Gå til innhold

Til dere med flere barn:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2 nå. Første ungen var veldig stor, 55 cm og 4400 g (gutt). Jeg har nå 2 mnd igjen og målinger på unge nr 2 viser at den ligger helt på gjennomsnittet. De tror også at dette er en gutt. Jeg blir litt forundret over dette, for jeg har alltid hørt at baby nr 2 blir i alle fall ikke mindre enn nr. 1. Det er forøvrig samme far på begge barna.

Noen som har erfaringer omkring dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener jeg har lest en plass at barn blir i gjennomsnittet 10 % større en forie barn, men er usikker... Men er du i tvil be om ekstra ultralyd og evt igangsetting før terminen om du er redd for stor baby. Mine barn har i allefall økt i str etter hvert-

Nr 1: 3900 51 cm

Nr 2: 4700 56 cm

Nr 3 ligger rundt gjennomsnittet men tror jo ikke han blir minder enn de 2 forie.........

Skrevet

Har to gutter og første var 3900g og 52 c og andre var 4070g og 52 cm. Venter en gutt til nå og vil tro han er større enn siste var, men det kan jeg ikke svare på helt enda ;-) Men ofte er det først på slutten at de virkelig vokser til. Med førstemann var jeg til UL i uke 32 pga avvikende høyt SF-mål og da fikk jeg vite at gutten var midt på snittet, men han var litt over når han ble født likevel.

Skrevet

1: jente. 3750 gr 52 cm, 37 HO

2: jente. 3680 gr 50 cm. 35 HO samme far på de to første

3: jente. 4165 gr 52 cm. 35 HO

Skrevet

Gutt nr 1: 3000g 49 cm

Gutt nr 2: 2800g 49 cm

Så det stemmer ikke på meg:)

Skrevet

Nr.1 jente 3060 g og 49 cm

Nr.2 jente 3450 g og 51 cm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...