*Milla74* Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Nå er jeg forbanna altså! Var inne på føden til sjekk sent i går kveld, etter at jeg hadde hatt rier fra kl 07.30 på morgenen, tidvis ganske tette. På kvelden kjente jeg ikke liv i det heltatt, selv om jeg hadde spist, drukket kald saft og bus, dyttet i babyen osv. Jeg har en usedanlig livlig krabat i magen, og ble naturligvis bekymret. Riene hadde avtatt, fra å komme med 7 min mellomrom, til 15-20 min mellom hver. Ringte føden, og snakka med en veldig hyggelig jordmor, som sa at det bare var å komme inn, så skulle de ta en sjekk. Jeg ble sjekket, fin fosterlyd, men ingen spark. Lå med ctg lenge. Omsider ble det liv der inne igjen, og vi var glade for det, og klare for å reise hjem igjen. Men så sa jordmora at vakthavende lge skulle se på meg først. Jeg skjønte ikke vitsen med det, men vi venta til han kom. Og inn kom et troll av en lege i 50 åra. Med håret rett til værs, uflidd og game sjeggstubber. Han presenterte seg ikke, men bare kikka på meg og lurte på hva som var problemet. Jeg sa at jeg hadde hatt rier hele dagen, men at de hadde avtatt, og at det ikke hadde vært liv å kjenne på mange timer men at det nå var ok. Han sjekker på ul, (jeg ser av bevegelsene han at han er irritert) og sier at alt er fint ut, og at neste gang må jeg drikke saft først og ligge å kjenne etter i 20 min først. Jeg sa at vi hadde drøyd en time før i kom, drukket saft og spist sjokolade. Han bare sier surt "jeg kjefter ikke på deg for at du kom men, nå har du vært her så mange ganger at...." Jeg ha vært der 4 ganger. Den ene for å få en sjekk etter nyebekkenbetennelse, den andre om mistanke om fostervannslekasje (pga nyrebekken betennelsa), sist lørdag måtte jeg ligge en halv dag der pga sresset baby, (pulsen lå på 170, jeg hadde bihuebetennelse og spysjuka), og altså i går...Jeg ble lei meg, og følte meg som en idiot. Han raser ut av rommet, og da vi møter han i gangen på vei ut, gjør han sånn "husj-bevegelse" med hendene mot oss, som det er noe utøy han vi få ut av avdelingen... Går det an å oppføre seg sånn? Og jeg mener, man burde hatt litt standar mtp hvordan man ser ut og opptrer som lege. Jeg fikk ikke tillit til denne mannen i det heletatt, og kommertil å hive han ut dersom han dukker opp under min fødsel. Kan jeg d tro?
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 For en ufin opptreden den legen viste! Sånne folk må tas fatt i med en gang, og få jekket ned noen hakk! Skriv klagebrev til sykehuset! (Snakk med klinikksjef eller avdelingsleder ved føden, og spør hvem dere skal sende en sånn klage til.) Hvor dere forteller om denne opplevelsen. Da er de nødt til å ta en prat med han. Det vil få deg til å føle deg bedre.
Spira31 Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 fy flate for en idiot! Skjønner godt du reagerte! Tror jeg hadde klaget han inn legeforbundet eller noe..mhm .. ja, eller altså for overlegen på sykehuset.. en eller annen høyere i systemet enn han, for sånn kan man rett og slett ikke behandle pasienter! og jepp, du kan kaste han ut om han dukker opp under din fødsel.. eller ihvertfall forklare jordmor hvorfor du ikke vil ha han der... håper det ordner seg! klem
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 er det mulig? jeg har ikke peiling på hvilke rettigheter du har mht å bli behandlet så uverdig, altså om du kunne forlangt at han ikke skal være i nærheten under din fødsel. klarer du å ringe avdelingen du var på og KLAGE? si at du blei skikkelig lei deg av å bli behandlet sånn. veit ikke hva jeg skal si, det er lett å bli forbannet og tenke at jeg selv ville gitt klar beskjed om at dette går bare ikke an, men jeg veit jo selv hvor sårbar en blir i en sånn situasjon. kan mannen din ringe og ta en prat med dem om du syns det er vanskelig? ønsker deg lykke til og vil bare si at du har min fulle sympati, har ikke hørt om makan til uproff lege.
PintSizedDictator Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Først og fremst ville eg fulgt rådet til pusi...si i fra! Det hjelper ikke å nare gå rundt å være sinna uten å gjøre noe med det. Dessuten så kan du forhindre at andre får samme behandling:) Han behandlet deg utrolig respektløst og unødvendig. Selv fikk eg nesten kjeft fordi eg følte meg teit som maste slik på de på kk...bedre med en gang for mye enn en gang for lite som de gjentok til det kjedsommelige;) Du har all rett til å "mase" når du føler at noe ikke riktig, det e tross alt derfor de e der. Om han legen blir SÅ sinna fordi han må gjøre jobben sin, så e det kanskje på tide å slutte? Lykke til uansett, og ja...du kan nekte å ha ham der under fødsel. Du kan be om en annen lege....men det e ikke sikkert du har behov for fødselslege:)
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Nei sånn skal de ikke oppføre seg! Skjønner godt du ble sint og lei deg, men du gjorde jo kun det rette! Vet ikke om du kan kaste ham ut om han dukker opp under fødselen din, vet du har krav på å bytte jordmor, men vakthavende lege tror jeg det er verre med. Håper han holder seg unna da! Er dessuten ikke så ofte lege må inn på en fødsel.
*Milla74* Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2007 Åh, dere er så snille! Takk for støtte, jenter! Det var godt! Man blir jo veldig sårbar i en sånn situasjon... Jeg skal inn til samtale i morgen i forbindelse med KS. Skal ta det opp da. Mannen min var sjokkert han og, så vi får prøve å ordne opp i det...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Idiotidiotidioooooot!!!!!! Jobber som lege på gyn selv.....kjenner jeg blir fly forbanna!!! Gamle grinebitere..........lurer på hvilken vakt han hadde hatt. Men du skal ikke se bort ifra at han ikke hadde sovet på 2 døgn, hadde hatt en forferdelig slitsom vakt etc..........Men , never an excuse!!!!!!!!!!
ana baroma Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Si fra, for sånn skal man ikke holde på. Men legen hadde kanskje ikke sovet på to døgn, de har jo av og til umenneskelige vakter (skjønner ikke at det er lov...). men uansett skal man ikke holde på sånn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå