Gå til innhold

Hente-sett, strikkeoppskrift...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kan noen gi meg tips om hvor jeg finner oppskrift på et fint hentesett?

Vil strikke et til jente, i hvitt (bomull), men syns mange av oppskriftene er litt overdådig stæsjet opp med blonder og sløyfer...vil ha et søtt, men enkelt et...

Hvor finner jeg en slik oppskrift?

Andre som har strikke-dilla? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. ikke helt inne på strikking, men hva er et henteset? Mener du jentesett? Dumme meg...

Den blivende oldemor strikekr et sett til bebisen vår. Hun fant det i hjemmet for 1 mnd. Uten dill og dall. Det var kjempefint!

Skrevet

Mamma strikker et hvitt sett fra Dale! Dale har veldig mye fint og klassisk... :) Den modellen hun strikker fant hun i et blad fra '04, så hun har strikket den for mange bebiser etter det! Nå er min neste.. hihi.. Hvit med rosa knapper.. :) Jakke og bukse.. :)

Skrevet

Hente-sett...lite strikket sett (jakke+bukse) som er lite nok til at det passer når babyen skal hjem fra sykehuset...hvorfor det heter hente-sett vet jeg ikke, men henger vel sammen med at det er det vi henter babyen hjem i...?

:-)

Skrevet

Hvis du går på hvilken som helst garnbutikk, så har de mange oppskrifter uten masse dill dall. Dale har mye fint. Jeg har også strikkedilla, men tror jeg venter til høsten med å begynne på noe nytt nå. Har akkurat avsluttet en Gråtassgenser til min nevø.

Skrevet

Ja enig med innlegger under, Dale har veldig mye fint!

Man kan jo bestemme litt selv også om man vil sette på sløyfer og stæsj eller holde det enkelt. Jeg holder på med et hentesett i offwhite Dale-babyull. Det har mønster som er satt sammen av kun rette og vrange masker så det er lett å strikke.

Tror de selges i de fleste garnbutikker. NB! Husk å ikke bruk tøymykner når du vasker plaggene etterpå, da siger de veldig. Brant meg litt på det sist, hentesettet passet jo ikke før pjokken var et halvår.... :-)

Skrevet

Jeg har en kjempefin oppskrift fra Dale, på jakke,bukse (trooor jeg) flaskevarmer og teppe med hette på. Veldig enkelt å strikke, holder på med teppet nå, det er bare 'frem og tilbake' med hver fjerde rille strikkes hver femte maste rett på vrangen og vrang på retten. Knallsøtt!!

Kan alltids sende deg en kopi i posten om du vil :) bare send meg en melding i innboksen=)

Skrevet

Enig i at Dale har mye fint. Dessuten kan babygarnet deres vaskes i 40 grader i maskinen og det er jo en god ting!

Jeg driver en strikkebutikk selv og hadde jeg vært deg ville jeg sjekket oppskrifter fra Du store alpakka også. De har masse fint til baby!!

Garnstudio.com har alle sine mønster liggende på nettet, så der er det bare å laste ned-mye bra der også. Lykke til!

Skrevet

Ja når du sier det, så ligger forklaringen litt i ordet... hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...