Gå til innhold

Dere som anser abort for mord:


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør stafferammen være syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Heheheh..

Skrevet

For å anse abort for å være mord må man være kyniker..eller lite reflektert..

 

Premissene er jo bare helt overfladisk tilstede .... Og alt er mye mer komplisert enn som så..

Skrevet

Jeg er imot abort, men anser det ikke for å være et drap. Dømmer ikke de som har tatt det valget, men for min del ville det vært totalt uaktuellt uansett omstendigheter.

Skrevet

Poenget mitt var jo at jeg ikke syns det bør være noen strafferamme.

Skrevet

Den var ikke direkte rettet til deg, Lillejonas.Men det er tidvis noen her som mener dette, så derfor spør jeg. Drap bør jo helt klart straffes ikke sant?

Skrevet

Ikke nødvendigvis.

Skrevet

Ok? Jeg er bare ute etter å provosere litt jeg nå. Men hvorfor ikke isåfall?

Skrevet

Fordi noen mord er til det beste. Deriblant abort og enkelte tilfeller av barmhjertighetsdrap, og så har vi en del "uhell" hvor det er straff nok i seg selv å leve med det på samvittigheten (som vi likevel MÅ straffe for den kollektive prevantive effektens del for å unngå planlagte uhell).

 

Jeg mener vel egentlig at straff ikke bør brukes i det hele tatt for å endre holdninger og adferd, men det er en helt annen debatt.

Skrevet

Drap begått i selvforsvar kan man vel i grunn forstå, MEN drap gjort pga hevn kan uansett omstendigheter IKKE forsvares etter min mening, uansett om det er begått av en person eller av staten for den del. De burde også lagt om straffe systemet slik at kun farlige og voldelige personer hadde fått fengsel/sikring...vinnings kriminalitet burde kun vært straffet med husarrest med elektronisk fotlenke, kun lov å ferdes mellom jobb/skole, butikken og hjemmet til faste tider. Nyting av rusmiddler skulle også selvsagt vært forbud mot...

Da hadde det blitt slutt på soningskøene også. Strafferammene kunne også blitt dratt ut slik at man hadde kunne fått både 5,10 og 20 år med husarrest selv for mindre forbrytelser feks ved 2 eller 3 dom...for å få has på gjengangere...

Skrevet

Og drap begått som selvforsvar :-)

Skrevet

Ok. Jeg mener at drap er feil uansett. Jeg syns ikke noe menneske har rett til å ta fra et annet livet. Aktiv dødshjelp med samtykke er vel det eneste jeg er for, men det anser jeg ikke som drap. Heller ikke abort. Og nødverge er greit, men da igjen, er dette også drap men det er insiktivt riktig å beskytte seg selv.

Men er enig med deg i at å leve med sine handlinger er straff i seg selv. Men derimot ikke nok syns jeg.

 

Roten i spørsmålet mitt er at om abort ER mord, bør vel de som tar abort straffes på lik linje som de som begår overlagt drap? Så det jeg lurer på er om ekstreme abortmotstandere faktisk mener at abort og overlagt drap bør likestilles?

 

Skrevet

Det heter forvaring. Hva mener du er straff i å sone i eget hjem, omgås familie og kunne gå på jobben? Er ikke det en for mild straff? Og tror du det er nok til å hindre den type kriminalitet?

Skrevet

Man burde flyttes til svigerfamilien.

Skrevet

Hehe! Veldig godt poeng:-)

Skrevet

Jeg kan ikke for mitt liv skjønne at noen mener abort er mord heller jeg da, men det er vel en annen debatt. Siden jeg ikke anser abort å være mord så kan jeg ikke svare på spørsmålet i Hi ;o))

Skrevet

Jeg forstår heller ikke den tankegangen. Er derfor jeg spør.

Skrevet

Jeg er også nysgjerrig på dette. Veldig så lite abortmotstandere det var her nå da da man trenger dem ;o))

Skrevet

Ikke sant! Til daglig er det jo ramaskrik om noen bare hvisker "abort" her inne ;-)

Skrevet

Ikke sant ;o))

Du ga dem noe å tygge på nå TigerLily.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...