Gjest Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Blir litt for mye av det gode av og til. Gutten min på 13 mnd. elsker å kose, får kos av han hele dagen. Han elsker andre barn og hyler av fryd når han ser andre barn. Men problemet er at han løper bort til alle barn han ser og slenger seg rundt halsen på de samtidig som han sier "mmmmmmmmmmmmm", de fleste blir jo redde og prøver å trekke seg unna, og jeg løper jo etter og prøver å få opp grepet hans. Han vil jo bare kose, men det blir på en måte litt "feil" når man ser hvor redde noen barn blir. Vil liksom heller ikke si til han at han ikke får kose på barna, prøver heller å få opp grepet hans og avlede han med noe annet. Føler at jeg ikke helt hvordan jeg skal gripe situasjonen, for jeg vil ikke at han skal føle at det ikke er lov til å kose. Han skjønner jo ikke hvorfor det ikke er greit å kose på alle barn han ser liksom.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 du kan jo prøve på å si at han kan kose hjemme,... vet ikke om det går på så små barn da, men vet i bhg der jeg jobber- har vi en gutt som er helt gal etter å kose og klemme på alle ( har alltid hvert sånn).. og jo eldre han ble jo mer feil ble det på en måte om du skjønner... hvertfall når han skulle begynne og susse på alle også. men hvertfal lpå han fungerte det fint når han lærte at kosing kan man gjøre hjemme eller på mamma og pappa ( evt andre søsken).... ( selv om det blir jo litt feil at han ikke skal få kose da, men da kan han lære det sånn så kan dere heller si til han når han kan få kose om du skjønner. han må jo selvsagt få kose på venner/tanter/onkler(besteforeldre/søskenbarn osv da.). viste ikke helt om jeg ville skrive dette for det kan sikkert oppfattes veldig feil, men jeg mener ikke man skal si det strengt eller noe sånt. men kanskje det kan "avlede" han litt på en måte.... men som eg sa- vet ikke om det går på en på 13mnd da:) ( gså må jeg jo si at det høres veldig søtt ut da, at en liten tass løper rundt sånn, men skjønner deg siden andre barn blir redde:) )
Nickey Mouse Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 JA! Min sønn er 2,5 år da. Han er en skikkelig koser. Ikke bare barn helelr, men gjerne alle damer han møter. Vokse blir jo gjerne veeeldig sjarmert da:) Men det er litt verre med barn. Særlig når han gjerne kan dele ut klem til de litt større guttene i bhg også... Han vil så gjerne kose! Kan mamma ha kost litt for mye på han tro?.. he he
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Ja, jeg har jo kost mye med han. Elsker jo å kose med han, så han tar etter meg. Han er også vill etter damer og det er ikke få som har blitt skikkelig sjarmert av han og ikke vil slippe han.....hehe. Tror jeg får fortsett å gjøre som jeg gjør, altså prøve å avlede han. Syntes det blir litt feil å si "NEI" på en streng måte, det kan jo skremme han bort fra kosingen (også med meg og pappa`n). Men jeg må si at jeg gruer meg litt hver gang vi skal på lekeplasser ol hvor det er mange andre barn. Det er jo greit med de barna han allerede kjenner, for de kjenner jo han også og blir ikke redd han.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Har samme "problemet" det værste er at hun blir sinna og kan bite hvis barna dytter henne unna :-S Hun vil også gjerne bæres av alle andre barn, selvom de er like gamle som henne stakkar. Blir helt knust når barna ikke vil kose og bære på henne...
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Eventuelt si til han at man ikke kan kose på alle barn man ser, slik at han vil skjønne det etter hvert som han blir eldre.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 hehehehehehe.....nå fikk jeg meg en god latter. Syntes jeg ser det. Bli bært av barn på samme alder...hihi. Gutten min kan også få raserianfall om jeg tar han bort fra en stakkars unge som ufrivillig blir kost i hjel. Det verste er at han er tung og så inn i grandskauen sterk at jeg må slippe han ned når han blir på det verste og da løper han bare tilbake til det barnet han koste og vil kose mer, så noen ganger må jeg bare ta han på armen og gå.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 ja de detter jo nesten overende når hun løper bort å skal bæres hehe stakkars unger.. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre med det jeg heller fordi hun vil jo bare være søt stassar liten, men ungene synes sjeldent det er så veldig morro
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 viktoria(fikk en gutt): mente ikke at du skulle si det strengt... men bare si rolig at han ikke kan klemme på alle han møter elle rpå alle barn ( eller hvem han klemmer på)... hihih ( men det er jo ikke den verste uvennen da- man smelter jo helt), mami87 og.... hihi, synes jeg ser det. en liten pike som vil bli båret av en jevngammel. haha.. så søtt:)
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Mamma til MieSofie08.11.06:): Ja, jeg skjønner hva du mener : ) Jeg blir jo kjempe rørt når han viser sånn godhet, men det blir litt sånn at jeg syntes det er søtt men slitsomt fordi det ikke passer seg sånn. Han er også veldig flink til å vise omsorg. Når barn han kjenner (heldigvis) slår seg så går han bort og gir de en god klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå