Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg forelslo for sambo at vi bør begynne å trene lillegutt til å dusje. At vi innimellom tar han med oss inn i dusjen. Har hatt han der en gang og det var ingen suksess, derfor øving. Sambo mente dette da var altfor tidlig. Gutten er 3 måneder. Er det for tidlig å dusje? Og hvorfor i såfall?
*bolla pinnsvin* Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Vi tok med gutten vår i dusjen helt fra begynnelsen. Han likte ikke å bade i det hele tatt, så tror han var med i dusjen allerede etter ei uke. Ingen problemer med det i det hele tatt og han elsker å dusje fortsatt, men nå er han "badenymfe" også ;o)
3iApril! Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Vi fikk beskjed om å ta m junior i dusjen fra dag 1, og d har vi gjort. Han trivdes ikke så godt i begynnelsen, men nå er det kjempestas med dusjing:) Syns det er litt greit at han venner seg til å få vann over hodet og i ansiktet også..
Teri & lille krabbe Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har dusjet med snuppa fra hun var nyfødt Hun elsker det )
Fisk med CV Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Har har vi også dusjet fra dag en, greit å venne de til å få vann i ansiktet.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Kanskje litt dumt spm, men hvordan gjør dere det da??
krabbe Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 sambo tar mini på armen og vasker henne i dusjen, og så står jeg klar utenfor for å ta imot når hun er ren og pen, så får han dusjet ferdig på egen hånd mens vi tørker og koser oss litt med babymassasje før vi kler på mini igjen.
Bellen^2 Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Vi begynte rundt 3 mnd å ta med Sebastian i dusjen, da ble det for mye søl med badebalja og vi har ikke badekar:) Jeg synes det er veldig greit å ta han med i dusjen når mannen min også er hjemme for da kan en av oss dusje med han, mens den andre står utenfor klar til å ta i mot når junior er ferdig dusjet.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Vi har dusjet vesla vår fra hun var ganske nyfødt, hun liker kroppskontakten pluss at hun tydeligvis liker vannet. Første gangen var hun noe skeptisk, men det ga seg fort. Hun er like glad i å bade, så vi bytter litt på. I begynnelsen måtte vi være to, en holdt babyen i dusjen, den andre vasket og sto klar med håndkleet etterpå. Nå klarer jeg det fint alene, vesla er 4 måneder så hun holder jo hodet selv og det er mye lettere. Det er bare å prøve :-)
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 sønnen vår var vel og 3 mnd når han fikk være med i dusjen første gang.. og han har elska da fra den dagen. han synest det er mye gøyere å dusje enn å bade:)
Maisie Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Min var vel også rundt 3 måneder da jeg kom på at det gikk an å ha ham med inn i dusjen. Når han bader, blir han ofte lei etter en liten stund og skriker. Men når han er i dusjen, virker det som om han koser seg, er helt stille. Blir ikke så mye vasking, mest bare kos. Og så er det mye lettere enn å styre med badebalje, olje og vasking av baljen etterpå.
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 Snuppa vår har aldri likt å bade i baljen...så derfor er hun med i dusjen...har vært med siden hun var et par måneder...nå elsker hun det!!:) leker med gakkene og smaker på vannet
monztah Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Kanskje samboeren din er bekymret fordi han synes det virker farlig å holde ham i dusjen? Samboeren min sa i hvert fall til meg flere ganger at jeg IKKE måtte miste snuppa i flisene første gangene jeg skulle dusje med henne, og ja, de blir jo litt glatte av såpe men man lærer fort hvordan man skal holde for å greie å vaske de. Vi dusjer alltid med snuppa, gjort helt fra begynnelsen. Prøv litt forsiktig uten såpe, og vær to i dusjen første gangen. Det går så fint så med litt øving.
Mamsen til Silje Skrevet 8. juni 2007 #14 Skrevet 8. juni 2007 Har dusja med snuppa mi på 4 mnd og det går veldig bra,hun koser seg når vannet renner over hodet hennes. Når jeg er alene legger jeg henne i håndkle på stellematta på badegulvet mens j dusjer ferdig. Er nok spesielt deilig nå i varmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå