Gå til innhold

Har så lyst å kjøpe noe eget til meg og lillegutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært så godt å kjøpt seg ei leilighet selv. Er det noen sjans i det hele tatt for at jeg får til det dersom jeg ikke har egenkapital og er student? Mener å ha hørt at du får noe støtte fra husbanken og kommunen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg søker i husbanken nå. men han mannen sa at de vanligvis ikke låner ut til studenter. men han skulle se om han kunne gjøre et untak. jeg har 70 000 i egentkapital og søker på et lån på 1 200 000

får svar i morgen eller på mandag. skal fortelle hvordan det går. men til nå så har jeg fått inntrykk av at posten er snillere siden de renger lån som inntekt.

det er bare og prøve. reglene er forskelig fra kommune til kommune

Skrevet

Mener jeg har hørt at man kan få noe av husbanken, som man ikke trenger å betale tilbake dersom man eier huset i 10 år eller noe slikt?? Hvor mye er evt det, og hvilken kriterier stilles til det?

Regnes overgangsstønad som inntekt`?

Skrevet

ja det går. det er ikke noe bestemt beløp. men om du har fått lånetilsang på foreksempel 1 200 000 og du mangler 50 000 for og få råd til leiligheten så kan du søke om og få de 50 000 av kommunen/husbanken.

en venninne av meg fikk 200 000. vært år blir det trokket av 20 000 så om hun bor der i 20 år får hun de.

overganstønad regnes som inntekt.

Skrevet

Hvor mye inntekt må man ca ha for å kunne regne med å få et lån på rundt 1 200 000 da? Er fersk på dette, så det er så mye å sette seg inn i.. :s

Skrevet

Og hva med lån til husbanken? Noen som har erfaring med det?

Skrevet

alle bankene jeg har vært i kontakt med regner ikke OS som inntekt, så jeg har ikke sjans...

Skrevet

jeg fikk lån i postbanken.. regnet både os og stipend/lån som inntekt. fikk 1,2 men da hadde jeg 100000 selv. rart at de gjør forskjell.. men snakket først med dnb og hun jeg pratet med gjentok seg selv i det uendelige:"det er klart, det er jo best og være to....!" herlighet for en frekk dame, hun sa det minst fire ganger, etter at jeg hadde presisert at jeg akkurat hadde blitt alenemor..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...