Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 De siste dagene har det vært vanskelig å amme jenta mi på 4. mnd. Hun vrir seg og skriker når jeg legger henne til puppen, og vil ikke ta tak ennå jeg vet hun er sulten. Må mange forsøk til, og jeg må gjerne legge meg ned før hun spiser. Jeg blir super-stressa av dette, og merker at melka renner treigere. Hun blir ofte sint fordi melka ikke kommer fort nok,- suger litt, slipper og skriker, suger litt til, slipper og skriker osv. Det er ikke særlig hyggelig for noen av oss dette....Noen som kan komme med noen gode råd? Jeg prøver å legge henne til før hun blir skrubbsulten, men det fungerer ikke det heller.... Uff...
Sheela-na-gig Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Hei, vi hadde det sånn i går. Jeg er helt avhengig av ammepute når jeg ammer og i denne varmen tror jeg det blir sinnsykt varmt! Derfor har jeg også måtte ligge å amme, da har det gått helt greit. Vet ikke om det er ditt problem da.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Det er vanlig, og det kan komme igjen i 6 mnd-alderen. Sørg for å prøve å rape for å være sikker på at det ikke er luft, så legger du henne til brystet igjen. Sørg for at du har ro rundt deg, og bare prøv igjen og igjen. Dersom du vil fortsette å amme, er det bare å ikke gi opp. Mangen gir opp med en gang det blir motgang, og mener at det er babyen som sier at de ikke vil ha pupp mer (at de liksom bestemmer selv). Dette mener jeg er noe stort tull. Jeg har vært igjennom mange slike motbører med jenta mi og ammer fortsatt. Hun er over 8 mnd.
_svana_ Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Har vært gjennom det samme flere ganger med A. Det går over! Ikke press henne til brystet, og prøv å ikke stress selv. Vet det er vanskelig, men det går seg til skjønner du. Tar hun smokk? Prøv å stikk smokken inn å la henne suge på den, så stikker du puppen inn innimellom. Slitsomt ja, men på denne måten får hun i seg litt. En annen måte er å starte utdrivninga selv, sånn at hun bare kan svelge unna. Prøvd å amme i mørkt rom liggende? Ingen distraksjoner osv. 4 måneder er en liten trassalder i ammeverdenen, har jeg erfart. Lykke til - ikke gi opp - hun kommer nok på bedre tanker etterhvert :-)
kokosbolle Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Er enig med anonym over her. Jeg prata med ammehjelpen for det samme skjedde med meg når lillegutt var 4 og en halv mnd. Han sugde noen tak og slapp og holdt på slik helt til melka kom (det tar litt tid før det kommer hos meg også). For meg hjalp det å ha det stille og rolig rundt oss og mørkt i rommet. Hvis tven stod på, klarte han ikke å la vær å titte etter den, det samme hvis noen bak han prata. Som ammehjelpen sa til meg: Han har bare oppdaget verden, men vær tålmodig, så går det over. Nå er lillegutt litt over 5 mnd, og det har gitt seg. Han kan fortsatt være litt urolig og veldig nysgjerrig, men han er mye flinkere og når melken kommer roer han seg og spiser. Lykke til.
MammaDilla Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Gjelder det begge puppene eller bare en? Du kan jo få deg en syntocinon nesespray for å få melken til å strømme fortere hvis det er et problem at hun har det travelt med å få i seg maten. Ellers ville jeg prøvd flere stilinger som feks tvillingstilling eller liggende, og på et sted hun er veldig trygg. Pass på at hun får rape godt både underveis og etter måltidet. Kan være hun svelger unna mye luft hvis hun må jobbe en stund før melken kommer...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Uff da. Ikke noe morsomt. Vi har vært gjennom dette selv, men jeg har desverre ikke flere råd å gi det enn de som er sagt allerede. Bortsett fra at jeg råder deg til å skrive et innlegg til Ellie83 og forklare situasjonen detaljert. Hun har hatt puppenekt og totalt spisevegring i så stor grad at de ble innlkagt på sykehus tre ganger. Hun hadde mange gode råd og hjalp meg mye. Prøv å rop på henne så får du sikkert hjelp. Hun er regjerende norgesmester i puppevegring. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå