Gå til innhold

Barnevakt ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

Har ei veninne som er høygravid og meget fødeklar, hun har avtale med svigermoren om at hun skal stille opp hvis det skjer noe på nattes tid. Men hun reiser bort fra søndag til onsdag, så nå har hun ingen som kan stille opp for henne. Hun spurte en nabo (som de har vært ganske masse sammen med), men hun "kunne" ikke for hun skulle jo på jobb dagen etter. Så nå er det rett før jeg setter meg på flyet og reiser ned noen dager, hadde jeg bare hatt 7500 å bruke på det!!!

Hadde dere stilt opp nattestid hvis en god nabo eller veninne hadde spurt dere?????

Hvor mye kan vi egentlig "forvente" av hjelp av venner og naboer????

Tror det ender opp med at hun tar ungene med i bilen og slipper de av hos søsteren sin på vei til sj.huset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde absolutt stilt opp ja!

Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig stilt opp

Skrevet

Ja, hadde stilt opp. Det er jo ikke akkurat hver dag en fødsel finner sted da.

Selv vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre når den tid kommer - alle i min familie bor 1 times kjøring unna, svigers på motsatt kant av landet. Har ikke noen venner som bor nærme heller.

Satser på at vi får god tid til å kjøre ut til mine foreldre med han, selv om det er et stykke unna.

Skrevet

Hadde også stilt opp, hvis jeg hadde bodd nærmere. Lurer på om jeg skal spøre om sasbraathens vil sponse turen for meg:-) Denne lille frøkna som vi går å venter på kommer til å bli litt spessiel for meg, for det var hun her venninna mi som endte opp som jordmor når snuppa mi ble født, helt uplanlagt hjemme på badet!!!!!

Skrevet

Eg hadde stilt opp samma om eg skulle på jobb el ikkje dagen etterpå. Den ungen skal sikkert i bhg el til dagmamma og da hadde klart å få levert den ungen.

Har ei veldig god veninne som skal ha nr1 nå i august så der er det ingen som trenger barnevakt. MEN når eg satt her høggravid med nr 2 og mannen min var på kurs og babyen ikkje ville reagere så var det ho eg ringte til og ho kom med ein gong!! Satt her til me kom heim fra sjukehuset sjav om svigermor var her.

Eg veit ho stiller opp hvis det er noko og eg stiller opp for ho hvis det er noko!!

Så hadde naboen min fått det problemet og eg kjente ungen godt så hadde eg ikkje hatt noko problem med å stille opp om det så var midt på natta

Skrevet

Nå er det ikke så sannsynlig at naboene på 80 og 90 år kommer til å føde barn med det første.

Men i teorien, ja, jeg ville stilt opp.

Og selvfølgelig for venner.

Skrevet

Jeg hadde absolutt stilt opp, og det vet jeg de fleste naboene her hadde gjordt for meg også. Den siste mnd før jeg fødte sistemann gjorde jeg jo alt klart til neste dag om kvelden, la frem tøy, pakket matpakke og barnehagesekk, nettopp fordi det kunne bli noen andre som måtte levere i barnehagen dagen etter før de selv reiste på jobb.

Såpass er det i mine øyne en selvfølge at en gjør for sine gode naboer og venner. Hvor mange ganger i livet er det du trenger sånn hjelp da, hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å ringe jobb og si jeg kom en halvtime for seint heller jeg, fordi naboen min plutselig måtte på sykehuset i løpet av natta og jeg måtte levere ungen hennes i barnehagen...

Skrevet

Jeg hadde selfølgelig stilt opp for venner og naboer og bekjente :)

Skrevet

Dere er jammen greie!!!

Skal si til henne at hun skal prøve en annen nabo som hun kjenner godt jeg:-)

Er litt godt å slippe å måtte tenke på å få med 2 unger ut i bilen for så å slippe dem av 1/2 veis til sykehuset, hadde ikke likt at mine unger så meg med rier (og disse ungene er 7 og 10 så de forstår litt mer en mine ville ha gjort)!!!!

Skrevet

Får si som Trubbel, lite sannsynlig at naboene her vil ha brukt for den slags tjenester, (flere av de er blitt både besteforeldre og oldeforeldre selv).

Men i teorien, ja selvfølgelig.

Skrevet

Avhengig av naboene, men jeg hadde stilt opp... for de vi har i dag ihvertfall.. de har gjort så mye for oss og vi gjør gjerne gjengjeld når vi har mulighet, så ja... absolutt!!!

Skrevet

Jeg ville stilt opp så lenge jeg kjente barnet, om barnet ikke var godt kjent med meg så hadde det kanskje ikke vært så morsomt på morgenen etter, men selvfølgelig så kunne jeg sittet der til en annen slektning/venn kom dit.

Men her blir det neppe aktulet da det bor bare eldre rundt oss :P

Skrevet

Disse jentene er ganske store (snart 7 og 10), så de klarer seg jo nesten selv om morgenen, så jeg ser ikke helt problemet til denne naboen som ikke vil. Men hun om det!!!!!

Det er godt at andre hadde villet stille opp ihvertfall:-)

Er spent nå om hun klarer å få ut denne frøkna si snart:-)

Skrevet

Jeg mente om de kanskje ble redde om jeg plutselig var der når de våknet, tenker da på små barn. Hadde de vært såpass store så hadde jeg gjort det uansett.

Skrevet

Det var det jeg tenkte også,jeg ser at jeg skulle ha skrevet i hovedinnlegget hvor gamle disse ungene var, hadde selv vært mer skeptisk hvis ungene var små, men når de er "så" store ser jeg ikke problemet til denne naboen, men, men. Får håpe det ikke blir noen fødsel akkurat disse dagene:-)

Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig stilt opp for venner og naboer jeg kjenner godt. Hadde kanskje vært litt mer skeptisk hvis jeg ikke kjente barna noe særlig.......

Men hvis søsteren hennes bor i nærheten, så kan vel hun komme natterstid??????

Skrevet

Mannen til søsteren er bortreist i forbindelse med jobben i den perioden (sånne ting er jo helt typisk at skjer, alle reiser bort på en gang), ellers hadde det ikke vært noe problem. Men hun slipper nok ungene av der, så får søsteren kjøre dem til skolen når hun har fått sine unger ut døra!! Hvis hun ikke får en annen nabo til å stille opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...