lykkeligmor:) Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg begynner å bli litt frustrert nå.. Jeg er 170 lang, og før jeg ble gravid veide jeg 56 kilo, og var vel egentlig fornøyd med det.. Under graviditeten gikk jeg opp til 71 kilo. Etter fødselen gikk jeg ganske raskt ned til utgangspunktet igjen, og ble positivt overrasket over hvor fort det gikk. Problemet er bare det at vekten bare går nedover, og det ser ikke ut til å gi seg. Nå veier jeg 49 kilo, og vil veldig gjerne opp til 56 eller rundt der igjen.. Jeg spiser og spiser, og stapper i meg godteri og mat som aldri før, ja spiser som en hest, men fortsatt går det bare nedover. Det er så utrolig frustrerende, for jeg vil opp igjen.. Jeg har jo ikke noen rumpe lenger, og lårene bare forsvinner.. Jeg trives virkelig ikke med denne vekten, eller vekt betyr jo ikke så mye, men det er jo det at jeg har ikke former igjen.. familien min maser hele tiden om at jeg må spise, og at jeg må skjerpe meg, men jeg spiser jo, mer enn før til og med, men det forstår de jo ikke.. Er det på grunn av ammingen at man går ned så mye? Jeg ammer 2-3 ganger daglig, går man opp når man slutter å amme? Eller altså, er det lettere å gå opp i vekt når man ikke ammer? Jeg begynner å lure litt her, og er så redd for at vekten skal fortsette som nå.. Noen som har det samme problemet? Jeg vil faktisk heller ha noen kilo for mye, jenter skal vel heller ha litt eksta, og jeg føler meg ikke så veldig kvinnelig om dagen.. Ikke for å fornærme andre jenter som er tynne her inne, men personlig så trives jeg ikke med noen kilo for lite.. Altså, nå ser jeg ikke sånn skikkelig tynn ut altså, ikke noe folk jeg ikke kjenner reagerer på liksom, men jeg vil bare være meg selv, som jeg er vant til.. Er det noen der ut som kan berolige meg med at dette kommer til å gå seg til??
Northernlights Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Drikk et par milkshake for dagen =) Spis mat som inneholder mere kalorier. Når man ammer skal man spise MYE mer kalorier enn man gjør vanligvis. Stress kan gjøre at man går ned i vekt også, og å være nybakt mamma kan være veldig stressende til tider. Lykke til med "pålegging"!
lykkeligmor:) Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2007 Takk for svar:) Godt å være her inne, alltid noen som forstår! Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal kunne spise enda mer, jeg synes jeg har noe i munnen hele tiden.. Men får bare håpe på at det går i orden, og at ihvertfall vekten kan stoppe.. Er så frustrerende når folk jeg kjenner skal legge seg oppi det, gni det inn, og påstå at jeg gjør det med vilje.. Jeg har da aldri vært noen person som er så opptatt av slik.. Pappa sa til meg foran alle på fam.selskap her, at nå fikk jeg se til å skjerpe meg, gikk ikke ann å skrumpe inn på den måten der, og blablabla.. Ble så sint, hva vet han om det liksom? Han sier det jo bare fordi han blir bekymret, og reagerer da med å bli sint, men likevel, foran alle.. Jeg får vel sette meg på milkshake-kur da:)
Northernlights Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Det er ikke enkelt, sikkert, om det er andre veien heller,nei. Hadde en kollega som bare gikk nedover i vekt, og hun var kjempefortvilet over at så mange kommenterte vekta hennes. Hun nektet for å være anorektiker, og har tatt prøver på sykehuset for å finne ut grunnen. Dama drikker pepsi dagen lang (hun er pepsoholiker) så hun får i seg mange bruskalorier iallefall...til liten eller ingen nytte. Du får begynne å spise mer kaloririk mat. Det finnes mye godt med kalorier! hehehe ;o)
lykkeligmor:) Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2007 Hehe, mye godt med kalorier ja, enig i den!! Jaja, jeg får bare proppe i meg, til jeg er tilbake til normalen, og må begynne å tenke på hva jeg spiser igjen! Hehe, pepsiholiker her også, max vel og merke, lett å bli avhengig av tror jeg! Heldigvis får jeg ikke mange kommentarene, er ikke slik at folk ser på meg og tenker "Oj, hun var tynn", er mest familie og venner som jeg er mye sammen med som klager, og begynner å bli temmelig lei... Samboeren min klarte å si for 3 kilo siden, at hvis jeg gikk ned en kilo til nå, så stakk han.. Slike ting som plager meg, han tullet jo, men unødvendig uansett synes jeg.. Blir bare redd det er noe galt jeg skjønner du, for jeg har aldri kunnet spise hva jeg ville før, uten å legge på meg, så blir litt skeptisk her...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Det går nok oppover etter hvert, og når du er ferdig og amme så er du nok opp i normalvekten igjen.. For noen av oss tar ammingen mye av egenvekten. Men det stabiliserer seg etterhvert.
Ravna Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Høres akkurat ut som meg! Jeg er 174 cm, og gikk fra 61 kg før jeg ble gravid til 71 kg som høygravid, og så ned til 51 kg et par måneder etter fødselen. Ingen klær passet, jeg var innhul i kinnene og orket lite. I mitt tilfelle er det ikke tvil om at det var ammingen. Etter at jeg trappet ned på ammingen har kiloene kommet snikende, nå er jeg oppe i 57 kg, og trives mye bedre med det. Kan godt legge på meg noen kilo til. Jeg stappet i meg ammekake (søk på ordet, så finner du nok oppskriften) og annen mat, men det hjalp ingen verdens ting. Tror bare det er sånn at noen av oss bruker enormt mye energi på å amme.
3 blå Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Jeg kan fortelle min historie, men vil ikke skremme deg... Jeg tok av etter fødselsen, var 60 når jeg ble gravid og 80 når jeg var høygravid. Noen mnd etter fødselen var jeg 52 kg! Det viste seg at jeg var syk, har/hadde høyt stoffskifte. Har gått på tabletter i snart 1 år, og må iallefall gå i 1 år til. Det er jo ikke en farlig sykdom, men er allikevel litt ubehagelig å bli syk, jeg lå på sykehus i ei uke. Det går jo an å gå til legen og ta noen tester kanskje?
imsdal med julesmak Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Du har økt forbrenning når du ammer, så det kan godt være at forbrenningen din er på høygir, men det kan sikkert være lurt å ta en tur til legen for å sjekke at alt er som det skal være ellers! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå