Gå til innhold

Var på foreldremøte i steinerbhg i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg må bare si at jeg er så fornøyd! Vi har jo valgt det fordi sambo har gått steinerskole, men jeg har jo vært litt skeptisk til hva det går ut på osv...men det var så utrolig flott.

Lokalene er helt nye, med skyer i taket og store dukkevogner til senger..:) Ikke en masse leker, men akkurat nok med togbane, en kjøkkenkrok, noen gyngehester, noen bøker og en del trematerialer.

De voksne der har oppgave å være forbilde for barna, i stedet for å formane dem, så skal de være gode rollefigurer i væremåte, bevegelse osv fordi barna lærer mer av herming enn av formaninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri helt forstått hva de driver med jeg? Var på møte med barnehagen i går vi også å nå GLEDER jeg meg til tuppa skal begynne der hehe :) føler meg som den heldigste i verden siden hun fikk plass i en så fin barnehage, det er helt uvirkelig nesten..

Skrevet

Steinerpedagogikken har sikkert mye bra for seg, den.

Vi fikk plass på Steinerskolen på Hovseter til snuppa, men valgte å si nei. Vil heller ha henne på vanlig skole. :)

Skrevet

Ja vi også ble så glade...det er virkelig fint å tenke på at han skal gå der. Gleder meg på hans vegne!

Steinerbarnehagen driver mye ut i fra hele kroppen...at kroppen vokser og er frisk når barna har det trygt og godt. De har dagsrytmer med mye frilek, varm mat HVER dag, eventyrlesing uten bøker og de voksne jobber som sagt ut i fra at de skal være gode forbilder for barna og være verdige "hermebilder"...siden det er sånn barn lærer mye...ved å herme. Et annet stort pluss er at de går i bhg til det året de fyller syv...ikke seks.

Skrevet

Jada den har mye bra og en del ting som er litt mer negative...men sånn er jo offentlig skole/bhg og...handler mest om å veie for og i mot og at man tar vurderingen for hvert enkelt barn...mener absolut ikke at alle unger passer inn i hverken offentlig el steinerskole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...