Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare meg økonomisk alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har 2 barn, 1 år og 5 år. Vi har kjøpt et hus sammen og nå vurderer jeg å flytte. Hvordan skal jeg gå frem og hvor mye blir jeg å ha å leve for? Er litt bekymret for å ikke klare meg økonomisk. 5 åringen går 3 dager i barnehage, minsten har ikke barnehageplass. Jeg er om en uke færdig med permisjonen og har ingen fast jobb. Bare tilkallingsvikar. Regner med jeg blir å ha foreldreansvaret for det meste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer til å klare deg:-)Du kan få overgangsstønad 9700,-,barnetrygd for 3 barn,630,- småbarnstillegg,bidrag fra far,bostøtte kan du søke om..Det var det jeg kom på...Du bør vel prøve å få deg mer jobb,og barnehageplass til minste!Hvis du ikke har utdannelse kan du få støtte til det,og har du ikke det er jo det lurt å ta da når du har den muligheten!Må jo forsørge dine små!

Men ta kontakt med nav du,og hør der!

Skrevet

Takk for svaret. Hvor lenge kan en få overgangsstønad og blir den tatt vekk om jeg jobber 50 %? Barnas far har uføretrygd og derfor tror jeg ikke farsbidraget blir så stort.Vet ikke hvordan det regnes. Bor i en liten bygd og gruer meg til å kontakte NAV hær.....Jeg har utdannelse men det er ikke aktuellt å fortsette i dette yrket, lurer på om det da er mulig å få dekket ny utdannelse? Håper noen kan svare på noe av dette.

Skrevet

Tror du kan få utdanningsstønad visst jobben er vanaskelig i forhold til at du er alene mor. F.eks visst du er sykepleier med nattevakter e.l. Overgangsstønad får du helt uten videre i 3 år, 2 år ekstra visst du er under utdanning. Dersom du jobber 50% så vil overgangsstønaden bli redusert i forhold til intekten, men du får fortsatt endel. Du kan også få dekt 64% av barnehageutgiftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...