Anquor Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Har bestemt oss for å ha 4 faddere på lille jenta som kommer, min bror og hans søster er naturlige valg...men så skal jeg velge en veninne og han en kamerat... men jeg har et dilemma....for jeg har to veninner som jeg verdsetter like høyt og begge er gode kandidater til å vere fadder...men jeg aner ikke hvem jeg skal velge? hvilke grunnlag legger dere til grunn når dere skal velge fadder? må vel nemne at vi skal ha namnefest, så er ikke noe krav å vere kristen eller medlem av statskirken.... såå vanskelig...vil ikke at noen skal bli fornærmet heller
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Javell,og hvorfor skal du ha fadder i det hele tatt når barnet ikke skal døpes??Like teit som å ha dåpskjole på en navnesermoni det! Snakk om å skulle ha det beste-men ikke forplikte seg i et trosamfunn. Syns det blir utrolig patetisk og umodent. Faddere og dåpskjole hører til kristendommen!
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Du kan jo berre forklare dei situasjonen - ikkje noko verre enn det! Og om de skal ha fleire born så ville den andre venninna vere eit naturleg val. Vi tenkjer i alle fall slik - nokre blir fadrar til chiquitin og så "sparer" vi resten til neste baby
klar for #2 Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Ta begge to da! Så får mannen din ta to neste gang?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Så heldig du er som har så mange gode kandidater! Dersom dere skal ha flere barn, så gjør som tidligere foreslått her å spare den ene til neste. Si at du ikke vil "bruke opp" de beste på første barnet, så ikke neste får B - laget på en måte. Dersom dere ikke ønsker flere barn, så synes jeg dere skal ha begge to. Det gjør da ikke noe å ha 5?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Nå er det vel ikke faddere du skal ha, men vitner.... Bruk loddtrekning dersom du absolutt må velge!
vimsen Skrevet 11. juni 2007 #7 Skrevet 11. juni 2007 Hun mener sikkert vitner og ikke faddere... Og dersom noen har en dåpskjole med lange familietradisjoner og et personlig forhold til så er det ingen ting i veien for å bruke den på en navnefest. Kristendommen har en lang tradisjon med å ta hedenske symboler og høytider og gjøre dem kristne, så hvorfor man ikke skal kunne gjøre det samme med kristne symboler skjønner jeg ikke. Det er verken umodent eller patetisk å ville skape en fin ramme og markering rundt et nytt liv.
Trolleliten Skrevet 12. juni 2007 #8 Skrevet 12. juni 2007 Velg begge to da =) Evt hvis dere skal ha flere barn, så kan du jo forklare at dere kun skal ha 4 faddere og da må en være nå og en neste gang...
Lillegull2008&2010 Skrevet 13. juni 2007 #9 Skrevet 13. juni 2007 Fortell om situasjon til venninnene dine; Det blir alt for vanskelig å velge, vil dere? kanskje litt for american-movie-løsning men de klarer kanskje å finne en løsning...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå