Gå til innhold

Jeg tror det er pga at jeg er russisk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig??? Jeg har bodd i Norge i 9 år alt og i alle disse år har jeg vært en aktiv jobbsøker. Men har jeg noen jobb? Nei. Jeg kommer ikke lenger enn et jobbintervju! Og eneste sted jeg kan få jobbe av og til det er på fabrikker nattskift!!! nei, ikke tro at jeg nekter å ta denne jobben! jeg tar den, men samtidig søker andre stillinger, som jeg ikke får! Jeg har samlet en bunke med mine avslåtte søknader. Og det er ca 500 stykker av dem. Arbeidskontoret vil ikke hjelpe meg, fordi jeg er ingen flyktning, men er lykkelig gift med en nordmann i 9 år. Og jeg har ikke opptjent noen arbeidsledighetspenger heller! Og slik er det allerede i 9 år!!! Jeg, min datter og min mann lever på en lønn. Jeg tror det klikker for meg snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du skrive i cv'en din at du er russisk da? Hva med å fornorske navnet litt også? Snakker du flytende norsk blir ikke intervjuene noe problem. I jobbsøking og kjærlighet er alt tillat. Lyv til du får det sånn som du vil ha det.

Skrevet

Jeg har forandret navnet, men på cv-en står fortsatt at jeg har gått på videregående i Russland!!!

Skrevet

Få arbeidsgivere ønsker å se vitnesbyrd fra videregående, med mindre det er helt essensielt for jobben du søker. Lag en ny CV, sett inn navnet på en norsk skole, feks Hartvig Nissen, Oslo Katedralskole, Kristelig Gymnasium. Vitnesbyrd er det fullt mulig å kjøpe på nett, men tipper det ikke blir nødvendig, hvis det er der skoen trykker.

Skrevet

Er du gal? Alle attester og vitnemål tas med til intervju! Derfor kan ikke jeg juge om slike ting. Det ser ut at det finnes ingen håp for meg...

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg er også russisk. Du kan jo sende meg en melding på profilen min her, så kan jeg kanskje dele noen tips om jobbsøking. Har bodd i Norge i 5 år.

Skrevet

Når du har jobbet natt en stund så har du en referanse og da er det lettere å få andre jobber senere.

Lykke til!!

Skrevet

Hva slags jobber er det du søker? Jeg har gått på videregående i Russland, (utvekslingsstudent), og i 3 av 5 jobber har det vært sett på som utslagsgivende til at jeg fikk jobben, altså veldig positivt.

Hvis du føler at det er fordi du er russisk må det være en forferdelig følelse.... Håper virkelig ikke det er grunnen. Snakker du like godt som du skriver er det jo virkelig ingen grunn til at du ikke skal få enhver jobb.

Skrevet

Russere er jo ikke så veldig populære det er jo allmenkjent , og vi har en tendens til å ta alle under en kam...

Men det er jo ikke bare her russiske ikke er populære jeg har ikke vært i et land vor de har likt russiske turister .. men du er sikkert ok :) bra du vil jobbe det er jo ikke alle som vil det ..

Skrevet

Dette var et utrolig underlig svar....og dette har jeg aldri hørt at skal være noen "almen sannhet"....

Er det en slags spøk kanskje - det blir jo skrevet mye snålt her inne.

Skrevet

...helt ærlig jeg ville tatt en utdannelse ved siden av her i norge.........da får du studielån og stipend denne perioden+ at du er mye bedre sikra for framtidige jobber..........

en annen ting er jo å søke jobb som tolk eller ta litt pedagogikk...så vil du kunne undervise i russisk på vidregående...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...