Gjest Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er en av de aleneforeldrene som får "høy" stønad. Jeg får ikke overgangsstønad, men etterlattepensjon siden mannen min døde en tid tilbake. Jeg får da i måneden: 11677 kr i etterlattepensjon 1940 kr som er dobbel barnetrygd. = 13617 kr i måneden Jeg får ikke småbarnstillegg siden jeg ikke mottar overgangsstønad. Dette blir man ikke rik av, men man kan leve av det hvis man bare ikke har så høye krav. Jeg mottar pensjonen min med stor sorg fordi jeg kun mottar den fordi mannen min er død, men jeg skammer meg ikke over å ta imot den! Jeg har betalt skatt i mange år, og nå er livssituasjonen min blitt snudd opp ned og jeg trenger denne pensjonen for å gi sønnen min mat, klær, tak over hodet osv. Jeg ser ingen skam i det og jeg ser ikke at jeg snylter på samfunnet heller. Jeg håper dere anonyme som er så sinte på aleneforeldre aldri opplever å havne i den situasjonen jeg er i idag. Jeg unner ingen det.
yinyang Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Flott innlegg, klem til deg Jeg tror mange av oss alenemødre har tunge historier bak oss, som har gjort oss til aleneforsørgere..
Pysa Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Hei! Hvordan går det med deg? Har tenkt mye på dere. Det er da helt åpenbart at du ikke har noe å skamme deg over! Skammen går til alle dem som lyver om at de er alene med barn, og som ikke har rett til støtte.
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Heisann Det går ok med oss. Junior vokser og er blid og glad, så det er jo en glede. Ellers er jo verden fortsatt tøff og noen dager veldig tunge, men det er bare gått 4 1/2 måned.. Savnet er vanskelig.. Men vi har fått etablert hverdagsrutiner, vi er mye med venner og familie så alt i alt ordner ting seg sakte men sikkert.. Er enig med deg i at trygdesvindlere burde skamme seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå