Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med;

1.Kan man innstallere bredbånd når man ikke har fast telefon hjemme?

2.Hvilket selskap?

3.Hvilken hastighet, 2, 3, 4 osv MB?

4.Pris?

Noen som kan gi noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber med dette til daglig jeg så tror jeg kan svare deg der:

1. ja det skal man kunne- men må nok betale litt mer hvis man ikke har fasttelefon. 60 kroner i telenor tror jeg det er.

2. de fleste tror jeg, telenor, ngt etc....

3. det kommer veldig an på hvor en bor og hvilken sentral en er tilknyttet

4. det varierer også, i telenor får man dette fra 299,- pr måned

Tips: på www.telepriser.no kan en se hva som blir billigst for deg på bredbånd også. Og har du bredbånd kan jo de fleste leverandører også levere ip telefoni via samme linjen.

håper du fikk de svarene du ønsket.

Skrevet

1. ja, man kan installere bredbånd selv om man ikek har fasttelefon. men det er ikke alle sentraler som er klargjort for det. En sjekk hos leverandøren du velger kan avklare det, men husk at selv om telenor sier nei, kan tele 2 si ja, siden de forskjellige selskapene leier plasser i sentralen.

2. Se på telepriser.no, velg gjerne et seriøst selskap med bittelitt størrelse. Ikke nødvendigvis telenor, det finnes flere gode selskaper som leverer. Next gentel har vært uheldige med levering og kundeservice, men mulig de har forbedret seg. Selv bruker vi tele2, og har aldri opplevd noe negativt med dem når vi har trengt hjelp.

3. Definer behovet ditt. Til mail og surfing trenger du ca 1-2 MB, skal du laste ned filmer ol, trenger du gjerne 4 MB. Skal du kjøre trådløst med mange maskiner er det også greit med minst 2 MB. Vi har det, og kan fint surfe to stykker samtidig:)

4. Fra 200,- og oppover i mnd. Husk å se hva de ulike selskapene tar for installering, modem osv. Når du ikke har fasttelefon må du som regel ha montør til å installere, og det kan koste rundt 1000,-.

Skrevet

Hvis du har kabel-TV kan det hende du kan få internett gjennom samme boksen (er ikke sikker på hva den dingsen heter...) Vi har det og betaler ca. 250 pr. mnd for 2 MB, det er mer enn nok til vanlig surfing. Det kostet ikke noe i startkostnader.

Skrevet

Tusen takk for svar! Mye klokere.

Men ADSL er det man bestiller i såfall? Er det det samme som bredbånd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...