Gå til innhold

Ekle snegler OVERALT!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg nettopp kommet inn fra et raid i hagen. Har tatt livet av 287 snegler, brune, svarte, store og små. Jeg tok nesten like mange i går. Nå har mannen min tatt over...fremdeles maaaaange igjen. Jeg bor i Fana utenfor Bergen. Er det andre som opplever at det er mye snegler i år, eller er det bare i vår hage. TIPS for å unngå disse sneglene mottas med TAKK. HJELP!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg har hørt er salt. Saltrand rundt blomsterbeddene dine.

Skrevet

Jeg bor også i Fana og det er helt enormt med snegler, hater dem *kvalm* :-(

Har også hørt at salt skal hjelpe.

Skrevet

ÆSJ!!!!

Leste innlegget og spurte mannen min om det var fare for snegle invasjon her... Og da svarte han: Sett opp snegler forbudt skilt !

Ehhh... jamm.. det funker =0)

Skrevet

Hei Monajenten. Gjør du noe med det. F.eks. å gå ut om kvelden og fjerner dem eller lar du de være? Jeg synes det er så ekkelt, ungene går jo barbeint i hagen. Ikke noe særlig hvis du tråkker på en snegl hvert skritt....

Skrevet

Hei! :) Jeg har ikke gjort noe med dem, men vurderer å begynne for det er helt sinnsykt mange og de er så ufattelig ekle. Og så kommer datteren min og sier: Seee sneglen mamma, ååååå kor fin an e!!! :-s Er redd det blir snegleinvasjon i huset om jeg ikke tar affære *grøss*

Men mamma driver og salter og plukker vekk hjemme hos dem, men det kommer jo flere hele tiden:-s

Skrevet

Hmm tenker og tenker...

Svigermor har det samme problemet....

Hun setter ut tomme isbokser med noe i....så går alle sneglene oppi der. Å det funker ja:D Men hva svarten hun hadde oppi husker jeg ikke.....tenker tenker....for sent å sende henne en sms nå å sjø=(

Skrevet

De er her også, i hopetall.. Plukker hver kveld, men når naboene ikke gjør det hjelper det jo fint lite. Har lagt havsalt rundt alle krukker og blomsterbed, da går de hvertfall ikke dit.

Ellers er det et fint middel å få kjøpt på plantasjen bl.a. Husker ikke navnet.... :/ Garanterer at sneglene forsvinner. Gjorde det i fjor, 2 ganger for sommeren. Skal ut å kjøpe i morra, orker ikke de ekle krypene mer.

ØL kan det være hun hadde oppi de tomme boksene? Pleier å legge ut noen skiver paprika, de elsker visst det her. Enklere å samle de opp når de strømmer til den dumme paprikaen :P

Skrevet

Takk for tipsene. Her skal ingenting være uprøvd. Får fnatt! Aldri vært så ille som i år!

Skrevet

Inviter nabolagets pinnsvin, de elsker visst sniler.

Ellers er jo sniler for delikatesse for regen for oss mennesker også. Med litt urtesmør og godt brød,mmmm tres bien!

Skrevet

Beste løsningen mot snegler er å ta saksen fatt og snike seg rundt på kvelden og klippe alle sneglene i 2. (de krymper inn til "ingenting" over natten så i bedet trenger du ikke fjerne dem engang).

Kjøp middel mot snegler utenom slik at de som er der ikke klarer formere seg.

Lykke til (fra ei som har vært på sneglejakt i kveld)

Skrevet

Gjess elsker vist snegler. Det vurderte vi å få oss, helt til vi kom på hvor mye de bæsjet.

Bøtte med VARMT vann og MASSE salt tar knekken på dem. Plukk dem opp med pølseklypa. Heller en bare masse salt på dem blir de slimete og ekle, og gresset blir brunt.

Vi har slik Luktfjerner til utedo, fra Hydro. Den er på sprayflaske. Og den er genial!! sprayer litt på dem og de (vet ikke hva jeg skal si de gjør) men de blir til en liten hard klump. Ikke slimete eller noe, så vi slipper å plukke dem opp. Og så kjører vi over dem med gressklipperen når vi klipper gresset. Det synes jeg er det beste og enkleste. Har slike flasker stående flere steder ute, så lett tilgjengelig om vi ser noen. Jentungen på fire er en flink sneglefanger. Enda ikke hatt så mange i år heldigvis, men blir det så ille som det var fr noen år siden, skal hun få 1kr for hver hun tar.... da blir hun rik

Skrevet

Fjern de før det blir fler av de.. *grøss*.

Her kommer de fram når det regner særlig.

Jeg syntes de er så ufattelig ekle, men da broren min var på besøk så slang han noen av de han fant i en bøtte varmt vann..

Skrevet

De brune innholde tusenvis av egg...som overlever selvom de klippes i to....

Skrevet

Det er derfor du skal kombinere klipping og middel mot snegler. På den måten får du tatt knekken på både sneglene og eggene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...