Gå til innhold

November: Mamma73- og lille Selma


♥BergensJente m/ Keiser♥

Anbefalte innlegg

Har forstått det sånn at du har begynt å gi flaske nå.. Hvor mange ganger gir du henne mme for dagen nå? Og hvor mye gir du hver gang?

Jeg har også startet med mme. Fikk sopp på brystvortene, så da var det så vondt å amme.. Men er fornøyd med å ha ammet så langt.. Nå gir jeg han mme så og si hver tredje time, og da drikker han alt fra 60 ml til 200 ml. Har ikke kommet opp i ett helt måltid med mat enda, for han er så kresen.. Så jeg lurer på hvor mye du får i Selma for dagen? Og spiser hun måltid utenom mme? =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:).

Har ammeslutten gått greit? Det er snart 3 uker siden jeg sluttet, men jeg må pumpe enda....håper det snart er over!

 

Setter opp menyen hennes:

 

07 - 08 - grøt + mme (her drikker hun alt fra 80 - 120)

 

ca 12 - mme ( drikker ca150 - 180)

 

15 - 16 - grøt eller middag + vann

 

ca 19 - grøt + mme (ca 80 - 120)

 

22 - mme 180

 

Innimellom gir jeg henne vann og frukt i babyfeederen. Nå om dagene har det gått i vannmelon...nam,nam...:)

Hun er skrekkelig kresen hun og i matveien....vil ikke ha middager - annet enn noen ganger hvis jeg lager poteter og gulrøtter som jeg knuser med en smørklatt i.....brød brekker hun seg bare av.....håper det snart blir bedre.....

Tenkte jeg ville ned å veie henne en dag til uken - så jeg vet at hun får nok nå som jeg har gått over til mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..=o)

Ammeslutten har gått veldig fint.. Det virker ikke som han savner puppen i det hele tatt..=o) Men jeg må pumpe meg jeg også, men nå kan det gå litt over en dag før jeg må pumpe meg.. Så regner med melken er snart vekke..

Hvilken grøt er det du gir Selma? Jeg har prøvd mais-, havre-, hvete m/ havre, og hvete grøt m/ frukt i, men ingen av de har falt i smak.. Helsesøster sier de små bruker lang tid på å venne seg til nye smaker, men har prøvd i nesten to uker på hver grøt, men likevel liker han de ikke.. Så kan du anbefale en god grøt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de samme grøtene som deg til Selma, men jeg må ha på fruktpure - ellers vil hun ikke ha noe. Hvis jeg gir henne mat før hun er skikkelig sulten, spiser hun ikke grøten - da sitter hun bare å blåser med leppene så det er grøt over alt:). Har du forsøkt noen av de med fruktpure du? Brød da? Kjenner en annen som ikke vil ha grøt i det hele tatt - der går det i brød med leverpostei.....

Jeg var kjempe trist den dagen jeg skjønte at jeg måtte slutte å amme - men nå må jeg innrømme at jeg synes det er nydelig å slippe.......6 mnd var jo ganske bra det! Vi har vært flinke:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å ha litt pærepure på grøten, men det har ikke hjulpet så veldig godt.. Men han liker veldig godt å bare spise frukt pureen..=o)

Brød med leverpostei var ikke noe særlig, da nesten brakk han seg.. Så har ikke prøvd det igjen..

Kjøpte Hipp sin grøt med eple og pære i sted, skal prøve den sener.. Håper den faller i smak..=o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med Hipp grøten? Bare husk på at den bare inneholder halvparten av det jernet de anbefaler i Norge.....

Jeg prøver brødskiver innimellom, jeg og.....men hun brekker seg til hun ikke har pust igjen, stakkars:(.

Akkurat nå gir jeg 3 grøtmåltider om dagen - heldigvis at hun spiser litt av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk veldig fint med grøten i kveld.. Så får håpe han vil spise den framover.. Har fått med meg det at Hipp grøten har mindre jern innhold, men han får jo mme hver dag, og der er det jo jern i.. Så da får vel han mer enn nok vil jeg tro?! Jeg gir han forresten Hipp mme også.. Virker som han liker det økologiske..=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da:):):). Kanskje han endelig begynner å få smaken på fast føde?

Hadde besøk av en venninne en dag som bare ga bebisen brødskive hun hadde med seg - veldig lettvindt og greit nå om sommeren da! Håper Selma snart synes det er greit med brød og....Har du noen forslag til annet pålegg enn leverpostei?

HS der jeg går frarådet bruk av HIPP selv om man ga mme i tilegg - men det er sikkert forskjell på det og:). Så lenge det er den eneste han vil ha - må det jo være bedre enn ingenting.

Har du foressten sluttet å pumpe nå?

Jeg er tom på den ene puppen. Tydelig at hun har hatt en favorittpupp:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..=o) Har lurt litt jeg og på hva andre ting de kan ha på skiven, men kommer desverre ikke på noe.. Vet bare om leverpostei. Og kyllingpostei..=o)

Hs har ikke sagt noe til meg om Hipp produktene, så jeg kommer til å bruke de videre.. Og regner med at hvis de hadde vært for gale, så hadde de ikke blitt solgt i butikken..

Har helt sluttet å pumpe meg nå, og kan endelig gå uten amme innlegg!! Veldig befriende..=o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...