Gå til innhold

to på et soverom


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 1år som et en drømm å legge. Legger han i senga sier natta og han sover før hode treffer madrassen. Så har jeg ei jente på 3 som ikke er fullt så grei. Hun sover nå i midten, og jeg må alltid legge meg med henne, og hun legger seg skjeldent til å sove med en gang, kan godt enten være grining eller skravling før hun sovner. Har bare to soverom, så jeg kunne veldig gjerne komt opp med en løsning der de delte rom, men hvordan?? Enklest ville jo vært å legge henne først, men da må jo lillegutt surre på aleine i en halvtime, og vet jo ikke hva han vil finne på da, pluss at jeg gjerne vil at jeg og snuppa skal ha litt aleine tid på kvelden siden hun er i barnehagen hele dagen...

Kanskje jeg skal legge han først, så få snuppa til å sovne i senga våres for så å bære ho ikk på barnerommet? Men det føles liksom ikke som en permanent løsning...

 

Hvordan gjør dere andre med to barn med felles soverom det?

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror jeg ville vendt ho eldste til å ligge alene på rom.. dvs. ta han minste på rommet deres men i egen seng.. når det går greit med ho kan du begynne å legge de i lag. Jeg mener det at du MÅ legge deg med henne er tull!! Vil si at dere bare må ta den kampen, og "lære" henne å sovne alene. Nå vet jo ikke jeg hvor stort det barne rommet er men det kan kansje gå ant å ha en romdeler/skjerm mellom sengene så de ikke ser hverandre. Og foresten når du har fått ho til å sovne alene og skal legge de i lag ville jeg lagt den yngste først og heller tatt kampen..

Skrevet

Vi legger våres baby på 10mnd. i reisesenga som er i stua.

Så legger jeg elste etterpå.

Når vi legger oss tar vi med babyen opp og legger ho i senga si (Ho vokner mye på natta sover ganske lett og skal ha pupp og dersom ho gråter når ho ligger i senga vekker ho storesøster)

Har 2 etasjer så dette var best for oss.

 

Jeg har alene tid med elste når pappaen kommer hjem fra jobben etter vi har spist middag. da finner vi på noe sammen og pappa har babyen med seg på kontoret.Så bytter vi om pappa og elste har alene tid mens jeg steller og legger babyen.

 

Når alle sover har vi tilogmed tid sammen på kvelden.

  • 3 uker senere...
Skrevet

Vi har en gutt på 1,5 år og en jente på 3 år. De deler rom. Men det går ikke så fint akkurat for tiden (vi har flyttet, de har byttet barnehage - mange endringer for små kropper): Vi legger jenta på rommet vårt i vår seng og bærer henne inn. Alternativy legger jeg meg i ekstrasengen inne på rommet deres. Dette er en midlertidig løsning (som jeg ikke er fornøyd med)....

 

Planen er at vi skal bygg en liten skillevegg mellom sengene deres slik at de ikke ser hverandre. Håper at dette hjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...