Circe Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Skal inn til mekling med faren til den største. Gruer meg. Han har hatt samvær med sønnen sin fram til nyttår. Etter det har han sett han en gang, og da var det 2 timer. Han har ikke villet ha han. men bå plutselig vil han det igjen. Samtidig så er dama hans slem mot sønnen min. dette er veldig kort fortalt. Men er det noen som tror han kommer til å få mye samvær da?? De må vel høre litt på meg???
Fabelaktiv Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Får håpe det.. hvor gammel er sønnen din. kanskje hans ord teller ltt også? Hvis han er over 7 eller no,,
Circe Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2007 han er bare 5. Jeg vil bare at faren skal være litt stabil. Det nytter ikke at han forsvinner når det passer han. Og da over lengre perioder. Lille gutten her blir jo lei seg...
Mamma'n til Thias Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Beste tipset jeg har må vel være å forholde deg rolig og seriøs. Legg frem det du har av fakta. Skriv gjerne notater på forhånd - det beste er loggførsel, av ting som har skjedd og barnets uttalelser. Hvis du kommer forberedt viser det styrke hos deg. Skulle de gi han mye samvær kan du be om at den begynner rolig og gradvis økes etter flere møter på familievernkontoret. Kanskje de etter flere møter vil endre oppfattning? Selv har jeg kun sittet "på andre siden av bordet", som den onde stemoren, og mor har boikottet meklingstimene, så jeg har ingen reel erfaring. Lykke til!
Mamma'n til Thias Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 når det gjelder brudd på samværsavtale kan far bli straffet, med blandt annet dagbøter. Dette er noe du i så fall må loggføre nøye før evnt neste møte.
Circe Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 takk, ninni. Jo har skrevet ned alt i 2 år nå jeg. Er en egen bok snart det. Men det kommer til å bli meget vanskelig å holde seg kald og rolig. men jeg må jo prøve. Men kan de bare sette opp en avtale hvis jeg ikke er enig i den??? Sønnen min skal jo ha 3 ukers ferie nå. Og vi har jo planlagt alt for den perioden. Nettopp fordi faren ikke har giddi å ta kontakt. han kan ikke få ha han i de 3 ukene da????
@nne p@ l@nne Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 - Skriv ned på forhånd det du vil snakke om og hva dine synspunkter er, og hvorfor. Hvis du vet faren kan komme med enkelte ting som kan brukes mot deg på en eller annen måte skriv ned det også og tenk i gjennom hvordan du skal forsvare dette. - Vær saklig og fokuser mest på guttens behov og ikke dine. Beskriv hans reaksjoner når pappa ikke dukker opp. Eller hvordan han formidler at pappas kjæreste ikke er snill mot han. - Mekleren forholder seg ganske ofte nøytral, og det kan være ganske frustrerende siden en kanskje forventer at det opplaget er deg han/hun burde være enig med og støtte. Men bare kjør på og ikke bry deg om det. - Ikke la deg provosere av faren hvis han skulle komme med noe usaklig, men forsvar deg på best måte så rolig du bare kan. (fint tegn på at du er den rolige og voksne oppi dette) - Ikke kom med beskyldninger mot far som ikke kan underbygges og som du ikke er helt sikker på. He,he det ble en lang smørbrød liste da men:-) Bare litt jeg kom på, vet jo ikke om hva slags mekling dette er eller om du regner med at det blir vanskelig. Så det kan jo hende enkelte ting på lista er helt unødvendig å tenke på for din del! Lykke til
Mamma'n til Thias Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Nei, dere skal bli enige - det er jo det møtet er til for. Fra vi var igjennom det, må han kalle inn deg til mekling 3 forsøk før han evnt går til rettsak. Og om du forklarer - saklig og rolig - at dere har planer, MEN at samvær kan opptas etter disse tre ukene (F.eks) med en dag i uken. Dere avtaler fast dag og faste levering/hente tidspunkter. Få ALT med i en evnt avtale. Men slapp av - det skal nok gå helt fint. Tenk at du gjør det for sønnen din. Om du blir stresset og irritert kan du komme til å si ting som ikke er til din fordel. Jeg vet at jeg fort blir sånn, iallefall. Skal faren ha med seg kjæresten sin?
@nne p@ l@nne Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Kommer vel litt an på hva slags mekling det er. Hvis det er på familievernkontoret for å snakke om samvær generelt tror jeg de kun kommer med forslag som dere eventuelt velger å følge. Du har rett til å ikke være enig!
Circe Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. juni 2007 ja, det er på familivernkontoret. æsj, gruer meg skikkelig
@nne p@ l@nne Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er ikke helt brå sikker her, men jeg mener ganske bestemt at de ikke har noe rett til å pålegge deg noe som helst, men kun kan komme med forslag. Skal noen bestemme noe så må det opp i domstolen og det er en så lang prosses at sommeren er forbi for lengst!!
@nne p@ l@nne Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Skjønner at du gruer deg, det er jo ikke noe morsom situasjon og være i!!
Circe Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 8. juni 2007 okei. så hvis jeg ikke er enig så blir det ikke satt opp noen avtale da. Det er bra. Hvis det absolutt skal være noe samvær så vil jeg også at dette skal ta seg gradvis opp. Sønnen min må jo lære seg til å stole på faren igjen. Ting skjer liksom ikke over natten. Og jeg har snakket en del med sønnen min, og jeg vet hva han vil, og det er det som er viktigst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå