Gå til innhold

kravstor sønn og svigerdatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre ble besteforeldre for 7 år siden.De har vært i full jobb frem til nå.Det var selvføgelig kjempestas.Da babyen var knappe 3mnd var første barnepass.2døgn.De var overlykkelig over å passe,men ble selvfølgelig slitne også.De har vanskelig for å si nei,og strekker seg svært langt for alle.Etter det har de passet dem veldig mye.Da tulla var knappe året ble hun der en uke,for foreldrene skulle på skiferie.

Foreldrene mine hintet om at de synes det var litt lenge,men fikk ikke gehør.De var helt utslitt etter uken,for de hadde henne døgnet rundt.Men denne gangen klarte de å si ifra,at dette var de for gamle til.

Etter det har de hatt henne minst annenhver helg fra fredag til søndag.Ofte oftere også.Året etter ville foreldrene på skiferie igjen,men da satt moren min foten ned.Og minnet om at det hadde blitt for mye for dem året før.Surmulet forhandlet svigerdatteren frem til torsdag til søndag.

Etter det har hun vært med på påskefeiren,vinterferier på hytta.

Og nå som hun er større,reiser foreldrene ofte bort på langhelger,og jenta blir igjen.

Da mine barn kom til verden for 5 år siden,turde jeg nesten ikke be om barnepass,for de så alltid så slitne ut,og det ble for mye for dem med 3 barn.2 helger på 5 år har de hatt barna.Men det er også fordi vi trives som familie,og liker å være sammen med dem.Istedet tar jeg ungene med til mine foreldre og bor der,slik at de blir kjent med dem.

jeg synes de er kravstore.Spesielt svigerdatteren,fordi hun ikke vil høre på deres hint.

Nå har de blitt pensjonister,og det er verre enn noen gang.

noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg rett og slett at du må ta opp med din bror og hans samboer/kone (for det er det de er til deg sant?). Forklar rolig at du ser at dette sliter på foreldrene deres. De har hatt sin runde med småbarn når dere var små og nå burde de få muligheten til å nyte livet og kose seg sammen med barnebarna. Ikke være hjem nr 2.

Hvorfor har ikke besteforeldrene på hennes side de? evnt ser de ungene like mye? Når ser da foreldrene ungene sine? Personlig synes jeg det blir feil å la unger være hos barnevakt (uansett hvem) i en uke når ungen er 1år. Man går glip av så mye. Og når man har valgt å få barn så får man legge opp livene sine etter det. Ikke leve slik som før, og misbruke snille besteforeldre som bare vil hjelpe til.

Skrevet

Jeg syns det virker som om du ikke liker svigerinnen din og bare rakker ned på henne når det er broren din du skulle være irritert på. De er vel hans unger også.

Skrevet

Enig med anonym egentlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...