Duracellgirl*prøver* Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Jeg kunne ikke tenke meg å ta 3d ul.. vet ikke helt hvorfor men tror jeg vil spare litt på spenningen.. nei jeg vet ikke.. men jeg vil ihvertfall ikke gjøre det. Flere som meg eller er jeg bare sær?
AnnCoglillepinky=) Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Har ikke vært noe alternativ for meg. Vært på vanlig ultralyd, men ville ikke vite hva det var og sånt. Har ikke noen forklaring på hvorfor
Alba44 Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Vi har valgt å ikke ha 3d. Har risikosvangerskap og det foretas jevnlige ul, så da vil vi ikke ha mer enn det som er nødvendig.
Ioren Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Vi er nok to sære... =P Jeg har tenkt mye fram og tilbake, hatt veldig lyst en stund, og så ikke igjen... Nå kommer sikkert noen til å ha lyst til å halshugge meg, men jeg synes ikke de 3dbildene jeg har sett har vært så mye å rope hurra for heller... Selvfølgelig er det en utrolig tekonologi og alt det der, men... Jeg synes alle ungene ser like ut jeg.. og da venter jeg heller de siste ukene...
Miss L å di Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har superduperkjempelysst!!!!!! Men sambo vil ikke.... så derfor skal vi ikke... ååårh!!
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Nei skal heller ikke, nok med den ordinære UL og eventuelt om lege/jordmor mener eg må på en til før fødsel. Men det holder. Det er unike bilder, men i grunn syns eg dei vanlige er mer koslige.
Raych Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Vi har ikke vurdert 3D en gang vi:) Synes vi får med oss det vi trenger på de vanlige UL vi har vært på. Dessuten synes jeg 3D bildene ikke er så veldig fine. Babyene ser jo skumle ut jo:)
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Enig med Raysch, bildene blir "rare" hehe nei tar vanlig UL
kaur *har født!* Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Vi har også valgt å ikke ha 3d ul eller duo-test. For hva skulle vi ha gjort om barnet ikke var normalt? Å fjerne det ville ikke ha vært aktuellt uansett...
o7baby Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Jeg har vært på 3d, og fikk med meg film av babyen min, som jeg kan se på når jeg vil. Og når babyen min blir stor, kan han/hun se film av seg selv inne i magen min. Det synes jeg er ganske unikt. Jeg føler jeg har spart mye av spenningen uansett, den kommer til å være annerledes i "real life" uansett. Jeg kan være enig i med noen her, at babyen nesten ser litt skummel ut, men det er pga skyggene. Min baby ser ut som om den har blåveis:) Men jeg ville uansett ikke vært foruten, det var veldig gøy og se. Og jeg synes min så helt annerledes ut enn andre jeg har sett på bilder. Den lå å sov da vi var der, med hånden forann halvparten av ansiktet (akkuratt slik sover faren også) og vi hadde nok fått mye mer ut av det hvis den var våken, men plutslig, mens den sov, så åpnet den munnen og tok en slurk fostervann. Det er helt utrolig å se på. Og det med å se kjønn: de sier jo at det er lettere å se kjønnet med vanlig ultralyd. Vi ville ikke vite kjønnet og hadde ikke sjans til å se det selv. En siste ting: de tar vanlig ultralyd før de går over til 3d. Mistenker de at det er noe galt, utfører de ikke 3d. Og avvik er visst lettere å se på vanlig det også, iogmed at det er da man ser "inni" babyen. Så jeg vil absolutt anbefale 3d ul. Hadde ikke det med førstemann, men skulle det bli en nr 3 vil jeg helt klart gjøre det igjen.
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Jeg vil ikke ha 3d ul heller. Holder i massevis med ordinær ul + den jeg tok nå i uke 10 for å sjekke om det var flerlinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå