Gå til innhold

Har dere sperrer mot å drikke alkohol flere dager på rad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker om i ferier. Innrømmer at jeg tar pause noen dager innimellom, selv om jeg aldri (nesten) tar mer enn 3 glass vin på en kveld. (blir sjuk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noen bevisst sperre. Det kommer av seg selv. Nok er nok.

Skrevet

Nei det har jeg ikke. Har vært i syden 14 dager da jeg drukket alkoholholdige drikker hver dag, Og det har gått uker uten at jeg rørt alkohol. Tenker ikke over det. Trur det går automatikk i det på et vis.

Skrevet

Nei, men da snakker vi om en whisky eller noe tilsvarende moderat. Hadde jeg hatt tilgang på mer vin kunne jeg godt tatt vin hver kveld, men i praksis blir det sjelden til det likevel, i og med at jeg er sjåfør. Derimot er jeg fysisk ute av stand til å drikke mye mer enn en gang hvert skuddår, kjenner jeg.

Skrevet

I syden, derimot, ja... Da er det muligheter..

Skrevet

Bryr meg ikke om det jeg heller.

Drikker i perioder litt hver dag, også drikker jeg nesten ikke noe igjen...

Skrevet

Mentale eller fysiske sperrer?

Jeg orker ikke fyll flere dager på rad lenger, den tiden er over. Min gamle skrott må ha en uke mellom slagene!

Mentale sperrer eier jeg ikke, det er de fysiske som holder meg igjen.

Skrevet

Mental sperre. Tenker "det er for gæli å ta alkohol hver dag, så i dag står jeg over". Drar snart til et sted Doppler sier man får kjøpt verdens beste hvitvin, og har lurt på om denne bør prøvesmakes daglig. Er jo begrenset hvor mye jeg kan ta med hjem;) Tror jeg gjør det, jeg. Kliin gæærn se....

Skrevet

Det er forskjell på å nyte et glass hvitvin daglig en kort stund og å drikke seg snydens daglig over lengre tid,...;o)

Skrevet

Nettopp. Og jeg er aldri full....

Skrevet

Hvis det var snakk om å drikke seg full flere dager på rad så Ja da begrenser det seg selv. noen få storfester i året er det jeg orker og da kommer dem ikke på rad for å si det slik!!

Skrevet

I fjor sommer, når vi bodde 10 min unna stranda og begge hadde over en måned ferie, da ble det til at vi tok med oss grillen og noen øl på stranda gjerne 3-4 ganger i uken på det meste.

Men det var ikke snakk om å drikke seg full, bare snurrete i varmen..

Gleder meg til jeg kan gjøre det igjen.. kanskje til neste år.. *snufs*

Skrevet

Har sperrer mot å drikke alkohol. Implisitt, ja.

Skrevet

Får jeg spørre hvorfor, månestråle? -Jeg mener, det finnes jo noen alternativer;-) -Kjenner mange som er totalavholds uten at de har historie med alkoholmisbruk hjemmefra eller erfaring fra sin egen totale mangel på sperrer når de drikker, og da blir jeg litt nyfiken.

Skrevet

Ikke for no' spesielt egentlig, det har bare aldri appellert. Fulle folk er frastøtende, alkoholberusede mennesker ofte trivelige nok og litt mer direkte enn ellers - men jeg er ganske direkte i utgangspunktet, og selvsagt et sjarmtroll uten like.

Og så er jeg prinsippmotstander av å innta ting jeg ikke liker. Jeg har en fryktelig vár luktesans når det kommer til alkohol, og har ikke syntes noe av det jeg har smakt på var godt. Litt samme greia som at jeg ikke inntar kaffe, husholdningssaft og melk i grunn.

Hvorfor drikker dere 'a?

Skrevet

Jeg drikker bare det jeg synes er godt, men under læringstiden må jeg inrømme at jeg drakk ganske ukritisk ,og bare jeg ble varm i trøya av det så var det greit.

Så vokste jeg opp og oppdaget at fyll bare gav en kvalme og dålige dagen derpå nerver, og siden har jeg holdt meg unna fyll og drikker bare for kosens skyld, og kun det som tiltaler meg.!!

Skrevet

Jeg drikker kaffe fordi jeg liker det, etter at jeg kom inn i vanen som 15-åring når jeg måtte opp gørrtidlig i et helt år i USA. Te blir jeg rar i magen av.

Jeg drikker ikke cola fordi jeg fikk magesår(!!!) som 16 åring, måtte kutte bla. cola, og fikk faktisk abstinenser! Jeg lyver ikke, jeg fikk svettebyger og lengtet etter svart bruse-gørr som fikk tennene mine til å knirke.

Jeg drikker aldri light-brus, fordi jeg helt seriøst tror på at dette er kreft på flaske.

Jeg tar et glass rødvin i ny og ne fordi det får meg til å slappe av, jeg drikker to glass rødvin på fest fordi det får folk omkring meg til å bli mer sympatiske og meg selv til å bli mye morsommere, jeg smaker av og til øl fordi da lukter ikke gubben vondt når han kryper til sengs... Jeg tar en baileys fordi det er deeeeilig;-) -Til sammen inntar jeg kanskje 25 alkoholenheter på et år, så jeg vil ikke egentlig si at jeg "drikker".

Jeg drikker melk kanskje en gang i uka, for jeg tror det kanskje kan bidra litt til kroppen min, selv om jeg ikke egentlig tror på det, så når jeg ammer prøver jeg å huske kalsiumtilskudd, også mot tørr greie, for det har jeg fått anbefalt. -Men jeg har melk i kaffen, da, skikkelig kalvedrikke;-)

Jeg drikker tonic fordi det er godt, omtrent halvparten så mye brus som alkohol, rører ikke husholdningssaft, men er veldig glad i Simpsons appelsinsaft, som har holdt meg i live igjennom tre svangerskap ++.

-Svarte jeg?

;-D

Skrevet

Nei, ingen sperre. Kan godt drikke en øl om dagen jeg. godt det:) Har kun vært på fest 2 ganger det siste året. Et julebord og et 30 års lag. Da orker jeg selvfølgelig ikke noe dagen derpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...