Ronja80.mor til 2 Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har en gutt på 1år som et en drømm å legge. Legger han i senga sier natta og han sover før hode treffer madrassen. Så har jeg ei jente på 3 som ikke er fullt så grei. Hun sover nå i midten, og jeg må alltid legge meg med henne, og hun legger seg skjeldent til å sove med en gang, kan godt enten være grining eller skravling før hun sovner. Har bare to soverom, så jeg kunne veldig gjerne komt opp med en løsning der de delte rom, men hvordan?? Enklest ville jo vært å legge henne først, men da må jo lillegutt surre på aleine i en halvtime, og vet jo ikke hva han vil finne på da, pluss at jeg gjerne vil at jeg og snuppa skal ha litt aleine tid på kvelden siden hun er i barnehagen hele dagen... Kanskje jeg skal legge han først, så få snuppa til å sovne i senga våres for så å bære ho ikk på barnerommet? Men det føles liksom ikke som en permanent løsning... Hvordan gjør dere andre med to barn med felles soverom det?
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Ungene våre deler soverom når vi er på landstedet til svigers, eller når vi reiser på ferie til familien min. Jenta er 4 år, gutten halvannet år. Av og til legges de sammen, men som regel går det ikke så bra da. Så ofte så er den som er trøttest som går først til sengs.
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Har du pøvd å legge de på samme rom da? Når jeg har niesen min eller gullet sover der ligger de på samme rom.. Niesen min er vant til å bli sunget for og koset med før hun sovner, mens Theoball legger seg bare rett ned... Når jeg har de begge to synger vi 3 sanger sammen så bærer jeg de opp i sengene, da sier nutta på 3 år natta og de sovner på et blunk begge to:o) Gikk over all forventning, og sånn er det når han ligger der også.. Går kjempebra!! Kanskje jenten din også ser det at broren bare legge seg uten noe knyst og at hun da vil gjøre det samme??
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Jeg hadde først lært jenta mi å sovne i egen seng. Det går med litt tid og tolmodighet, og Karin Naphaug har mange gode tips. Måtte gjøre det med min eldste. Han begynte å tulle og rote om kvelden da han ble storebror, og vi måtte venne han til å finne roen i sengen sin alene. Klistermerker ble brukt osv. Etter det, la vi barna på samme rom. Ta det i en ferie:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå