lemontree Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Hei, lurer litt på de ulike erfaringene med å føde på de ulike avdelingene. Selv har jeg ikke noe alternativ - jeg må føde på vanlig fødestue etter hastesnitt forrige gang. Jeg vil bare si at da hadde jeg en veldig positiv opplevelse av fødestuen, avd B på Ullevål; jeg fikk ligge litt i badekaret, og som smertelindring fikk jeg saltvannspapler, som jo er en et helt "naturlig" metode, i familie med akupunktur. Jeg opplevde det ikke som "klinisk" og "unaturlig", de fulgte meg godt opp i alle 19 timene jeg var i fødsel. Jeg følte meg hørt, og jeg opplevde det som veldig trygt, det var en rolig og god stemning, og jeg var glad for at de så til hvordan det sto til med babyen ettersom jeg hadde litt svake rier. Lurer på om de vanlige fødestuene har litt ufortjent dårlig rykte, og at ideen om at de er så "sterile" og "inhumane" er mer fordommer. Det er nemlig ikke min opplevelse!!! Ment som en liten trøst til dere som kanskje skulle ønske å føde på en annen slags fødestue, men ikke får anledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå