Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Hei! Jeg eller min samboer vil gjerne starte på høyskolen så snart som mulig, men vi er så usikker på om økonomien våres tåler at ene av oss er student. Akkurat nå er jeg i permisjon og vi har tilsammen ca utbetalt 30 000 hver måned. I og med at vi har kjøpt leilighet har vi ikke råd til å kutte i kostnadene våres så veldig. Er noen andre i samme situasjon? håper på svar!! Hvordan kombinerer dere familielivet med studiene økonomisk?
eva luna Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Hvis dere ikke klarer dere med mindre enn 30 000 utbetalt i mnd så sliter dere jo hvis en av dere blir student.. vi har ca 22 000 utbetalt i mnd, dette er sambo sin inntekt, stipend fra lånekassen (3200) og 2x barnetrygd da vi har to barn. Med dette så klarer vi oss helt greit, eier en 70 kvm leilighet og en ferdig nedbetalt bil. Men må innrømme at vi faktisk går i minus hver måned, men pga at vi sparer feriepengene og skattepengene, så har vi alltid sparepenger på konto som vi bruker på de månedlige underskuddene.. ellers hadde vi nok ikke klart det, da måtte vi tatt til takke med å leie en 50 kvm leilighet til 5000 kr og kvtittet oss med bilen, og det er ikke aktuelt.
the_fat_lady_sang Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Vi har 2 barn og jeg er student. Mannen jobber som lærer. Har 23000 pr måned + barnetrygden. Vi greier oss fordi jeg jobber endel vid sidan av studiene, omtrent 4000 kr pr måned. Jeg ser på det som en invistering at skaffe utdanning, kommer at tjene det tredobbelte mot va jeg gjør uten utdanneing, så 4 "svåra" år regner vi som overkomligt.
Plug in babies Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 For oss så holder det ikke med samboers inntekt og det jeg får fra lånekassen, så jeg har en deltidsjobb som er grei betalt og med noen greie arb.tider, slik at det ikke går utover studiene. En jobb ved siden av studiene må til syns jeg, uansett om man har barn eller ikke, det er jo litt av en kunst å klare seg på kun lån og stipend! )
eva luna Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Jeg skjønner ikke når jeg skulle fått tid til ungene og venner hvis jeg skulle jobbet i tillegg til fulltidsstudier og to barn.. no kommer det gjerne an på hvor man studerer, jeg går på høyskole og har obligatorisk oppmøte hver dag i tillegg til lange praksisperioder, sikkert lettere å jobbe hvis man studerer på universitetet. Dessuten klarer vi oss helt fint på kun en inntekt og stipend fra lånekassen, har ennå ikke rørt studielånet, det står på egen konto klar til tilbakebetaling når jeg er ferdig med studiene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå