MuttaღMartiniusღ Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Pappan til barnet gnåler om at jeg skal betale for alt siden jeg får farsbidrag...... Er dette riktig??? Jeg skal ikke gi han bleier og mat når han er hos pappan mener jeg, men det mener han... Hvor finner jeg informasjon som jeg kan henvise han til....? Faen jeg blir så irritert as.
ana baroma Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 mat og bleier skal vel far holde selv:) vi holder iallefall mat og hygieneartikler, bleier er jo jr for stor til... men tror nok det går under det samme som tannkrem osv. Klær sender mor med, men litt har vi her også
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Samme her!!! Vi har selv holdt for bleiene, litt klær, spesielt finklær viss hun trenger det.. Vi holder for all mat når vi har henne... Hygieneartikler som barneshampoo, tannbørste, tannkrem, hårbørste osv har vi eget sett av... Litt sko.... Noe div ytterklær har vi og... Leker og alt har vi selv, hender hun får sendt med en sykkel i ny og ne!!!. Ellers får vi sendt med HVER gang klær hun trenger til perioden. Det er vel stort sett det eneste.... Så den pappaen der bør bare belage seg på å begynne og kjøpe inn litt eget synes jeg!!!
MuttaღMartiniusღ Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2007 Ja, tuusen takkk... Huff, ække så greit å være alene mamma når pappan er så¨forbanna gjerrig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! At det går an lissom!!!
Mor til en stor og en liten Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Du skal kun sende med klær når barnet skal på samvær (evt medisiner om barnet bruker det). Samværsforelder skal holde mat, bleier etc samt betale for utgifter som kommer når h*n har barnet. Dvs legebesøk, bursdagsgaver når barnet skal i bursdager,ferier h*n tar barnet med på etc. Store ting som sportssutstyr kan dere dele på om dere blir enige, men du kan ikke kreve at samværsforelder skal dele på disse utgiftene om det er du selv som velger å kjøpe sykkel, ski etc..... Men det er jo dyrt og lite økonomisk å ha 2 av slikt. man kan jo sende sånt frem og tilbake om barnet vil ha det med.
ana baroma Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Det er jo derfor han får fradrag for samværet! Det kan du hilse han og si:)
Mor til en stor og en liten Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Måtte bare si at hans bidrag til deg blir regnet utfra hvor mye han har barnet og da blir det trukket fra de utgiftene som han vil ha til mat etc når han har barnet. Så selv om du får bidrag, så er det tatt i betraktning at han må betale for vanlige ting når han har barnet!!! Så han har fått det i fradrag og betaler mindre jo mer han har barnet siden han da får mer utgifter. Så det du får skal gå til å dekke dine utgifter til å ha barnet, ikke hans også.
Raych Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Hvis han har samvær med barnet skal han selv sørge for de forbrukstingene barnet trenger mens det er til han, så som mat, bleier etc. Han får jo faktisk fradrag i bidraget for at han har samvær (vel å merke hvis ungen overnatter der da...) og det fradraget skal han jo egentlig bruke på ungen mens han er hos han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå