Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle mine venner, familie, folk jeg kjenner og folk jeg bare hilser på av og til, sier at magen min er fin, så spør de hvor lenge jeg har igjen, og når jeg har svart, så har alle sagt "oi, jammen da er du ikke stor i det hele tatt" når jeg svarer på hvor mye jeg har gått opp, så syns alle det er lite, dette er jeg fullt klar over, er helt enig jeg, magen min er passe stor, jeg er langt i fra diger, og jeg er fornøyd med at jeg ikke har gått opp mer enn det jeg har gjort.

MEN min svigermor bare MÅ vere nedlatende, sier hver eneste gang jeg treffer henne "åå nå har du fått diger mage" helt greit at magen min vokser å at hun legger merke til det, men det er måten hun sier ting på. jeg svarer bare, ja, men nå er det nå bare så og så lenge igjen, da svarer hun, ja, men jeg derimot fikk ikke mage før jeg var så og så langt på veg, og la ikke på meg mer enn så og så mye før den og den uka. altså herregud, skal liksom mitt svangerskap vere som hennes? dessuten er det rart da, at bare hun syns jeg er stor!

så i dag så sa svigerfar, nå er du bra svææær, jeg lot som jeg ikke hørte det, satt meg og ungikk han, så satt han seg ned å sa, du er bra dryg nå altså. da klarte jeg ikke holde meg, å sa akkuratt det jeg mente! han ble sur, å gikk! det er greit det, at folk kommenterer magen min, jeg er stolt av magen min jeg, men slike kommentarer, som jeg bare VET blir sagt for å trykke meg ned, di klarer jeg meg uten, er vanskelig å forklare, det er måten det blir sagt på som gjør det irriterende. pluss at jeg vet at jeg er langt i fra den største gravide her i verden, men når disse to kommenterer skulle en tro jeg såg ut som et fjell.

flere med nedlatende svigerforeldre!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! Det er ikke bare-bare med svigerforeldre, og jeg vet av egen erfaring at de tingene de sier altså føles tusen ganger verre enn andres utsagn!

Jeg har fått høre fra dag en hvor stor jeg er - dvs her i nord-norge har de en tendens til å kalle det TJUKK: og det er ikke koselig! men jeg har valgt å ta det med godt humør, og heller bli overraska når folk sier jeg er passe/liten /bare har mage osv. Det er en måte å beskytte seg sjøl på. Jeg vet jo sjøl at jeg har mest bare magen, men at den står ut som en tut. Og sånn gravid er jo jeg bare.

Jeg trur at noen svigerforeldre er noe man må holde på en viss avstand. Man kan ikke la dem komme så nærme at de kan såre deg. Og da må man sjøl prøve å holde avstanden ved å være så høflig man klarer, og kanskje litt overbærende??? Jeg har slitt med humøret i sv.skapene mine, og har virkelig fått høre hvor harmonisk min svigermor var i sine sv.skap. Jeg tar det slik at jeg er harmonisk til daglig, mens hun er ustabil...

Skrevet

Forstår godt at du er irritert! Hvorfor skal folk kommentere andres kropp så direkte - kan man ikke si at "du er så flott", "du ser så bra og friskt ut" eller "begynner det å bli tungt na, kanskje?". Jeg har aldri likt at andre forteller meg hvordan jeg ser ut, blir alltid usikker av det. Liker det ikke bedre nå.

Jeg lurer på om noen, særlig menn, innbiller seg at det er hyggelig å si til gravide at de er tjukke og svære. Når du sier at svigerforeldrene dine er nedlatende, så stoler jeg på det, du er jo der og "følter stemningen". Min svigermor er vannvittig opptatt av vekt og utseende, og jeg har faktisk tenkt på det at jeg gruer meg til skjulte kommentarer, råd og vink, og blikk i sommer... Men jeg vet at det er velment, så jeg tåler det. Dessuten vet jeg også at hun selv var "diger" under siste svangerskap, da hun faktisk tok overvekt i en nedoverbakke, og rullet rundt - kråke altså Hahaha!

Men jeg har en svigerfar som driver meg til ytterste grense - han kommenterer og kaller meg "moder jord" med vått, beundrende blikk. Selvfølgelig begriper jeg at det er ment hyggelig, men jeg føler det som enormt ekkelt, nesten som han føler at han har noe "med meg" bare fordi sønnen hans har det...?

Der fikk jeg min utblåsning - sorry dette ble langt... Stå på, ihvertfall, vi får prøve å ignorere og blåse det bort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...