Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 er det noen andre som er plaget av det? jeg har hatt vondt i en periode og idag brukte jeg et speil for å sjekke... jeg har fått skikkelig mye hemoroider.. nå vet jeg ikke hva som er mye eller lite når det kommer til hemoroider, men det så i hvert fall veldig mye ut!! er det noen som har tips mot dette utenom å spise fiberrik kost for å unngå hard avføring? noe som kan brukes for å få dem til å forsvinne? jeg nærmer meg termin, når forsvant deres etter fødselen?
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Hei! Jeg fikk hemoroider for noen uker siden. Fikk en krem av legen for å smøre på. Det lindret veldig kløen/smerten. Kulene ble mindre og mindre og nå er de så og si vekke. Smører med aloe vera også av og til, det er veldig lindrende. Isbiter innpakket i klut er også bra, de trekker seg sammen og det lindrer. Du får jo også kremer på apoteket uten resept, kommer ikke på hva de heter. De skal også være gode. Fy flate det er et he... med hemmiser! Håper de forsvinner fort etter fødselen. Hehe.. Mye løye vi skal gjennom for å få disse skjønne nurkene våre.. :-D Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Smør med jordnøttolje og putt de inn der de skal være liksom. Start dagen med havregyn med melk og drikk ekstra godt til, eller får det motsatt effekt. Og tran sef, slik at smøringen av tarmene er inntakt. Funker for meg i hvertfall og jeg får hemorider tilbake med en gang jeg kutter dette.
kaur *har født!* Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Sist jeg var hos jordmor, anbefalte hun magnesium, dobbelt dose. Hun mente at dette ville ville hjelpe og virke forebyggende mot å få kjempe-hemorider etter fødsel. Ellers får du stikkpiller og salve på apoteket. Har selv prøvd isbiter, og fikk anbefalt dette på barsel sist jeg føste. Fungerer ganske greit.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Kjøp en reseptfri salve på apoteket som heter Alcos anal, den funker som bare det! Mine krympet fort og svien forsvant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå