snartmammapåny Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Altså slikt som legger seg i hodebunnen til babyen. Hvordan gjør dere det? Så at på babyoljen jeg hadde sto det at det er til å fjerne skufv... men det ble noe griserier det...hehe Noen tips??
snartmammapåny Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. juni 2007 var vist sneke seg inn en f der;) skufv finnes vel ikke, så skulle selvfølgelig stå skurv;)
Lykkekløver Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Legen på helsestasjon vår ba meg kjøpe Salisylolje 2% på apoteket, det ville ta det vekk. Har ikke fått rota meg ned for å kjøpe selv enda, men går ut fra at det hjelper...
Lykkekløver Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Litt rask der.. La det være på natta over og bruk en fintagget kam til å gre det forsiktig vekk.
Lykkepiller Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Jeg brukte olje jeg, mye gris ja men det er bare å vaske håret med sjampo etterpå så går det fint. (Lillejenta har masse langt hår) Jeg smurte olje i hodebunn når hun lå i badet, så brukte jeg kam for å skrape det bort. Måtte gjøre det flere ganger før alt var borte. Det er sikkert enklere hvis ikke babyen har så mye hår...
snartmammapåny Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 Og uheldisvis så har småen MYYYYE hår;) hehe Tok oppi olje, og lot det klisse være oppi der en stund nå. Tørka vekk det verste griset med en klut. Så nå spørst det om det hjelper. Småen har jo fått hodebunnen full i skurv.
Lykkepiller Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Det fungerer helt sikkert! Jeg trodde at skurven skulle forsvinne av seg selv så jeg ventet noen uker før jeg fjernet den. Greit å få det bort, har hørt at de kan miste hår om man lar det være igjen. Lillejenta hadde også masse over hele hodebunn.
snartmammapåny Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2007 Ja jeg hørte og at det bare ville forsvinne, men henger igjen her. Kanskje fordi småen har så mye hår at det ikke bare faller bort men blir liggende i hodebunnen. Men nå jobber jeg iallefall med saken. Småen har fått hodet fult av olje og om litt skal jeg gre skurven bort;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå