Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 vi skal ikke ha alkohol i bryllupet,grunnen er at far til min mann blir stygg i kjeften når han drikker. en i familien min er alkoholiker. og vil ikke ha dritings folk på en dag som er så spesiell for oss. vi skal ikke ha noen sanger heller. og ikke så mange taler. vi hater begge to å sitte i selskap å synge sang etter sang og høre på masse taler. skal jo ha noen taler da. vi er helt ubrukelig på dans,så vi skal heller ikke danse noe brudevals. vi kan rett og slett ikke danse. og er heller ikke interissert i lære det. venninna mi syns dette er helt forferdelig,ikke sanger,ikke alkohol og ikke noe brudevals... hva syns dere?? er vi sære?? eller er dette forståelig?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Alle de tingene dere fjerner er jo med på å gjøre en bryllupsfest til det den i mine øyne skal være. Men alle har ulike ønsker. Vurdert å bare stikke av med dere og forlovere?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 ja vi har vurdert å dra vekk og gifte oss,men familien blir sp skuffet. og vil jo feire dagen med alle jeg er glad i..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 alkohol MÅ dere jo ikke ha.. Dans: ta en stilledans da vel?? Siste bryllup jeg var i gjorde de det, og det var så romantisk og flott : Taler og sanger: vet du, det syns jeg ikke du/dere kan bestemme.. Hvis noen har lyst til å prate og si noen fine ord om dere og gi dere gode ønsker for fremtiden bør de jo få lov til det? Jeg håper at vi får mange taler i vårt bryllup. Er jo så mange artige historier rundt forbi
jordbærsjokolade Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Nei, ikke i det heletatt:) Skulle gjerne hatt ett alkoholfritt bryllup selv jeg, men i og med at halvparten av gjestene kommer fra utlandet tør jeg ikke det (de betaler masse penger på billetter og hotell så tør ikke snyte de for en fest). Sanger ser jeg på på samme måte som deg, og det tror jeg familiene våre gjør også så det utelater vi. Dansing har jeg ikke tenkt på en gang fordi jeg rett og slett ikke har noe lyst til å danse forran en haug med mennesker. Det er VÅR dag og da gjør vi ikke noe som vi ikke har lyst til. En bryllupsfest handler om å markere at en er gift og holde en fin dag for venner og familie, tror ikke at dagen blir ødelagt fordi en velger å ikke danse brudevals feks:) Gjør som dere vil dere, det skal vi i hvertfall!! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Så lenge dere gjør det slik fordi dere selv ønsker det ser jeg ikke noe problem! Men - dersom dere velger å gjøre det slik av hensyn til andre eller fordi dere er redd folk ikke kan oppføre seg - hadde jeg tenkt meg mer om. Jeg har selv en mor som er alkoholiker, og som kommer i bryllupet. Jeg vet at dersom hun vil drikke så gjør hun det uansett, det hadde ikke hjulpet å ta vekk alkoholen - da hadde hun bare tatt med seg. Faktisk er det bedre at hun får servert vin til maten i kontrollerbare former fremfor at hun har med seg en flaske sprit i veska, som hun ofte har. Uansett, så er det vår dag - og vi velger å ha det som vi ønsker og ikke ta hensyn til andre. Min mor er heldigvis slik at hun skjerper seg veldig når det er fremmede til stedet - så jeg tror det skal gå greit. Men dette er selvsagt svært individuelt. Uansett så kan det jo lønne seg å alliere seg med noen kjente, f.eks. toastmasteren og forklare situasjonen - blir det noen som helst form for probler blir de bortvist fra stedet. Dette bør også de "problematiske" gjestene bli gjort klar over på forhånd. Når det gjelder sanger og dans er det vel en smakssak. Vi ønsker i utgangspunktet ikke en masse taler og sanger, men vi nekter ikke folk som har laget dette for oss det. Tross alt er det jo veldig hyggelig at noen hr tatt seg tid og bry med å tenke på oss på den måten! Eneste betingelsen vi setter er at talene ikke må være mer en 3 min lange ( da har vi tatt margin for at folk gjerne drar det hele ut 2 min ekstra).
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Vi har gitt klar beskjed om at vi ikke ønsker noen taler eller sanger. Jeg tar det for gitt at jeg kan avgjøre at det er uønsket i vårt bryllup. Å si at det ikke er noe vi kan bestemme synes jeg blir helt teit...
pandabjørn Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 JA jeg synes dere er forferdelig sære!! for å sagt det! greit nok at dere ikke skal ha alkohol siden ståa er som den er ! men at dere ikke skal ha sanger og ikke så mange taler er veldig rart! hva om det er noen som skal lage sang til dere da? får ikke de synge den da eller?? og hva med taler hvis det er noen som vil holde tale så må de da for guds skyld holde tale uten at dere skal bli sure forde! Selv om ingen av dere kan danse så går det sikkert ann å ta en rolig dans...værken jeg eller sambo kan danse men skal lære oss brudevalsen fordet..!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Vet nå ikke helt jeg... Høres nå helt merkelig ut å nekte folk å si noe da... Trur virkelig ikke jeg hadde kommet i det bryllupet nei.
Arb.ledig husmor Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Eg syns ikkje dere er sære... Selv skal vi ha minimalt med alkohol i bryllupet pga alkoholisme i familien...Vi skal ha til velkomstdring og baileys/cognac til kaffen, ellers får gjestene våre kun brus og alkoholfri vin/øl. Eg å sambo er også helt ubrukelig på dans, men har lyst å gjøre noe på vår måte, om vi "driter" oss ut, så får det være vår sak, men det er bare sånn vi er. Eg vil gjerne ha masse taler og sanger (elsker å synge selv), og vet at det antakelig vil komme noen taler... Men i sommer ska eg i bryllup til en venninne, og de skal ikke ha noen taler eller sanger, for hun blir så rørt, og det orker hun ikke... Men har noen lyst til å si noen ord til deg/dere, får de helt sikkert anledning til det, uten at de må tale foran alle..
Leoness Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 Jeg syns de som skal gifte seg skal få bestemme hvordan de vil ha det, og ferdig med det! Dette er jo DERES dag, skulle bare mangle at dere ikke fikk den som dere ønsker. Til dere som kritiserer dette valget: det er jo ikke slik at de ikke skal ha taler, de skal jo ha noen. Og om de ikke vil danse, hva så? Ingen dør av det. Om noen velger å ikke komme til et bryllup fordi det ikke er slik som alle andre bryllup de har vært i; vær så god! Dette er brudeparets dag, og det er de som skal stå i sentrum. Hvorfor er man så rask å kritisere ting som er annerledes? Hvorfor gidde???
lutefisk Skrevet 9. juni 2007 #12 Skrevet 9. juni 2007 Dere gjør som dere vil selvfølgelig. Men pass bare på at gjestene ikke kjeder seg :0)
Marius og mamma'n hans Skrevet 10. juni 2007 #13 Skrevet 10. juni 2007 Dette er deres dag, det skal være en dag etter deres ønsker. Hvis dere ikke ønsker sanger eller taler så skal de som er gjester respektere dette. Det er jo ikke gjestene sin dag... Synes det er helt feil av de andre her å si at dere ikke kan nekte andre å holde tale. Er det det dere vil så er det det dere vil!!!! Jeg har selv vært i flere bryllup hvor det hverken var alkohol eller dans og det var ikke noe mindre hyggelig bryllup det enn der det er begge deler. Gjør som dere vil for som sagt dette er DERES dag ikke gjestene sin dag.
Sissy-mams Skrevet 10. juni 2007 #14 Skrevet 10. juni 2007 Javisst er dere sære, og det har dere helt lov til! Det er jo deres bryllup, ikke sant :-) Vi hadde ikke alkohol i vårt bryllup, rett og slett fordi jeg ikke ville ha det. Ikke noen annen grunn. Det ble kjempekjekt likevel. Vi hadde taler( men jeg kunne godt vært spart for noen av dem!). Dans hadde vi, og leker (!), og det var kjekt. Hadde avslutning med sang og diktlesning. Våre valg, og vi ble godt fornøyd med dagen vår! Mange flotte minner. En annen i familien hadde ikke alkohol og taleforbud. Vi var i kirken først, så på middag, kaffe og kaker i et selskapslokale, så spanderte brudeparet teaterbilletter på hele selskapet der vi fikk servert litt drikke i pausen (1 - 2 glass vin/alkoholfritt). Kjempedag! Det er mange måter å arrangere bryllup på. Hovedpoenget er at brudeparet skal få ha en feiring de selv ønsker, og som de kan minnest med glede. Lykke til, og kos dere med god samvittighet. Hilsen en annen "særing" ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 Jeg syns ikke dere er sære. Har vært i bryllup som nærmest har vært alkoholfritt, men ikke helt da og det var superkoselig. (det var vin til maten. 2 glass pr person og så fikk de som ønsket det en liten conuaq sammen med kaffen, men dette rekker man jo ikke å bli full på da) Ellers ville jeg kanskje hatt en sang eller 2, men er enig med deg at når man får slike tykke hefter med masse sanger så blir det alt for mye. Når det gjelder taler syns jeg ofte det kan være koselig hvis de er korte og ikke for mye internhumor. Selv syns jeg heller ikke det er morsomt hvis noen drar fram gamle dumheter som man har gjordt for mange herrens år siden og så sitter alle å flirer av det.. (ting som jeg godt kan le av i andre sammenhenger syns jeg ikke blir morsomt alltid i slike settinger) Brudevalsen tror jeg fort blir glemt bort i kakespising og slike ting. Har vært i flere bryllup uten dette.. Men dette er deres bryllup. Og dere skal ikke gjøre ting dere syns ødelegger dagen for dere.
sussa4 Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 Sære ?? Nei det synes jeg ikke. Dette skal være deres dag og da er det dere som bestemmer. Dere trenger slett ikke ha en tradisjonell bryllupsfeiring for å få en flott og minnerik dag. Det er deres rett til å ta bort ting dere ikke vil ha med og sette inn ting som betyr mer for dere. Dessuten tror jeg fler og fler gjør mer som de selv ønsker enn å følge gamle tradisjoner. Vi skal dele opp i middags og kaffegjester , dropper taler og sanger og ikke minst brudevalsen. Folk kan kalle dere hva dem vil, men som sagt ; dette er deres dag.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 12. juni 2007 #17 Skrevet 12. juni 2007 Sære?! Alkoholen er greit nok, men kjære vene...hva skal dere gjøre hele kvelden. Mange timer som skal fylles med...middag?!
♥Snulder Skrevet 12. juni 2007 #18 Skrevet 12. juni 2007 Hadde ikke hatt noe problem med å gå i ett bryllup uten alkohol,taler, sanger eller brudevals! Er det mange glade personligheter tilstede så kan festen bli artig alikevel! Men ett spørsmål til dere som er så intense på dette med "Deres dag! Dere bestemmer!" Lager man ikke en bryllupsfest for å glede gjestene også?!? Vi tenker ihvertfall masse på hvordan vi skal lage dagen hyggeligst mulig for de innbudte! Skal vi bare tenke på OSS og blåse i hva gjestene liker.... ja da kan vi jammen meg spare pengene for festen og gifte oss i det skjulte....
sussa4 Skrevet 12. juni 2007 #19 Skrevet 12. juni 2007 Hei Snulder Jeg er nok en av disse som er litt på "det er deres dag......" Jeg sier dette fordi det ER brudeparets dag. Men selvfølgelig er det viktig at også gjestene får en flott og minnerik dag. Jeg vil ikke holde tale fordi jeg ikke takler å reise meg for å snakke i en forsamling, Jeg vil ikke danse brudevals fordi jeg absolutt ikke kan danse og jeg har ikke så veldig lyst til å gjøre meg selv til latter på en dag som skal være flott for meg. Dette gjelder også min kommende mann. Ingen av oss liker å tale , heller ikke å danse. Derfor velger vi å la være. Gjestene våre kommer helt sikkert til å få en fin dag til tross. Noen har mødre eller svigermødre som tar over hele kontrollen. Hvor greit er det for brudeparet ? Det er også i disse tilfellene man sier "det er deres dag" . Det kan være mange grunner til at man sier nettopp dette. Dessuten tror jeg de fleste gjestene har forståelse for at mange brudepar har sine egne ønsker. Det er jo tross alt en dag som i alle fall jeg r skal være perfekt for meg, min mann og ikke minst gjestene
Maud Skrevet 12. juni 2007 #20 Skrevet 12. juni 2007 Jeg er enig med deg! Ikke det at man skal lage en fest slik hver og en av gjestene ville gjort det, men hva de ville trives med var viktig da vi planla bryllup. Vi planla ikke noe som vi selv ikke var komfortable med, men tenkte på hva som ville "slå an" hos de vi hadde invitert. La vekt på at noe av musikken som ble spilt passet for foreldregenerasjonen, hadde flere kaker som ingen av oss liker osv. Det er dyrt å gifte seg og det er dyrt å ha mange gjester der, da ville vi i hvert fall tro i utgangspunktet at de kom til å kose seg. Jeg synes det er sært å nekte folk som vil si noe å si noe, men det er sikkert fordi jeg synes det er flott med personlige taler og velmente hilsener.
*Rutletutt* Skrevet 12. juni 2007 #21 Skrevet 12. juni 2007 Det er deres dag - så dere må da vel få velge å ha dagen på deres måte? Ikke sære, nei - hadde ikke giddet å hatt alkohol i bryllupet mitt heller (om vi skulle hatt et "tradisjonelt" bryllup) - jeg er ikke en festejente og hadde ikke giddet å betale for at andre skulle drukket seg fulle...er litt derfor vi velger noe litt annerledes....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå