Gå til innhold

Drikker dere når dere har barn hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikkje se problemet med at voksne tar seg 1 pils eller 2 når det er barn i huset......

Er det alkohol vi drikker så blir vi fulle liksom!

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, barna har godt av å se at det går an å ha et normalt og avslappet forhold til alkohol.

Skrevet

Enig med dere begge.

Det e stor forskjell på grøftefyll og det å nyte et glass:)

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Enig med alle 3. Og ja jeg tar meg en øl.

Fyll har jeg aldri hatt behov for.

Skrevet

Jeg forstår hva dere mener men er ikke enig, syntes det er greit og nyte et glass vin eller to en lørdag etter barna evt har lagt seg, syntes ikke alkohol og barn har noe i samme rom og gjøre. Men husk det er en grunn til at vi har di meningene vi har.

Skrevet

Vi kan ikke være like alle sammen...heldigvis:)

Skrevet

vi drikker riktignok verken alkohol til maten eller daglig.

Men vi tar da et glass vin eller to, eller et par pils.

Vi er imidlertid aldri synlig beruset med barn i huset. Og drikker ikke før de har lagt seg.

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol når datteren min er hjemme - og det har jeg ikke gjort i de 9 årene hun har levd. Ser ikke noe galt i at andre tar ei pils eller et glass vin,men jeg gjør det ikke selv. Men det har sikkert noe med det å gjøre at jeg har vokst opp med en far som var alkoholmisbruker,og ikke akkurat har gode minner forbundet til det. Tar meg gjerne en fest når ikke tuppa er her,men holder meg ellers konsekvent til brus. Styrer til og med unna alkoholfritt øl (sikkert fordi pappa alltid "lurte" oss og sa at han drakk alkoholfritt når vi var hos ham),så jeg er ganske fanatisk :o)

Skrevet

jeg har heller aldri drukket så mye som et glass vin med datteren min i hus, men en gjest en lørdags kveld etter henne har lagt seg kan ha tatt et glass vin til maten , aldri mere!

Skrevet

Jeg kan ta et par pils,

men som regel mens barnet mitt ikke ser det ( har lagt seg).

Forskjell på å kose seg litt og å bli dritings...

Skrevet

Enig med anonym.

Skrevet

Med anonym som tar et glass etter at barna har lagt seg.

Skrevet

Ikke noe prob. å ta en pils eller 2, selv om det er barn hjemme.

Men fyll... det er noe annet. DET vil jeg ikke ha.

Skrevet

Og barn må jå tåle å se et glass øl eller lignende til maten.

Det kan ikke skjermes helt...

Skrevet

Jeg husker hvor ekkelt det var når de voksne jeg kjente forandret seg etter et par glass vin eller øl da jeg var liten, så vi drikker aldri når ungene er våkne. Jeg synes ikke alkohol og unger burde ha noe med hverandre å gjøre. Det har dessuten vist seg at unger som er vant til å se foreldrene 'kose seg med et glass eller to' debuterer tidligere med alkohol og drikker mer enn jevnaldrende som ikke hadde det slik hjemme fordi det har blitt normalisert for dem. Slik vil ikke vi ha det.

Skrevet

Hva med ungene som har foreldre som aldri opptrer som forbilder på hvordan alkohol kan brukes uten å bli dritings?

Jeg har sett veldig mange foreldre som ikke på noen måte tolererer alkohol/tar ett glass vin e.l. i barnas nærhet. Riktignok er det barna deres som debuterer senest - men til gjengjeld har de i mange tilfeller null kontroll på hva slags konsum som er sosialt og helsemessig akseptabelt.

Selvfølgelig er ikke dette alltid tilfelle, men det er påfallende mange med foreldre som praktiserer nulltoleranse, som blir desto mer utagerende selv.

Det finnes nok like mange undersøkelser om dette temaet, som antall meninger om saken. Da er det lett å vise til "resultater".

Skrevet

For oss er det helt naturlig og ta en øl eller et glass vin når ungene er til stede. Både mannen min og jeg er oppvokst med det. Vi drikker oss aldri fulle selvsagt. Men nå har verken han eller jeg noen historie med familiemedlemmer som har slitt med alkoholmissbruk.

Skjønner veldig godt at de som har vanskelige opplevelse i forhold til dette velger å la vær og drikke med barn tilstede. Og også har et annet syn på det en det jeg har. Vi har et vennepar som ikke vil at vi drikker alkohol når barna er tilstede, enten de sover eller er våkene. Men hun har en far som er alkoholiker og har opplevd mye fælt i forbindelse med det. Det respekterer vi fullstendig og tar verken men eller byr alkohol når de kommer med barna. Det har vi ingen problemer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...