05juli Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er 10 uker på vei og har det ikke noe særlig på jobben. det er helt uavhengig av graviditeten. Det er et sted med fryktelig dårlig ledelse og derav dårlig arbeidsmiljø. Jeg er psykisk helt på bånn, har slitt med dette lenge, men har prøvd i det lengste. Men nå er ting helt ute av kontroll. Har måtte bruke sovemidlre siden februar, går naturlig nok ikke på det nå da jeg er gravid, men har fått sterke allergimedisiner av legen, slik at jeg holder søvnen i sjakk. Jeg er så redd for hva som skjer med barsel penger etc om dette ikke skulle gå og jeg faktsik blir 100% sm fra nå og ut graviditetn? Noen som kan hjelpe?
Jeenie Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 du får jo "lønna" di fra NAV i stedetfor arb.giver, og fødselspengene blir utregnet fra det du får fra NAV i stedetfor, taper ikke mange kronene på det nei, og det er jo best for babyen at mor har det bra!
pandabjørn Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Tror ikke du skal bekymre deg for mye om du blir sm nå så tidlig...du ville få foreldrepenger når du går ut i permisjon.. da jeg gikk med Sander så ble jeg sm i uke 9 og var sm til jeg fikk han...
@nne p@ l@nne Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Hvis du har vært ansatt mer en fire uker har du rett på sykepenger. Hvis du har jobbet i 6 av de siste ti månedene før fødsel får du fødselspenger. Sykepenger og fødselspermisjons penger regnes på samme måte som om du er i jobb. Så da får du permisjonspengene dine :-) Tror det var sån det var, Du finner helt riktig svar på nav.no
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Hei! Hva jobber du med? Kanskje jeg har noen tips på lur... sender deg en klem jeg!
Raych Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Hvis du blir 100% sykmeldt nå, og blir det til du skal ut i permisjon har ikke det noen betydning for hva du får utbetalt i foreldrepenger etc. Sykepenger gir de samme rettighetene som om du jobber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå