Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg og min samboer har 2 barn, 1 år og 5 år. Vi har kjøpt et hus sammen og nå vurderer jeg å flytte. Hvordan skal jeg gå frem og hvor mye blir jeg å ha å leve for? Er litt bekymret for å ikke klare meg økonomisk. 5 åringen går 3 dager i barnehage, minsten har ikke barnehageplass. Jeg er om en uke færdig med permisjonen og har ingen fast jobb. Bare tilkallingsvikar. Regner med jeg blir å ha foreldreansvaret for det meste.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Du kommer til å klare deg:-)Du kan få overgangsstønad 9700,-,barnetrygd for 3 barn,630,- småbarnstillegg,bidrag fra far,bostøtte kan du søke om..Det var det jeg kom på...Du bør vel prøve å få deg mer jobb,og barnehageplass til minste!Hvis du ikke har utdannelse kan du få støtte til det,og har du ikke det er jo det lurt å ta da når du har den muligheten!Må jo forsørge dine små! Men ta kontakt med nav du,og hør der!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Takk for svaret. Hvor lenge kan en få overgangsstønad og blir den tatt vekk om jeg jobber 50 %? Barnas far har uføretrygd og derfor tror jeg ikke farsbidraget blir så stort.Vet ikke hvordan det regnes. Bor i en liten bygd og gruer meg til å kontakte NAV hær.....Jeg har utdannelse men det er ikke aktuellt å fortsette i dette yrket, lurer på om det da er mulig å få dekket ny utdannelse? Håper noen kan svare på noe av dette.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Tror du kan få utdanningsstønad visst jobben er vanaskelig i forhold til at du er alene mor. F.eks visst du er sykepleier med nattevakter e.l. Overgangsstønad får du helt uten videre i 3 år, 2 år ekstra visst du er under utdanning. Dersom du jobber 50% så vil overgangsstønaden bli redusert i forhold til intekten, men du får fortsatt endel. Du kan også få dekt 64% av barnehageutgiftene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå