*dum&deiLig*™ Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Ser at du skal ta bukplastikk pga at magen er ødelagt etter svargerskap. Skal du ikke få flere barn senere? Du er jo ung ennå. Hvor stor en sjansen for at magen din blir ødelagt igjen dersom du gjennomfører et svangerskap til? Ikke meningen å være frekk eller ufin, er bare nyskjerrig =)
Monajenten Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Du er hverken frekk eller ufin, jeg er minst like nysgjerrig selv;) Vel....jeg har to barn, og jeg føler at det er veldig greit nå. Jeg vet jeg er ung og jeg vet at jeg også kanskje får lyst på flere barn når jeg blir "stor". Men jeg har store problemer med magen min, og jeg har en selvtillit på -10. Jeg er usikker på meg selv, føler meg stygg og "mindreverdig", og hvis jeg får et kompliment så vrir jeg på det slik at det blir til noe negativt. Jeg drar meg selv ned veldig mye pga. selvtilliten, og jeg vet at det kommer til å bli bedre når jeg får ordnet på det jeg sliter så fryktelig mye med. Ja jeg er ung, og det er nå jeg ønsker å være fornøyd med meg selv.
*dum&deiLig*™ Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2007 Takk for svar. Da skjønner jeg hvorfor =)
Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Legen din har ikke snakket med deg om samtaleterapi for og styrke selvtilliten din? Er faktisk nesten sikker på at det hadde vært til større hjelp for deg senere i livet enn og ta en stor operasjon i håp om at selvtilliten din skal øke pga dette. Det tar ofte tid og gå til samtaleterapi men det er heller ikke en lettvindt løsning og gå for en så stor operasjon pga selvtillit og at du føler deg mindreverdig. Er faktisk samfunnet sin feil at mange mennesker har blitt på denne måten så det er ikke deg det er noe galt med, men syns det burde kunne ordnes andre mer " varige" løsninger en denne operasjonen. Unnskyld om du føler jeg er negativ men jeg syns de aller fleste må fikse på noe, er ikke noe som har med kropp og helse som r naturlig lenger.
Monajenten Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Vil påpeke at legen min har sendt henvisning med bilder og jeg har fått dekket operasjonen, og man får nok ikke dekket en så stor operasjon kun på grunnlag av det psykiske. Så magen min er gale nok den, full av strekkmerker og masse løshud. Men nei, legen min har faktisk ikke snakket med meg om det og det syns jeg er litt dumt. For jeg hater å gå rundt å føle meg verre enn alle andre, bli sur når kjæresten min kommer med komplimenter fordi "han sier det bare for at jeg skal bli glad" +++ Jeg kunne gjerne gått til samtaleterapi. Jeg savner å gå ut og føle meg skikkelig lykkelig, selvsikker og flott. Det går utover holdningen min også, jeg tipper at kjæresten min sier ihvertfall annenhver dag at jeg må opp med hodet. For jeg går og ser ned i bakken hele tiden, gjemmer meg liksom.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 jeg skal også prøve å få slik operasjon. Skal til syden om en uke, og blir nesten kvalm og på gråten av å tenke på at jeg skal på stranden. HATER magen. Men jeg vil vente litt, vil ha en nummer 3 først...men er det håp om at magen ikke blir ødelagt igjen kan jeg vurdere operasjonen før nr 3. Skal høre med legen min.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Høres ut som du er deprimert, men skal ikke si om du trenger den operasjonen eller ikke, men det er en mye større operasjon enn f.eks Keisersnitt om du noengang har hatt det. Magen blir heller ikke paddeflat, og strekmerkkene kan aldri fjernes helt selv med den operasjonen! Jeg kunne nok også behøvd en operasjon både den ene og den andre plassen om jeg skulle tenke så mye på hva andre syns om meg og min kropp. Det er en normal prosess at kroppen forandres under svangerskap og fødsel, man får til og med strekkmerker om man ikke har født barn!
Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Er de bildene på profilen av deg? Du ser jo kjempeflott ut som både gravid og ellers, kan ikke skjønne at du må ha en slik operasjon for og føle deg vel! Jeg la på meg over 30 kilo under svangerskapet og fikk i tillegg noen plager med nyrene så jeg kommer aldri til og bli "slank" igjen ,men har innfunnet med at jeg har fått verdens herligste barn så det er medalje nok for meg, selv om kroppen ikke henger med i alle svingene!
OsloMor Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 HOI! Nå må du gi deg go mammaen:-) Du insinuerer, og sier rett ut, at Monajenten er deprimert, kun tenker på hva andre synes og at hun ikke har en anelse om hva en operasjon går ut på. Hun er misfornøyd med å ha en slik mage ,og det skjønner jeg godt, og vil gjøre det hun kan for å forbedre det. Dette har hun kommet fram til, ettersom jeg skjønner, i samråd med legen sin. Til Monajenten:You go girl! Jeg har også fått en slik mage etter min to tette graviditeter. Er tynn ellers, men jo tynnere jeg blir jo verre blir liksom magen. Har store planer om å foreta en slik opersjone enten jeg får det dekket eller må punge ut selv. Håper du holder oss oppdatert på hvordan det blir, LYKKE TIL:)
Monajenten Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har en del strekkmerker spesielt på lårene, fra før jeg ble gravid. Plagsomt, men ikke det verste. Strekkmerkene på magen er helt lyse og når jeg strammer huden er de ikke synlige. Jeg har ikke hatt keisersnitt og vet at det ikke er en liten operasjon, men jeg regner med at jeg treffer på såpass profesjonelle kirurger at de lar være å operere hvis det skulle vise seg å være veldig risikabelt. Jeg vet også at det er en normal prosess at kroppen forandres, men jeg klarer ikke å godta det. Klarer ikke å leve med det. Da jeg og kjæresten min var i syden i fjor sommer var jeg jo nesten nødt til å dra på stranden...men jeg gråt hver dag for jeg syns det var helt jævlig. HATET å gå rundt i bikini blandt alle de flotte jentene, og der så jeg ut som et monster fra helv***..... Deprimert? Tja...godt mulig.
Monajenten Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 Ja det høres ut som meg. Jeg er forsåvidt ikke tynn, men normal. Men går fortsatt ned i vekt etter fødselen i januar og som med deg - jo tynnere, jo verre mage. Når det er sagt, så syns jeg ikke at go mammaen var noe krass i innleggene sine, skjønner at folk gjør seg opp tanker i og med at jeg bare er 22 år og skal få utført en så stor operasjon. Takk for lykkeønskninger, jeg "gleder" meg til 30. august:)
Monajenten Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Ja det er nok meg...takk for komplimenter.....jeg blir glad for det selv om jeg ikke har så lett for å ta det til meg. Jeg ble mobbet gjennom hele barne-og ungdomsskolen så jeg klarer ikke helt å "godta" at noen syns jeg kan se bra ut. Stakkars kjæresten min får gjennomgå på det punktet. Huff.... Jeg la på meg 23 kg selv i første svangerskap, og det var da magen kom. Denne gang fikk jeg ikke et eneste strekkmerke engang.
Monajenten Skrevet 7. juni 2007 #14 Skrevet 7. juni 2007 Det er nok håp, men jeg tipper det er liten sannsynlighet for at magen ikke blir ødelagt igjen. Huden har jo blitt ødelagt fordi den har vært "for stram", og når man fjerner den løse huden er den ihvertfall for stram. Men jeg har en venninne som har hatt en sånn operasjon, og hun er gravid nå med termin i juli. Kan gi deg beskjed på hvordan magen hennes blir etter hun har født:)
Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. juni 2007 #15 Skrevet 7. juni 2007 Nei jeg sier ikke rett ut at hun er deprimert, men at hun kanskje er det pga kroppen og kroppsbildet sitt. Men regner med hun får all den infoen som hun ønsker av kirurgene som skal operere henne, jeg syns det er blitt hysteri om hvordan kroppene våre skal være nå til dags! Enten er vi for fete, eller for tynne, rynkete, osv... Og der verste av alt er at det er behandling og få for alle disse "normale" plagene og som gjør at man rett og slett i verdens rikeste land gjør at man får kroppshysteri. Jeg velger kun og ta nødvendige operasjoner så lenge jeg har små barn så de ikke får høre at mamma tok en brystoperasjon for at puppene var blitt så slappe etter at dere hadde fått melk fra dem når dere var små. Ønsker Monajenten absolutt så lykke til med operasjonen og håper hun blir lykkelig når dette er utført! Her er forresten en side som også min venninne har lagt ut bilder av seg selv ettersom hun fikk helsemessige plager etter en fødsel og dette var eneste veien og gå for og slippe og bli uføretrygdet resten av sitt liv. http://www.bukplastikk.com/foerogetterbilder/nattkvinne/nattkvinnen.html
Monajenten Skrevet 7. juni 2007 #16 Skrevet 7. juni 2007 Litt av en forskjell fra før og etter!!! Er veldig enig med deg i dette hysteriet og syns ikke noe om det. Men det er jo sånn det har blitt...og jeg ser dessverre ikke ut som en av disse perfekte jentene man ser overalt, ikke kommer jeg til å gjøre det selv om jeg får ordnet på magen heller. Men jeg tror det hjelper for MIN del. Vil også gjøre disse operasjonene når barna er små og ikke forstår noe særlig av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå