Gå til innhold

si meg er det skattfri lønning i juni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt nysgjerrig nå. noen sier det og at det er halv i desember,det vet jeg jo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om det før hvertfall!!

Skrevet

Kommer an på hvor du jobber det. Jeg jobber i staten og får skattefri lønn i juni. Andre får feriepenger isteden, men da får de ikke betalt når de har ferie. Så selv om det virker som om man får mer penger når man får feriepenger så er det faktisk skattefri lønning som er greiest

Skrevet

lest litt om dette på sol debatt,jeg er i kommunen da. gubben har skattfritt i juni han har rehabilitering og halv i des. jeg snuste opp at så lenge vi ikke har skrevet noe avtale om det så er det halv i både juni og desember? jaja får lønn den 12 får se da.

Skrevet

Siden du jobber i kommunen tror jeg du får skattefri lønning i juni. Jeg har i allefall det i staten. Og halv skatt i desember

Skrevet

Jobber i staten jeg også - og fikk lønnslippen min i dag - hadde bare betalt 126,- i skatt (for noe jeg har fått etterbetalt)...og ikke noe mer - og ikke feriepenger...stusset veldig på dette - men da skal det altså være sånn? Ingen feriepenger, men ikke skatt på vanlig lønn i juni?

Skrevet

Får ikke dere som jobber i stat eller kommune feriepenger? Trodde alle hadde rett på 10,2 evt. 12% feriepenger. Og det er jo som regel mer enn en vanlig månedslønn? At man har skattefri lønn betyr jo ikke at man betaler mindre skatt sånn totalt sett, bare at man ikke trekker den fra på lønnen. Ligningskontoret tar jo inn det du skal betale i skatt uansett. Skattefri lønn betyr jo bare enten større restskatt eller mindre tilbake på skatten. (I praksis trekkes vi for et høyere skattetrekk de 10 andre månedene i året, for å kompensere for at feriepenger og desemberlønnen betales ut brutto)

Dersom det er tilfelle at dere ikke får feriepenger så har jeg lært noe i dag også, for jeg trodde at det ikke var lov jeg...

Skrevet

jeg er vikar har ikke jobbet lengre enn litt over en mnd som renholder på skole. var bare ett spr. det er forskjellig praksis. alle har rett på feriepenger.

Skrevet

Jeg jobber i kommune også og har ikke hørt om skattefri lønn?? Kanskje jeg som ikke følger med?? Slik er ordningen for oss:

*Hver måned får jeg fast månedslønn - dvs 11 måneder i året, med halv skatt i desember. Juni lønnen er feriepenger men uten lønn. Såvidt jeg vet skatter jeg for dette...?

Jeg får betalt ferie. Altså jeg får ikke både lønn og feriepenger i juni - bare feriepenger- slik at selv om jeg er på ferie mottar jeg vanlig månedslønn.

Skrevet

Jepp, spirenr 2 er gutt.

Jeg er også kommunalt ansatt.

Feriepenger utbetales i juni.

Vanlig lønn de resterende 11 måneder - med halv skatt i desember.

Gleder meg på feriepenger nå - er blakk :(

Skrevet

Du må riktignok ha opparbeidet deg feriepenger fra forrige inntektsår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...