Gå til innhold

Har du noe du lurer på? Jeg svarer deg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart firebarnsmamma med masse erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet i går (4 dager til termin). Jeg hadde litt blodspor rett etter det i går, og nå i dag har det kommet litt mere. Jeg har masse kynnere, men kjenner ikke noe spesilt mere. Litt mensvondt bare.

Hvor lang tid kan det ta nå?

Skrevet

Så snilt av deg, da : )

Hvordan var fødslene dine? Nøyaktig hvor vondt syntes du det var? Noen gode fødselstips?

Kommer nok tilbake med flere spørsmål i forbindelse med barseltid, amming, etc .)

Skrevet

Det finnes ikke noe fasitsvar, men det tar neppe lang tid nå. Da jeg fikk førstemann ble jeg strippet av JM tre dager før termin. Blødde litt men ikke mye. Kraftigere kynnere, men ikke mer action. Dagen før termin ble jeg strippet av en lege på sykehuset (de er ofte mer hardhendte enn JM, og får derfor mer effekt). Da blødde jeg litt mer enn forrige gang, men ikke så innmari mye da heller. Dagene etter fikk jeg litt svakt mensvondt, og følte meg litt urolig i kroppen på en måte. Ellers ingen endring, så jeg begyndte å gi opp. Den natten tok kynnerne seg opp og ble etterhvert til rier. Iløpet av neste dag (altså dagen etter termin) fødte jeg en jente.

Det kan enda ta litt tid (opp til flere uker), men jeg tror ikke det gjør det i ditt tilfelle siden du er så nærme termin nå. Jeg ville ikke følt meg helt trygg på at det ikke skjer noe allerede nå i natt. Prioriter søvn og hvile fremover nå (det kommer du til å trenge til fødselen). Lykke til.

Skrevet

næmmen så koselig:)

Og velkommen hit, ser du har logget deg inn første gang i dag?

hvordan har fødslene dine startet? hehe, det lurer jeg på, som sitter som et fjols og venter og venter på at noe skal skje....

Skrevet

Vel. Førte fødsel var en 9,95 (av 10). Jeg var ung og fast bestemt på at jeg skulle føde uten bedøvelse. Jeg hadde forberedt meg godt, og gledet meg skikkelig. Etterhvert ble det mer vondt enn jeg hadde klart å fårestille meg, men jeg holdt ut litt til. Jeg trodde tiden kom til å gå mye fortere enn den gjorde, så jeg fikk heller lide meg gjennom det. Epiduralen tar det jo litt tid å sette, og så tar det litt tid før den virker. Timene sneglet seg avgårde, og til slutt klarte jeg ikke mer. Jeg hylte etter epidural, men da var det ikke tid. Jeg fikk lystgass, men hadde veldig dårlig effekt avc den.

Alt i alt var det en fin fødsel, men jeg ble veldig sliten, og føler at jeg gikk glipp av en stor del av fødselen min. Smertene tok for mye av fokuset. Jeg angrer veldig på min avgjørelse dær.

Andre og tredje fødsel fødte jeg med epidural. De var fine fødsler de også, men det som skiller dem mest fra hverandre var at jeg følte meg med i mye større grad. Jeg hadde fokus på meg selv og barnet, og på selve fødselen. Jeg jobbet med kroppen, og ting gikk mye bedre. Dermed revnet jeg nesten ikke (6 sting første fødsel og VONDT i mange uker etterpå, riftfri og 0 sting på fødsel nr to, og to små pyntesting på nr tre). Jeg husker de to siste fødslene mye bedre enn den første (som er litt tåkete i minnet).

Klarer du det så gå rundt om kring under åpningsfasen. Da går tiden mye fortere enn dersom du ligger og venter, og babyen får litt hjelp nedover av tyngdekraften.

Ikke vær vedig bestemt på å føde uten bedøvelse. Vil du ha det så ta imot tilbudet. Hvorfor ha veldige smerter når du kan slippe det.

Skrevet

Første fødsel startet med at kynnerne tok seg opp (ble strippet) og gradvis ble til rier. Samme med nr to. I begge de to fødslene gikk aldrig vannet. JM tok hull på fostersekken da det var nesten full åpning. Fødsel nr tre startet med vannavgang. Det lakk og lakk, så jeg skjønte at det var forstervann med en gang. Hodet var da ikke festet, så jeg la meg ned i baksetet på bilen og mannen min kjørte meg til sykehuset. Da jeg reiste meg ut av bilen for å sette meg i rullestolen ved mottaket til føden så gikk hele greia. Det fosset ut vann på gaten utenfør føden.

Takk for velkomsthilsenen. Jeg har vært både her og på dib før, men det har vært en periode uten bimming/dibbing nå så jeg husker ikke passordet. Legde meg ny profil nå i dag.

Skrevet

de e greit å ha noken me erfaring:)

las i går at enn ikkje skulle gå me hard mage for lenge å at de kunne vere farli.. e de noke som e tilfelle?

Skrevet

Da må jeg høre med deg om du har opplevd dette. Hadde termin på mandag og har i 3 dager hatt mens/rier om natta og full stopp om dagen, bortsett fra i dag. har hatt ustabile rier i hele dag. Har også hatt blodslim og litt blod om morgenen. Blir det fødsel på oss snart eller.. Min mor er så bekymret pga blodet. Jeg har ringt jm og de sier dt er normalt.. Har du opplevd/ hørt om lignende?

Skrevet

Monica: Hva mener du med hard mage? At selve magener hard som ved kynnere, eller hard mage som i avføringsproblemer?

Anni69: Tror nok det blir fødsel på deg snart ja. Blodet er friskt? Det kommer av at mormunnen modnes og tøyes (det begynner nok å åpnes og mormunnen flater av). Da vil det noen ganger komme litt blod samtidig, og det er ikke farlig. Helt normalt. Du føder nok rimelig snart nå ja. Hvil godt, og lykke til på ferden. :-)

Skrevet

Hei

Hva er å bli strippet?

Hvor vanlig er det å revne? Hvor fort blir det bra igjen?

og klipper de hvis ikke det er helt prekært????

Skrevet

Jeg er nå i uke 36. Jippi.... Vel. Det jeg lurer på er:

Lørdag for en uke siden gikk slimproppen. Eller jeg tror den gikk.

(En seig masse nesten som limstift. Str. som en drue. Det var ikke blod. Den var gul brun og var ikke gjennomsiktig. Kom litt fredag også)

Har hatt oftere og vondere kynnere i etterkant. Men i går og i dag har det kommet mye utflod. Og den er seig. Noen gange hvit andre ganger gjennomsiktig. Kan det være tegn på at noe begynner og skje? Og hva tror du om denne proppen??

Takk for svar

Skrevet

Hei Nina :)

Jeg lurer på NÅR jeg føder, jeg har termin 14. juli :)

Skrevet

Dama sa jo hu hadde mye erfaring siden hun har mange barn. Ikke at hu var synsk!!!

Skrevet

Mulig jeg har dååårlig humor ;0)

-så jo det vett du anonym, hehehe :0)

Skrevet

Var det bare jeg som syntes denne tråden var litt latterlig?? Selv om man har fått 4 barn betyr ikke det at man kan svare på alt. Blir for dumt å tro at man kan svare på allverdens ting da, i og med at ALLE har forskjellige erfaringer. Ville nok heller spurt en lege jeg.

Skrevet

Enig med anonym som syns tråden er latterlig. Litt av en bedreviter HI her er eller?

Skrevet

synes det er kjempe fint at nina tilbyr seg litt svar på spørsmålene våre...har faktisk ikke noe med å være bedreviter! dere anonyme , hva er poenget med å kommentere i det hele tatt om dere synes det er så tåpelig?? ha en god kveld da jenter

Skrevet

synes d er kjempe flott at noen me erfaring kan hjelpe andre jeg da :) lykke til på ferden alla sammen...

Skrevet

Klart du virker som en bedreviter da, blir bare teit! Men de som vil benytte seg av det "gode" tilbudet,vær så god. Vi har lov til å si hva vi mener, og kommenter hva vi vil. Om vi vil kommentere at den tråden er latterlig, så gjør vi det!

Skrevet

Lilje: Du føder den attende. Fire dager på overtid. Hehe ;-)

Snart 2barnsmor: Det høres ut som slimproppen ja. Men det har jo ikke så mye å si. Det kan ta noen timer, og det kan ta noen uker fra slimproppen går og til fødselen starter. Første fødsel merket jeg aldri noe til denne slimproppen. Andre gang gikk den tre uker før fødsel, tredje gang dagen før. Ved min andre fødsel var den ca som hos deg, og tredje fødsel var det blodspor i den.

Dere Anonyme: Jeg mener ikke å være bedreviter på noen måte. Føler du at du vet det du trenger å vite så bare overse denne tråden fullstedig. Men jeg vet at mange dær ute lurer på like mye som jeg gjorde da jeg selv var første og delvis andregangsfødende. De vil jeg hjelpe. Dersom jeg kan. Spør noen om noe jeg ikke vet noe om så sier jeg bare at jeg ikke vet. Jeg påstår ikke at jeg vet alt, jeg bare svarer så godt jeg kan. Har jo tross alt tre barn og venter nr fire, så litt får man da med seg. :-)

Skrevet

Kan du ikke heller da finne innlegg du kan svare på og gi svar der?? Teit å lage egen tråd om det.

Skrevet

hva gjør de når de stripper????? er det noen spesiell grunn til at de gjør det? må man ha åpning...

kjempe bra med noen som vil dele litt erfaring (,")",)

Skrevet

Så fint å ha denne tråden, for da trenger vi jo ingen andre tråder på 3. trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...