Attpåklatten :-)™ Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Husker du det fantastiske tiåret hvor: * Vi trodde for fullt på at George Michael var hetero * Vi sto i lange køer utenfor telefonkioskene hver gang vi ville ringe hjem * Hockeysveisen fantes på enhver moderne manns hode * Seilerskoen ble betraktet som både klassisk og tidløs * En krusete permanent ble ansett som en trendy frisyre både på jenter og gutter * Å ha en Ball-genser var den største lykke på jord * Dirty Dancing stjernen Patrick Swayze var supersexy * Ett Lycra-plagg ved navn "Body" hadde en naturlig plass i alle jenters garderober * Skulderputer, jo større jo bedre, ga oss en naturlig siluett * Mascaraen skulle ikke være svart, men ha samme farge som øynene * Alle matretter som inneholdt ananas het noe med Hawaii * Den heftigste forretten var rekecocktail og den flotteste desserten glace au four * Vi kunne ikke hoppe på gulvet når vi hørte på musikk,da ble det hakk i platene * Det fantes et spesielt møbel hvor platespilleren sto, den ble kalt stereobenken * Vi meldte oss inn i bokklubber, musikklubber og vi samlet på uttallige kort og bilder av popstjerner, idrettshelter og dyr * Det hvite mirakelet Tippex var den eneste måten å rette opp en skrivefeil på * Tights og stor t-skjorte var en helt naturlig kombinasjon * De aller fineste plakatene/bildene vi hadde på veggene var av kyssende par i solnedgang, gråtende klovner og gallopperende enhjørninger * Vi gikk på aerobic med stringtruse utenpå gymdrakten og syntes detvar helt naturlig * "Jeg skriver ut en sjekk" var en helt vanlig replikk * Fastfood var det samme som grilllpølse med rekesalat * Joggedress var ikke joggedress uten amerikasokker rullet ned utenpå, eller buksen brettet opp År 2007, du vet at du lever i 2007 når: 1.Du taster inn en pin-kode på mikroovnen 2. Du har 15 telefonnummere til en familie på 3 personer 3. Du sender en email til den personen som sitter ved siden av deg 4. Årsaken til at du har mistet kontakten med gamle venner, er at du ikke har e-mail adressen deres 5. Du har jobbet på samme kontorpult i 4 år, men for tre ulike firmaer 6. Din sjef ikke klarer å gjøre din jobb 7. Lunsjen din består av rå fisk som du spiser med pinner 8. Du ringer familien for å høre om de er hjemme idet øyeblikket du kjører inn i garasjen 10. All reklame på tv har en internetadresse under 11. Du får panikk om du glemmer mobiltelefonen din hjemme (som du ikke hadde de første 20 årene av ditt liv) og du må snu for å hente den 12. Det første du gjør når du står opp er å gå online, før du henter en kaffe i espressomaskinen 13. Du legger hodet på skakke når du ler 14. Du leser dette og nikker og ler 15. Du vet presis hvem du skal sende denne mailen videre til 16. Du er for opptatt til å legge merke til at nummer 9 i denne listen er borte 17. Du måtte scrolle opp igjen for å sjekke at den faktisk ikke var der 18. Og nå sitter du der og ler for deg selv:-)
Trollmora Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Jøssenammen da Klatten, hvem har spioner på meg???? Bortsett fra punkt 1 i 2007 så er det mye som stemmer )
Urtete Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Snakk om å treffe spiker´n på hodet!:-)))))
dritgrei hei hei! Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Jeg syns det morsomste med denne er at vi vet hva amerikasokker er..... for si det til en 15åring i dag ha ha ha ha de har ikke peiling på mote, dagens fjortiser.... hva med det tynne lfettabeltene, eller skjærfene som vi rulla og tvinna før vi hang den rundt halsen som et digert smykke.... og sto md hårføneren i det uendelige for å få til sånne Crystle-vinger på siden av hodet... Amerikasokker..... jeg ler..... det var så stilig det FAME, I'M GONNA LIVE FOREVER!
Travelmor Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Wow for en liste! Eia var vi der...og ikke her, eller kanskje ikke likevel..
brumlemor Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 80 tallet var ei herlig tid, slutten av tenårene, ingen bekymringer og full av pågangsmot. Var ikkje mange skyer på himmelen då, nei. Men trur allikevel ikkje eg ønsker meg tilbake.
allerhelstNorge Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Ha ha ha!!! Men bare for å ha sagt det: her i England er det FREMDELES like vanlig å skrive ut sjekker, og pin koder til bankkort/betalingsterminal begynte de med for ca 1-2 år siden. Så jeg for min del lever litt i 80-åra fremdeles jeg da..... men uten amerika-sokker og skulderputer. Vurderer å gå tilbake til tights og T-shirts.....
Karomamma Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 He he he, er det ikke in med tights og storskjorte igjen da? Huff, jeg skulle shoppe på mandag. Er ikke helt komfortabel med hvite jeans, gule pumps og T-shorte som henger på hoftene, kjenner jeg... Det verste er at jeg tror jeg har bilder som illustrerer samtlige punkter på 80-tallslista! Grøss!! Huttetu!
Karomamma Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Glemte en ting - STRIKKBELTE utenpå T-skjorta!! Uuuææææh!
Dailis Skrevet 8. juni 2007 #11 Skrevet 8. juni 2007 Hehe,morsomt. Jeg husker sikkert 80-tallet fra et litt annet perspektiv enn dere, men husker alt på listen ja, blir helt nostalgisk, barndommen min det, hehe.
Northernlights Skrevet 11. juni 2007 #12 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har sjekkhefte! :-p Ble så sjokka da jeg flytta til USAog oppdaget at sjekkhefte, det er noe ALLE har! Man betaler alle regningene sine med dem...og når man handler på butikken. De har komemt etter mye de siste årene, men sjekkhefte, det er typisk amerikansk,ja.. Jeg har sjekker med ulver på )
allerhelstNorge Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 ... Kanskje det er noe med engelsk talende land? Mine sjekker er lyse blå med sølv på... Trodde liksom USA var litt lenger framme enn denne øya jeg bor på...
Northernlights Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Folk har både kort og sjekkhefte, men bankene prøver fortvilt å få folk bort fra sjekker. Min bank premierer folk som bruker kortet. Og så er det ofte sånne "bruk mastercard, og vinn 10 tusen dollar!" Trekning hver gang du bruker det. Men bruker jeg det fordet?? =) Nopes! Ikke for regningene iallefall. Det er null i gebyr for å bruke sjekk, mens det er et lite gebyr for å bruke kortet. Så sånn er det nå med den saken..
allerhelstNorge Skrevet 12. juni 2007 #15 Skrevet 12. juni 2007 Klart en bruker sjekk da. Jeg liker ikke kredittkort og endelig har banken min innført Debit kort. Min bank, som opprinnelig er svensk, er litt etter kan en trygt si. Men kontanter, nei se det har jeg så og si ALDRI.
Rose69 Skrevet 12. juni 2007 #16 Skrevet 12. juni 2007 Herrlig !!! Skikkelig mimring dette. Det var deilige tider gitt det.Sukk.Dobbeltsukk.
Gjest Skrevet 13. juni 2007 #17 Skrevet 13. juni 2007 80 tallet var tidenes glanstid. Håret var stivt og stort, clynol hårspray, jane hellen shampo, loulou parfyme... Eh tights og t- skjorter med belte.. nei... jeg har lagt på meg 30 kilo siden 80 tallet og tror ikke det er kledelig lenger. Cellulitene som står i kø bak på låret blir jo ikke bedre i en trang lys tights...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå