Gå til innhold

30 grader på soverommet !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herreminhatt!! Det er 30 grader på soverommet vårt nå! Og der ligger snuppa og forsøker tappert å sove...ikke rart hun stadig ber om mat og vann stakkars liten.

Ligger i bare bleia, og helseteppet for kosens skyld. Hun er totalt avhengig av å ha teppet over seg. Sikkert litt trygt også.

David var ute å kjøpte ei diger vifte som nå står og blåser for fullt inn på soverommet fra gangen. Kjøler ikke så mye men gjør iallefall at det blir litt bevegelse i lufta.

Sånn går det når kveldssola står og steiker inn mot soverommet hele ettermiddagen!

Tror nok snuppa må flytte på eget rom snart, det er iallefall på andre siden av huset og nok litt kjøligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vi gjør det samme her. Hun ligger i bare bleia og med teppet over seg. Det koser hun seg med. Vi lar vinduet stå på vid gap en stund før leggetid. Tar ned rullegardinen så sola ikke skal steike rett inn og på med vifta. Men fra i morgen kveld skal hun også over på nytt rom i andre enden av huset så det ikke blir så varmt for henne...Men hun er ganske svett ja og det er ikke så bra.

Skrevet

Mia sover på eget rom som ikke er på solsiden, men det er likevel 27 grader der. Nå har hun på seg kortermet body og helseteppe, i går var det bare bleia men da jeg gikk inn på morgenen lå hun uten teppe og det så litt vel lite ut...vet ikke helt om det er bra heller. Skal ikke være lett dette her :-/

Skrevet

utrolig varmt ja. ikke rart de blir sutrete. hun skal ha pupp hele tiden og vil ikke sove. Nesten litt for varmt for meg også.

Har ikke beg å gi henne vann. men må vel begynne. Skal vannet være kokt 37 grader , kokt kaldt vann, springvann?

noen som vet hvor lenge koktvann kan oppbevares i kjøleskapet? . hørt ett døgn da det da beg å råtne.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at vann råtner...det er jo bare vann. Du tenker kanskje på sukkervann? Det kan visst stå et døgn.

Du koker opp vann (i vannkoker om du har) og heller det på flasker som du kan sette i kjøpeskept eller ha på benken. De tåler vann i romtemp. så det kan du godt gi henne, men din lille bør vel ikke ha kaldt vann enda.

Skrevet

På helsestasjonen på Furuset sa de faktisk også at man kan la være å koke vannet først. Det er visstnok rent nok vannet i springen her i Norge. (Jeg har likevel kokt da for å være på den sikre siden. Regner med at jeg lar være å koke når hun er litt større.) Har også hørt at vann får masse bakterier i seg av å stå i flaske ol over litt tid. Tar derfor å koker nytt hver morgen.

Skrevet

Jeg har også fått beskjed fra helsestasjonen om at vann fra springen er ok, selv for de helt små. Vi gir det til Erica nå og det går helt fint. Passer på at vannet er temperert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...