Gå til innhold

Hvordan fjerne skurv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså slikt som legger seg i hodebunnen til babyen.

Hvordan gjør dere det?

Så at på babyoljen jeg hadde sto det at det er til å fjerne skufv... men det ble noe griserier det...hehe

Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var vist sneke seg inn en f der;) skufv finnes vel ikke, så skulle selvfølgelig stå skurv;)

Skrevet

Legen på helsestasjon vår ba meg kjøpe Salisylolje 2% på apoteket, det ville ta det vekk. Har ikke fått rota meg ned for å kjøpe selv enda, men går ut fra at det hjelper...

Skrevet

Litt rask der.. La det være på natta over og bruk en fintagget kam til å gre det forsiktig vekk.

Skrevet

Jeg brukte olje jeg, mye gris ja men det er bare å vaske håret med sjampo etterpå så går det fint. (Lillejenta har masse langt hår)

Jeg smurte olje i hodebunn når hun lå i badet, så brukte jeg kam for å skrape det bort. Måtte gjøre det flere ganger før alt var borte. Det er sikkert enklere hvis ikke babyen har så mye hår...

Skrevet

Og uheldisvis så har småen MYYYYE hår;) hehe

Tok oppi olje, og lot det klisse være oppi der en stund nå. Tørka vekk det verste griset med en klut. Så nå spørst det om det hjelper. Småen har jo fått hodebunnen full i skurv.

Skrevet

Det fungerer helt sikkert!

Jeg trodde at skurven skulle forsvinne av seg selv så jeg ventet noen uker før jeg fjernet den. Greit å få det bort, har hørt at de kan miste hår om man lar det være igjen. Lillejenta hadde også masse over hele hodebunn.

Skrevet

Ja jeg hørte og at det bare ville forsvinne, men henger igjen her. Kanskje fordi småen har så mye hår at det ikke bare faller bort men blir liggende i hodebunnen.

Men nå jobber jeg iallefall med saken. Småen har fått hodet fult av olje og om litt skal jeg gre skurven bort;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...