Gå til innhold

Vimsete mamma! Noen råd?


En liten mamma

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg heter Hedda, og jeg har snikt meg inn på mamma sin data for å se om det er noen som har noen gode råd for hvordan jeg skal få skikk på min vimse-mamma.

 

Mamma er egentlig veldig snill og god, og jeg vet at ho elsker meg veldig høyt. Men av og til gjør ho ting som er helt tullete altså. Som for eksempel så sier ho at jeg må øve meg på å ligge på magen selv om jeg ikke liker det. Og så sier ho at jeg ikke får lov til å sitte oppe hele tiden, for ryggen min er ikke sterk nok enda. Hallo! Jeg er altså 4 måneder imorra, jeg er faktisk ganske sterk!

 

Men idag syns jeg ho var ekstra vimsete, og da skjønte jeg at det er på tide å søke råd...

 

Her er hva som skjedde:

Mamma hadde lagt meg ut i vogna mi på terassen, det var deilig og varmt så jeg fikk lov til å ligge i bare bleia. Jeg låg der og lekte og koste meg, og ante fred og ingen fare. (Selvfølgelig, jeg vet jo ikke hva fare er engang...)

Så bestemte den vimsete mamman min seg for at ho skulle vaske vinduer. Sikkert vel og bra det. Men ho tenkte jo ikke på at jeg låg bare noen meter fra vinduene, og når ho spylte de, da spruta det masse kaldt vann rett bort på meg! Jeg ble jo helt sjokkert såklart, aldri før har jeg opplevd noe så kaldt og forskrekkelig! (Og jeg ble født mens det var snøstorm altså, så jeg har opplevd litt av hvert...)

 

Jeg hylte til, så høyt jeg bare kunne. Mamma hørte det heldigvis med èn gang, så ho la fra seg den lange slangen og kom løpende. Ho tok meg opp og tørka av meg og trøstet meg, så det ble fort bra igjen.

 

Men seriøst -hva skal jeg gjøre med mamman min? Hvis jeg lar dette gå, så kan ho jo bli verre og verre! Vi skal visst på helsestasjonen imorra for å veie og måle meg, syns dere jeg skal si fra der?

Noen som har noen gode råd for hvordan jeg skal få skikk på mamman min?

 

Jeg er jo så glad i henne, og har ikke lyst å bytte henne heller...

 

Klem fra Hedda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Hedda,

 

Så koselig å lese ditt innlegg, Jeg heter Deniz og er nesten i samme situasjon som deg. Mamma er snill og god men noen ganger gjør hun meg helt sprø. hun duller meg ihjel, kysser og klemmer meg helt vilt. Takket være min store bror på tre år lar mamma meg være litt mere i fred med utviklingen, jeg får lov til å ta alt på mitt eget tempo for mamma vil ikke at jeg skal vokse for fort heller. (Tror hun syns tiden går for fort) Men det mamma ikke vet er at jeg allerede har begynt å leke med biler og smake på alt. Store bror er ganske kuul når han lar meg låne hans biler som er nesten like store som meg.. . hghihgii:).. Jeg er bare 3 mnd jeg men jeg kan bruke fingrene mine og! kjempe gøy å gripe og dra i ting, særlig håret til mamma:) Pappa har sett at jeg har vokst og når spurte han om jeg kunne smake på saft isen hans fikk jeg lov!! det smakte æææsj og kaaaldt:) men jeg fikk lov! Pappa forstår meg men han tar litt av når han kommer med bøker og skal lese for meg.. det er jo såååå kjedelig.! han bare babler i vei uten at jeg forstår noe som helst!

 

ja ja, livet er hærlig for det, jeg koser meg i varmen og ler minst 80% av dagen:) Må nesten det når jeg har en så tulle familie.

 

Håper det gikk bra på helsestasjonen, jeg fikk vondt av sprøyten jeg:( men det gikk fort over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...