Gjest Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Går det ann å stelle istand selv og invitere venninner? Eller er det frekt? For det er vel egentlig andre som holder det for deg?
It's all about me Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Vel jeg hadde syntes det hadde vært frekt. Det er jo en amerikansk tradisjon og jeg hadde kun tenkt at her er det en finner en grunn til at folk må komme med masse gaver. Samle venner er en ting, babyshower hvor man MÅ ha med gave er noe annet.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Men det blir jo det samme som bursdag? Forventes jo at man har med burdagsgave
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 det er kjemep hyggelig!! mine venniner var så søte at de lagde det for meg før alex ble født:) det var veldig gøy å bli overrasket med middag, kaker og gaver! jeg viste ingenting:) du får hinte litt;)
Regnbuens barn™ . Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Vel, siden du spør så ... syns det er dritfrekt å invitere til sånt selv, det er for det første ikke en norsk skikk.,og det er jo opp til vennegjengen din til å arrangere slikt.. Hvis du velger å gjøre det så kan man ihvertfall ikke forvente å få gaver ved barnets nedkomst... ! ;p
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 men det er best å la andre arrangere det? har litt "trege"venninner hhe
It's all about me Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Vel, bursdag er bursdag, en feiring av fødselsdagen. Babyshower er bare nok en anledning å trekke gaver ut av folk. Inviter venner, men ikke kall det babyshower. Det er iallfall min mening, det finnes nok andre anledninger man får gaver og det er ikke alle som har råd å kjøpe ting til andre i hytt og pine.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 ja det er jo noen andre som skal ordne det for deg!
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Hmm rart dere synes det er frekt. Hadde jeg blitt bedt på noe slikt selv, hadde jeg synes det var superkoselig
Mockanin Skrevet 8. juni 2007 #11 Skrevet 8. juni 2007 Det som gjør at folk reagerer og synes det er frekt er jo at du har tenkt å invitere til det selv. Hadde en veninne av deg gjort dette som en overraskelse til deg, så tror jeg folk flest hadde reagert med å bare heve på øyenbrynet fordi dette ikke er en skikk i norge og mange hadde nok også syntes det hadde vært gøy og vært med på.
Mamma´n til A og F Skrevet 8. juni 2007 #13 Skrevet 8. juni 2007 Er ikke frekt i det hele tatt! De samme veninnene ville vel ha kjøpt gaver uansett. Og desuten har du sikkert større overskudd nå til å lage en hyggelig fest:D
It's all about me Skrevet 8. juni 2007 #14 Skrevet 8. juni 2007 Men hvorfor vil du ha det? Er det for å få mange lett tjente gaver? eller Er det for å samle gode venner til en koselig kveld? Er det det siste så inviter dem til det, men ikke kall det Babyshower, kall det "jentekveld" eller noe annet, men ikke noe som krever at de har med gaver fordi du tilfeldigvis er gravid. Det er det med å invitere til nok en anleding som det er gavetvang som jeg synes er frekt. Spesielt når det er en utenslansk trdisjon som egentlig skal arangeres av vennene. Arangerer du det selv så kan du like så godt skrive en invitasjon hvor det står "Jeg vil ha gaver, kom imorgen med de til meg klokken 18.00"
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #15 Skrevet 8. juni 2007 Ja var det jeg også tenkte...Ikke bare for å få gave liksom, men å spise god mat sammen og kose oss. Feire babyen
Mockanin Skrevet 8. juni 2007 #16 Skrevet 8. juni 2007 Du får hinte kraftig til veninnene dine da vet du ;-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 8. juni 2007 #17 Skrevet 8. juni 2007 Det hadde ikke vært frekt så lenge det var andre som inviterte til babyshower surprise party FOR deg, men når man inviterer til det selv så vil jeg kalle det frekt ja.. hehe, men det er min mening da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå