Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 vi selger den ene bilen vår for 23 tusen i dag og kjøpte en ny en i går for 7000. etter å ha betalt lånet på bilen som vi solgte og den nye bilen + omreg. så har vi igjen ca 9000. vi har nettopp flyttet til en mye større leilighet enn det vi noen gang har hatt og nå lurer vi mye på om vi skal spare de 9000 å bruke dem som egenkappital på ny og større bil om noen mnd eller om vi skal reise på ikea og kjøpe oss pynt til huset (da mener jeg bilder, lamper, bordpynt, speil osv) for her har vi KUN det absolutt nødvendigste. å sånn som situasjoenen er nå er det bare så vidt vi får endene til å møtes hver mnd. nå kommer jo det til å bedre seg om en eller to mnd. da vi blir ferdig med et annet lån og får da frigjort 4000 i mnd, men det ser så stygt og utrivelig her når vi nesten ikke har noe. og 9000 hadde vi kommet kjempe langt med. men vi trenger jo også en ny bil om en liten stund også da. og jeg er redd vi kommer til å angre for at vi brukte alle de pengene på huset når vi står der å trenger ny bil. *sukk* noen som vet hva de hadde gjort??? det er ikke sånn at han vil ha bil og jeg hus vi er usikkre begge to. for vi synes det er stygt her, men vi vet jo at vi trenger ny bil om en tid.
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Hadde jeg vært deg ville jeg ha spart disse pengene jeg.. spesiellt visst dere har litt dårlig med penger om dagen, alltid greit å ha noen tusen i bakhånd i tilfelle det dukker opp ting/regninger man ikke hadde regnet med.... kanskje bruke et par tusen på ikea og spare resten?? Så kan dere heller kjøpe bil når dere får litt mer romslig økonomi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå