Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Det ble ikke vi. Vi visste at UL termin var helt feil men sykehuset nektet å høre på. Resultatet ble at barnet vårt gikk nesten 4 uker over tiden, var mega stort, knustetørt (lite fostervann) og beintøff fødsel, holdt på å gå skikkelig galt. Da barnelgen undersøkte babyen før vi ble utskrevet lurte han på hvorfor vi ikke ble satt i gang før. Ja, det kan en si. Er fortsatt 7 mnd senere forbanna på jordmor og sykehuset. Vi kom med en skikkelig forklaring på hvorfor terminen måtte være feil, men de rikket seg ikke. Noen flere som opplevde dette?
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 Nei jeg ble ikke hørt, men jeg hadde ikke menstermin egentlig, men jeg følte at jeg merket når jeg ble gravid, fikk en helt merkelig følelse i kroppen samme dag og i dagene etterpå. testet positivt VELDIG tidlig. Jeg sa at min termin var 19juni. Ble ikke hørt. Planlagt keisersnitt 24 mai og jenta var for tidlig født gitt. Fin fordetda )))
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Til anonym: Kan jeg spørre om hvilket sykehus du fødte på? Jeg har nemlig nesten samme opplevelse som deg, så jeg lurer på om det kan være samme sykehus. Jeg har gått opptil 18 dager over ul-termin.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 HI, fikk dere noen forklaring, unnskylding etc i etterkant? De må jo da ha skjønt at de har gjort feil etter dine beskrivelser?? Jeg ville gått videre med det til pasientskadeerstatning eller sykehusledelsen. Bare "flaks" for dem at det gikk bra til slutt. Jeg er uenig med UL termindato også...men bare ubetydelige 3 dager..men siden jeg skal ha planlagt keisersnitt så kan det likevel være avgjørende.
lucky7 Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Dette skal ikke skje i det hele tatt. Jeg visste helt sikkert når jeg hadde termin pga regelmessig mens og jeg hadde dato for siste mens. Og jeg fikk beskjed av fastlegen at når en vet dette så er menstermin den som er mest korrekt av den og UL-termin. Men i mitt tilfelle ble ul-termin samme dato som menstermin så det ble ikke noe å diskutere der. Fastlegen din burde ha sørget for at dere fikk en UL på sykehuset på den tiden da dere ville fått overtidsvurdering ift mensterminen din.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Ingen beklagelse, ikke noe. Og i tillegg var vi på 3D UL der termin ble bekreftet på nøyaktig samme dato som oss! Ga beskjed til ullevål om dette, det brydde de seg heller ikke om. Jeg har lyst til å klage ja, kunne gått veldig galt. Slik jeg og min mann ser det var det bare flaks at både jeg og babyen vår har det bra i dag. Kvier meg også for et barn nr 2. Var ingen fin opplevelse.
-MtG- Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Jeg ble heller ikke hørt. Testet positivt to uker etter at jeg trodde jeg hadde blitt gravid, men fikk ul-termin 10 dager etter mens-termin. Altså måtte jeg ha testet positivt når jeg var 4 dager på vei???? det stemmer ikke vettu. Lillegutt kom ihvertfall 5 dager over ul-termin, 15 dager over mensterminen min. Ble satt igang pga. svangerskapsforgiftning. Han tålte fødselien dårlig og det ble hastesnitt etter en haug av timer med rier. Han var bare 3090 g da han ble født og man kunne tydelig se at han hadde gått ned i vekt fordi han hadde ligget der for lenge. Morkaka var også kaputt så det var nok bare spørsmål om noen få dager før alt hadde gått i vasken.. På 3d-ul bekreftet de også at det var min menstermin som stemte, men det kunne de ikke ta hensyn til sa de på sykehuset. Dette var Ahus...
Arb.ledig husmor Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Eg sa ikke noe om det til de på sykehuset, men ul-legen fikk høre det... Men han visste når vi hadde sex, og lagde et barn, så var ikkje så mye vi kunne si der... Men eg fødte 1 mnd før ul-termin, og 12 dager før min termin.. Men iforhold til ulike mestringer, så er ho innenfor normalen )
Djoolia 07+08+12 Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 Ante ikke selv når jeg hadde mensturasjon sist,så legen bare gjetta, og da ble terminen 25 desember. ul termin var 5 januar, og den stemte nøyaktig
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Jeg hadde mens termin 28 februar, men fikk ul termin 18 mars. Jeg var kjemperedd for og måtte gå 14 dager over 18 mars igjen. For jeg hadde ikke vært på overtid før 1 april. Men jeg var ganske sikker på at 28 februar var riktig, for jeg visste jo når vi hadde hatt sex, og hvis 18 mars skulle stemme så hadde jeg også testet positivt bare 4 dager etter beruktning. Da jeg spurte en jordmor som tok ul om dette (fikk en del ekstra ul da pga. at det var så mange uker mellom) så sa hun bare at det faktisk var mulig og teste positivt så raskt.. Vet ikke om jeg tror det menne.. Men jeg fikk rier rundt 1 mars (ikke effektive), men når jeg hadde gått sånn i nesten 3 dager sa jeg at dem måtte gjøre noe, og de tok vannet mitt når slimproppen hadde gått.. Så jeg ble satt i gang 4 mars og gutten var ute 5 mars. Så jeg slapp frykten og gå over ul terminen.. Men syns det er så utrolig dårlig at dem ikke kan høre på dem som faktisk vet når dem hadde sex..!
Mamsen til Silje Skrevet 7. juni 2007 #14 Skrevet 7. juni 2007 Mens termin 21.feb og ul 1.mars og fødte 14.feb. Legen som tok 3-dagers kontrollen mente fødselsuke var 39-40 og ikke 14 dager før ifølge ul. Visste at det var mensterminen som stemte,dt gjorde den hele veien men jm sa at legene er så steile der så det ikke er noe å diskutere,de går bare utifra ul. Akkurat som om vi ikke kjenner kroppen vår best sjøl,så provoserende.... Du burde sende inn en klage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå