Gjest Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en slik gåsele til jenta mi. Hun elsker å gå, men er jo ikke helt trygg på beina enda. Ser for meg at alt ville blitt så mye lettere med en gåsele, men er usikker på om det er "sosialt akseptert" å bruke slike nå. Stakkars jenta mi er jo ikke en hund heller.. Hva er deres oppfatning om gåseler?
Vipsenmamma Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Det var et must da hun var yngre. Hun stakk av og ville ikke leie hånden. Det er ikke snakk om at de er hunder, men et rent sikkerhetsmessig aspekt.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Ja, ikke sant? Hun går jo avgårde uten mål og mening, og biler forstår hun jo ikke at hun må passe seg for..
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Jeg kan ikke se for meg at hun går lettere med sele, den kan jo stoppe opp hennes naturlige bevegelser. Men det fungerer jo fint om en har barn som stikker av, og vil du bruke sele så kan det vere greit å venne seg til det nå kanskje. Sosialt akseptert? Nja, det er jo ikke brukt så mye lenger og noen tror jeg mener det hindrer barnet i naturlig utfoldelse og gir litt assosiasjoner til 50 tallet. Har to tette gutter, og jeg har ikke brukt det. Samtidig hadde det helt sikker vært topp når de sprang i hver sin retning:)
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Personlig syns jeg det ser merkelig ut. Kan man ikke kontrollere barna sine liksom tenker jeg da. Aldri hatt noen bruk for gåsele vi hvertfall.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 litt enig der, i alle fall om det bare er ett barn.
Vipsenmamma Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Kan ikke kontrollere??? Har du prøvd å betale varer i butikken med et barn som stikker av? Hva skal jeg gjøre da? Stå på henne? Holde henne fast mellom knærne? Det kan hende noen har litt mer aktive barn enn deg.
mto2 Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Gå-sele er heilt ok til sitt bruk. T.d. i tette folkemengder eller nær bilveg.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Ikke bry deg om det Vipsenmamma, det er besserwisserne som tror de vet alt om unger, kanskje Mamma 25 må svelge noen kameler (mange??) når nr 2 kommer og hun skjønner at alle barn er forskjellige. Til HI, må kanskje vurdere det til nr 2 her som er av "stikke av hvorsomhelst-typen"
Kamomille Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 VELDIG OK!!!! Vi ahr brukt det masse. Vet at endel mener det ikke er sosialt akseptert, og jeg fikk faktisk noen kommentarer da jeg spurte etter slik sele i barnebutikkene:) MEN jeg mener selen er helt topp. For oss var alternativet å holde han i hånda når vi var ute og gikk, og det ville han selvfølgelig ikke! Så jeg er veldig fornøyd med slike seler. Barne får gå selv/alene samtidig som man har kontrollen på at de ikke løper bort. Vi brukte det sepeielt når vi var i store folkemender (f.eks i byen, i dyreparken etc) eller der hvor det var biler!
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 Beklager at jeg ler litt. Men alt jeg sier blir jo ille tatt opp. Dette var ikke noe personlig angrep til deg som bruker gåsele Vipsenmamma. Nå var det slik at HI spurte. HVA SYNES DERE OM GÅSELE? Vel jeg sa meningen min. Jeg synes det ser rart ut. Har en veldig aktiv krabat jeg også men det har ikke falt meg inn å bruke gåsele på ham. Ikke bli så sinna. Du gjør jo det som passer deg best. Ja det er godt mulig jeg hadde tenkt annerledes hvis jeg hadde hatt 3 unger, men nå har jeg ikke det og svarer utifra mine egne opplevelser.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Sikkert kjempe praktisk når man har gærne unger har verdens største villbasse selv jeg altså.. Men jeg personlig synes det ser ganske rart ut og ville ikke ha kjøpt det til min snuppe.. Lar henne løpe fritt også får jeg heller bare bli svett og sliten hun koser seg jo når hun løper rundt, må hun absolutt være rolig setter jeg henne i vognen. Ser også for meg at jenta mi hadde blitt ordentlig forbannet om hun måtte "gå i bånd"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå