men vil jo gjerne få litt trim også! Jenta hadde det fint, og sov søtt. Vi bruker ikke helseteppe i vognåpningen, men myggnetting, og jenta hadde solbriller på. Ga henne vann innimellom.

Skrevet

Jeg trilla en liten tur i går.. Han lå bare i shorts og trøye og en solhatt.. Idag skal jeg på barselgruppe, så må trille igjen.. passer på å få så lite sol som mulig på han..

Skrevet

Vi triller en tur på moran i 8 tiden (Følger storesøster i barnehagen)

Og så truller vi en tur på kvelden etter barnetv (sovner for kvelden i vogna og løfter henne i seng etter pupp i 20.00 tiden,_)

Orker ikke selv og være ute i varmen smelter bort og ser ut som en stukken gris :-))

Skrevet

Vi triller ikke ute nå. Han blir jo kokt nede i vogna, enda vi har en åpen sportsvogn. Må jo ha kalesjen på og da blir jo lufta nesten stillestående nedi der. Så nå holder vi oss inne på dagen og venter heller til utpå ettermiddagen og da triller vi en liten tur bort på butikken ol.

I går var det 27 grader og traff en mor med bitteliten baby i bagvogn. Ungen hadde på seg fleecedress med hette, lue og hetta på. Tykk dyne opp til ansiktet og med vogntrekket over den mørkeblå vognen.. Det er jo sinnsykt!

Har jo sett tråder her inne om de som har sett slikt, men jeg trodde ikke det var mulig. Det er jo livsfarlig for de små!

Skrevet

Vi var på trilletur i går. Jenten min sutret litt i begynnelsen så jeg tok av henne alle klærne og lot henne ligge i bare bleien. Da sovnet hun godt og hadde fin temperatur når jeg kjente på henne.

Skrevet

Noen steder går det an å gå i skyggen, velger løype ut fra det. Bedre for mor også.

Skrevet

Jeg har akkurat kommet inn fra en trilletur til butikken, og IKKE igjen! Sola står så høyt at det er vanskelig å få skygge i vogna. Tror ikke poden lei noen nød, han sovna i kortarmet body, men det var ingen god fornøyelse for mora. Svetter oppover her jeg sitter. :P

Skrevet

Vi trillet i dag, men jeg måtte snu halvveis. Hadde gradestokk ved siden av hodet til lille gutten vår, og den viste 35 grader. Han sov litt, men så våknet han, og var bare grinete. Jeg fant litt skygge, og tok han opp litt, før jeg nærmest spurtet den siste biten hjem. Vanskelig å ikke få sol på bena eller noe annet sted, når solen står så høyt.

Skrevet

Ja, jeg sitter inne nå og venter på at det skal bli litt "kjøligere" slik at vi kan komme oss ut. Det er jo 27 grader i skyggen!! I allefall bør man la barna ligge bare i en tynn body eller i bare bleien dersom må går ut.

Skrevet

Har gått en liten tur hver dag siden lillegutt bare sovner på dagstid hvis han blir trillet. Men i går ble det for varmt. Og han hadde bare bleie på seg, med helseteppe halvt over. Prøvde med myggnetting, og uten. Men bare skriking. Så må triller jeg bare inne til verste varmen har gitt seg.

Kanutten, fikk helt hakeslepp av det du skrev om den babyen i fleescedress, lue og dyne! Han må jo bli overopphetet, stakkars! Det kan jo være farlig!

Skrevet

fikk også hakeslepp da jeg leste om babyen i fleezedress, lue og tykk dyne. Håper denne mora fikk seg et sjokk da hun løftet opp en kliss våt og varm baby etterpå.

- men hva får en mor til å kle på babyen sin fleezedress, lue og tykk dyne nede i en mørk vogn i 27 varmegrader???? Skulle gjerne visst hva vedkommende tenkte med...for det kan ikke ha vært hodet!!! Og uansett om denne babyen har vært syk...blir den hvertfall ikke friskere av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...