prekæs Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Etter dagens tur, som går stort sett på samme sted hver dag, så jeg plutselig at det faktisk er pent her. Både elva og landskapet, hus og hager. Rart å se med nye øyne. Kan anbefales.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Jeg hadde samme aktive PENT!-opplevelse på kveldstur forrige dagen, det er deilig når man blir litt bevisst nærområdene man ser hver eneste dag og faktisk tar de gode inntrykkene med seg. Men penest i verden er balkongen min! Å fine blomstene! Fine fargene! Fine gamle stolene!
lilja70 Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Sukk. Her ser det helt bomba ut. -Og hver gang, hver eneste gang, jeg ser den fantastiske utsikten, kommer jeg på at det snart er på tide å flytte.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Nei, bor i en tett boligklynge. Hus og asfalt og en annen skog, men pent vil jeg ikke kalle det. Vil flytte...!
M by M Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Ja, det er det. Vi bor mellom en skog og en strand, så det er veldig fint her. Og naboen har om mulig, byens peneste hage, som vi har gleden av å ha utsikt til. Og gleden av å slippe å holde ved like ;-)
prekæs Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2007 Kanskje jeg er naboen din:) Neida, hagen er gammel og overgrodd, men inneholder bl.a. ekte prestegårdsroser som alltid har stått her. En opplevelse de to ukene de blomstrer.
Lilly 79 Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Her er det veldig pent, men skulle gjerne hatt mer tid/ork? til hagearbeid. Jeg er så livredd insekter, så derfor blir det til at min bedre halvdel klipper plena, og det er alt hagen får av pleie... Men jeg ser at det er mulig å få det pent her, naboene har det nydelig!:-)
kyss kokken Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Ja, jeg synes bare det blir penere og penere.. Vi flyttet hit i vinter, og da syntes jeg det egentlig var litt kjedelig og trist her, men nå som sommeren kommer krypende og jeg ser hvor mye blomster og vekster vi egentlig har i hagen og rundt oss ellers, så blir jeg bare mer og mer fornøyd :-) Første gang jeg har bodd ett sted jeg har trivdes så godt med omgivelsene siden jeg var 7 år og bodde på en liten bondegård..
nickoline og supermann Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Vi bor på det flotteste stedet jeg vet om........føler oss så heldig. Huset er nyoppusset, og vi synes vi har fått det koselig. Ikke råflott, men pent og rent.Hagen er på langt nær ferdig, men det overlever vi........det er bare så deilig her....... Vi bor tett oppunder skogen. _Huset ligger høyere enn de andre husene her. vi pleier å tulle med " at vi oppi åsen" ...osv. ha ha......
Sjefsmegga Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Er fint her :-) en enda finere der vi har kjøpt hus... Rett og slett idyllisk!!! Gleder meg som en unge! Fantastisk flott..og jeg må si at by`n har litt finere den også siste åra.
piano♫ Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Ja, dette er drømmeplassen vår. Vi bor i ei brygge, kaia er verandaen vår - det er grønt og trivelig her. Nå skinner sola på sjøen, det glitrer som sølv...og nå skal mannen og jeg ta oss et glass vin på kaikanten, mens vi dingler med beina. I`m loving it ;-)
Edel Gran Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 Utsikten vår, som altså består av veggen til naboen, er i alle fall nymalt og pen.
Edel Gran Skrevet 8. juni 2007 #14 Skrevet 8. juni 2007 "Kaia er verandaen vår".... Er vel bare et spørsmål om tid før du får masse illsinte innlegg på skravlesida om hva slags uansvarlig foreldre dere er, og om "jeg hadde bodd mindre enn 50 meter fra havet, så hadde mitt barn måtte sove med redningsvest om natta, men jeg er heldigvis så ansvarfull og fornuftig at vi aldri forlater den barnesikra stua vår". For ikke å glemme hvor hårreisende det er at både du og mannen sitter ute og drikker vin. "Hva om huset skulle begynne og brenne?" PS. Jeg misunner deg....
piano♫ Skrevet 8. juni 2007 #15 Skrevet 8. juni 2007 *ler og ler* Får vel tåle de reaksjonene, vel ;-). Ulempen ved å bo slik vi gjør, er jo nettopp det at vi ikke kan forlate ungene uten tilsyn før de er nokså gamle. Det er gjerda inn, men likevel. Fordelen er at de lærer seg å forholde seg til sjøen, ha respekt for den, men ikke være redd for den. Redningsvest bruker vi på kaia/svaberg, ikke i fjæra. Hvis junior på 4 år er "alene" i fjæra (dvs at vi følger med fra kjøkkenvinduet), har han redningsvest. Og til glasset med vin: Ja, jeg har kjempedårligsamvittighet for akkurat det. Tenk: Hele tre meter i luftlinje fra ungenes soverom - der satt vi og kikka på den nyankomne makrellstimen og en diger laks som leika seg. Vi burde nok sittet inne og sett på 24 i stedet. Det er nok bare å innse det: Vi er nok dårlige foreldre... Komme på besøk? ;-)
Edel Gran Skrevet 8. juni 2007 #16 Skrevet 8. juni 2007 He-he, gjerne! Men jeg får nøye meg med å sitte på verandaen med en kald øl (selvfølgelig svært uansvarlig, men jeg sitter i det minste like utenfor barnas soverom...), mens jeg nyter synet av veggen til naboen i solnedgang...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 9. juni 2007 #17 Skrevet 9. juni 2007 Tja. kan ikke klage når jeg bor på verdens (for meg) vakreste plass. Fjellene, havet, midnattsola, dis, fjellvann, stupbratte åskammer, grønne lier, hvite strender, svaberg og uendelig horisont. Og stillhet. Det er min utsikt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå