Gå til innhold

Bechterew - Noen som kjenner til denne sykdommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal undersøkes for bechterew og har et spørsmål, hvis det er noen her som har denne diagnosen selv eller kanskje kjenner noen.

Kan man fungere rimelig greit med bechterew? Hvordan er sjansene for at man kan være i (normal) jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min har det. Han har hatt diagnosen i 13 år. Han er i full jobb og fungerer greit. Han har i begge hofter og en skulder.

Det eneste en ser er at han går litt andeledes, får liksom ikke normal bevegelse i hoftene.

Han vil ikke gå på medisiner hele tiden og bruker bare dersom han synes han må.

Skrevet

Mamma har hatt den diagnosen i snart 20 år.. I begynnelsen var hu bare sengeliggende og klarte ingenting, pappa tok alt av husarbeid + pluss fulltidsjobb for mamma klarte ikke jobbe.. Men etter hvert blei det gradvis bedre,var på noen sånne helseturer(til syden i 4-5 uker)) og det hjalp veldig! Før måtte hu ha sterke smertestillende hver dag, nå bruker hu de ikke en gang i mnd! Hu tar noen dråper hver kveld, men er usikker om det er for nakkeslenken eller bechterew..

Men nå er hu i full jobb, og har det bedre enn noen sinne :)

Varme og svømming er bra! Og mange som fungerer heeelt fint med denne sykdommen( mange i min familie som har den).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...