Gå til innhold

Leser så mye om dåpsplanlegging her inne, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det bare jeg (og mannen da, he he) som tok så lett på det som vi gjorde?

Vi sendte ikke ut invitasjoner etter en nøye planlagt gjesteliste. Vi tok noen telefoner en stund i forveien og ellers spredde budskapet gjennom sms og jungeltelegrafen.

Vi hadde grillparty i hagen med mat fra Sverige, Det var ingen bordplasering og alle som ville feire lillegutt var velkommen. (uansett om de hadde kjæreste vi aldri hadde hilst på før)

Dåpskaka bakte vi selv og bordpynt var vanlige hvite duker og enkle blomster.

Lillegutt var fantastisk i seg selv og fikk slappe av i en god body da dåpskjolen var av.

Det ble en super dag, fullstendig ribbet for stivhet og taler. Alle snakket med alle og rulerte rundt på de forskjellige bordene.

Vil anbefale denne letteheten til alle, det trengs ikke være planlagt til minste detalj for at det skal være høytidelig og minneverdig :o)

Videoannonse
Annonse
Gjest otilie79;)
Skrevet

Åh... det hørtes kjempekoselig ut! Kommer det flere barn her (tviler siden vi har 4) så håper jeg vi får til å gjøre det slik:o) Vel og merke hvis været er med oss da:)

Skrevet

Det hørtes kjempekoselig ut!! Tenkte på noe sånt selv, liker ikke tanken på stive taler og masse styr. Blir vel sienhøst før vi får hatt noen dåp, men det går jo an å ha det inne et sted:) Vi er ikke så interesserte i all verdens dilldall heller, så vi har litt lyst til å finne på noe veldedig når den dagen kommer. At istedet for "vanlig" gave, ønsker vi oss et fadderbarn, eller penger til et spesifikt formål. Jeg ville satt mye større pris på det som voksen enn sølvkopp og rammer...

Skrevet

Tror ikke dere er helt alene! Vi hadde dåp på vinteren og måtte derfor leie lokale og spise inne, men vi spiste også mat fra Sverige. Kaker gadd jeg ikke bake, så det ordnet bakeren + modern og svigermor.

Ingen bordkort her heller. Men en reiste seg å holdt tale faktisk, uten at vi visste at det kom til å skje :) Etter dåpskjolen var av var også sønnen vår i strømpebuksa og boddy. Bordpynten vår var også som deres.

MEN vi valgte å sende invitasjoner og vi ba kun familien. Synes 30 stykker holdt, lokalet var heller ikke dimensjonert for flere. Men alle fikk selvfølgelig lov å ha med seg kjæresten sin om de ville!

Så selv om man tilsynelatende kanskje har det noe stivere, synes ikke jeg vårt var stivt til tross for spontantalen, kaker fra bakern, leid lokale og invitasjoner!

Og neste gang tenker jeg IKKE å kjøpe og lage maten selv! Den blir bestilt, for makan til mye som ble til overs har jeg aldri sett! Ble nesten dyrere med vår "billigløsning".

Skrevet

Vi også hadde det veldig uhøytidelig. Ingen invitasjoner, ingen taler, enkel bord-pynting, gjestene hadde med kakene, biff stroganoff laget dagen i forveien...for å nevne noe. Det endte med at det var en utrolig avslappet og koselig dag både for vertskapet og gjestene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...